Spelrum
Giraffen | 35 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 37 |
Inloggade | 75 |
Mobilspel
Pågående | 21 160 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Snobben- | 2007-05-25 18:46 | |
Inga vokaler??? Hur många starter utan vokaler ska man behöva stå ut med??? Jag har spelat live en miljon gånger och det har väl hänt en eller två gånger. Här händer det en på 15-20 gånger. Måste va fel. Mvh | ||
gubbi | 2007-05-25 19:31 | |
Har svårt att tro den statistiken på många sätt. Dels att du spelat IRL en miljon gånger och dessutom frekvensen av vokalfria ställ. Det är faktiskt inte så osannolikt och inträffar (tyvärr) relativt ofta. Det finns ingen "inbyggd, systematisk" bugg som orsakar något sådant. Räknar man lite på det så inträffar det faktiskt 4% av gångerna, d v s på 100 startställ så händer det fyra gånger, så 1 av 15-20 är inte så långt från detta! | ||
Snobben- | 2007-05-26 09:00 | |
Igår hände det två spel på raken tom!!! Lovar att det inte händer live. Om man spelar 10-15 spel på raken här så är ett av dom en start utan vokaler och även om jag inte spelat en miljon live-spel så mins jag inte ens sista gången jag startade utan vokaler. Frekvensen är BRA mycket högre här. Mvh | ||
Stepe543 | 2007-05-26 11:59 | |
rent statistiskt tror jag inte heller på det Snobben- framför. Men visst, rent objektivt KAN det ju faktiskt hända ganska ofta under en kortare tidsperiod. Som allting annat som är slumpmässigt så går det där i vågor. Utslaget under en längre period, (säg ett par tusen ggr) så får du i det närmaste exakt lika utslag på ditt startställ... | ||
Stepe543 | 2007-05-26 12:00 | |
tillför att Snobben- spelat 133 matcher på Betapet, vänta tusen matcher till innan du försöker dig på någon typ av statistisk analys | ||
Snobben- | 2007-05-26 14:45 | |
Statistik bevisar ju bara att i en oändlighet så är allt rättvist men jag hade 4 matcher igår utan och är uppe i tre idag utan vokaler vid start. Även om ja räknar på ALLA spelade matcher (135) så blir det ca 5% men som sagt då räknar jag alla matcher och bara tar sista två dagars starter utan vokaler. | ||
gubbi | 2007-05-26 14:50 | |
Som sagt... det rör sig om statistiska fluktuationer. Kastar du en tärning sex gånger så kan du ju faktiskt få en sexa alla gångerna, även om det händer väldigt sällan. I det långa loppet kommer det dock att vara lika många av varje ögonkonfiguration. Det har i vilket fall som helst garanterat ingenting att göra med Betapets brickgenerator. | ||
Radagast | 2007-05-26 17:20 | |
Du får trösta dig med att det är vanligare att du får rullning på starten (6.5%) än inga vokaler på starten (4%). Jag tror att att Betapet har bättre brickslump än när man spelar IRL, även om man skakar brickpåsen blir den inte helt blandad. | ||
-Andreas- - Ej medlem längre | 2007-05-27 05:25 | |
När jag spelar mot gnällmånsar på nätet brukar det se ut så här: Jaa har inga vooookaler!!!! Och sedan kommer SEXA, SKYLA och JULI i en rask följd, medan man själv med en buddistmunks tålighet sitter på ett brickställ direktimporterat från Dantes tolfte krets. Min poäng är att sannolikhet och andra dunkla läror inte tillför de här personerna någonting. Jag föreslår en presentcheck till närmaste spegelaffär, där de tvingas se sig själva i vitögat och upprepa följande mödosamma mantra 100 gånger: Är jag verkligen sanningsenlig? Eller hör jag till den kategori människor som spelar bort mina pengar på Jack Vegas och samtidigt låter påskina att jag ständigt inhöstar storvinsten? | ||
Bitte - Administratör | 2007-05-27 10:08 | |
Ja denna brit på vokaler ,, vissa spel är det ju som förgjort ,, man byter och byter och man får BARA vokaler hela tiden ,,, suck,, | ||
Gariam - Ej medlem längre | 2007-05-27 10:18 | |
"Jaa har inga vooookaler!!!! Och sedan kommer SEXA, SKYLA och JULI i en rask följd, medan man själv med en buddistmunks tålighet sitter på ett brickställ direktimporterat från Dantes tolfte krets." Hahahahaaaa. Ja verkligen. :o) | ||