Spelrum
Giraffen | 45 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 36 |
Inloggade | 83 |
Mobilspel
Pågående | 21 160 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
sansrom | 2007-05-27 17:14 | |
Avbryta en match - osportsligt? Fick just en hetsmatch avbruten av motståndaren när han hade enstaka sekunder kvar på sin tid och det var uppenbart att han skulle förlora mer på att slutföra matchen. Av över 6000 matcher har han 500 avbrutna, så det är uppenbart att det är en del av hans taktik. Från början blev jag lite putt och tyckte det var osportsligt, men kom sen att tänka på att det lika gärna vara en taktisk pryl. Känns ju dock inte så tillämpbart på IRL-spel... :) Vad tycker ni, är det ok? Ska jag börja göra likadant? | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2007-05-27 17:49 | |
Det finns en tidigare tråd där detta diskuterats. Vissa personer gör allt för att få mer rating, vissa gillar att spela. | ||
blankafaen - Ej medlem längre | 2007-05-27 17:56 | |
om du syftade på matchen du spelade mot perpersa så var du eventuellt inte medveten om att han är övervakare och att han, även om du ville tolka det som du gjorde, kanske ryckte ut till nån nödställd spelare just då. du har knappast något att vinna på att göra det till ett system för egen del. men ingen hindrar dig om du sätter dig i sinnet att prova på... | ||
sansrom | 2007-05-27 18:20 | |
Jo, jag vet att han är övervakare och det var därför jag egentligen reagerade. Det kan ju varit så som du säger blankafaen, men han startade en ny match några sekunder efter avbrottet och när jag chattade med honom nämnde han inget om någon övervakning. Jag har inte funderat jättemycket på det, men det borde finnas rätt mycket att tjäna på det, speciellt i hets-matcher där man åker på 10p per 15 sekunder. Säg att du sitter med skräp, det är sex bokstäver kvar i "påsen" och du har 2 sekunder kvar och ligger under med 30p. Det var väl ungefär så läget var i den matchen jag tänker på. Jag kanske drar lite förhastade slutsatser, men att perpersa har nästan 10% avbrutna matcher är väl en indikation på att han satt detta i system. Jag lägger som sagt ingen värdering i det (längre), det är ju en fråga om taktik. | ||
Nemi | 2007-05-27 18:50 | |
www.betapet.com/inde...mp ;page=-0 | ||
Perpersa - Ej medlem längre | 2007-05-27 18:57 | |
Jag brukar ge upp matcher som går åt helvete, eller om jag blir avbruten av nåt annat. Jag jobbar nästan alltid när jag spelar så om jag får ett samtal så ger jag hellre upp en kass match än försöker pausa den. Ibland ger jag upp en match för att jag blir förbannad. Min roll som övervakare är enligt mig själv inte att vara en mönsterspelare. Jag gör huvudsakligen min insats som övervakare genom att hjälpa de som blir utsatta för idiotiska påhopp under spel, och håller även rent i mainchat, samt hjälper nybörjare med frågor. I mån av tid givetvis. Som spelare är jag precis som vem som helst. Jag är inloggad väldigt mycket och är glad om det inte finns så mycket att övervaka, alltså om folk sköter sig. Jag har blivit kallad för ett svart får förut men som sagt min roll är inte att vara ett föredöme. Min huvuduppgift som övervakare är att häjlpa de som inte vet riktigt hur det funkar här, och i värsta fall skicka ut dem. | ||
Bitte - Administratör | 2007-05-27 18:59 | |
Så rätt skrivet PP,, många tror att bara för att man är övervakare/moderator så ska man vara MR 100% alltid.. Vet hur det är Kram B | ||
sansrom | 2007-05-27 19:00 | |
Tack Nemi, det verkar som det anses osportsligt av de flesta. Då ska jag fortsätta fullfölja matcherna då... :) | ||
Mouche - Administratör | 2007-05-27 19:01 | |
Här finns några saker att tillägga: a) Det är fullt tillåtet att Ge Upp matcher. Att ge upp innebär inte att man på något sätt måste redovisa VARFÖR man valt det alternativet. Knappen finns där för att den ska kunna användas m.a.o. b) Oavsett om det gäller en "vanlig" spelare eller en övervakare så är det inte tillåtet att på det sätt som här skett lämna ut en annan spelare! Jag stänger denna tråd och rekommenderar den av Nemi hänvisade tråden: www.betapet.com/inde...mp ;page=-0 Mouche | ||
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.