Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade72
Mobilspel
Pågående21 022

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Villiblom2007-06-25 21:31
Antal inlägg: 15

obegränsad tid?
Min motspelare vägrar lägga ut de tre sista brickorna,passar inte utan bara hänger kvar hu f-n gör jag då??

illiterate - Ej medlem längre2007-06-25 21:33
Antal inlägg: 6521

Då ger du upp eller kör ett chickenrace om vem som törs vänta längst.

Angeloflove2007-06-25 23:21
Antal inlägg: 3858

*weeee*
låt datorn stå på en vecka så ska du nog se att h*n ger upp.... :D

illiterate - Ej medlem längre2007-06-25 23:25

Grattis till vinsten!

randi2007-06-25 23:47
Antal inlägg: 27

fniss

andraideal - Spelvärd/Forumvärd2007-06-27 08:44
Antal inlägg: 3298

Om du passar 3 ggr i rad så avslutas spelet också tror jag.

andraideal - Spelvärd/Forumvärd2007-06-27 08:45
Antal inlägg: 3298

Du kan också, om du ser en övervakare i spelrummet, säga till så kan övervakaren hjälpa dig...

IckeSacka - Ej medlem längre2007-06-28 00:08
Antal inlägg: 787

Fast om man ska säga till en övervakare blir det ju lite löjigt...Har man gett sig in i obegränsad så har man ju...De få gånger jag spelar obegränsad döper jag till och med spelet till "Ett dygns spel" och då anser jag att motståndarna ser det likväl som när det står "Inga sölisar" om man bokar hets, eller "1700+" om man vill spela mot någon som har det i rating.

Vad är annars meningen med obegränsad? Det står väl till och med i förklaringarna att obegränsad är just obegränsad tid?

ÖverPräktig2007-06-28 00:41
Antal inlägg: 141

Ja, håller med IckeSacka. Obegränsad är i princip till för spel med dem man känner sedan tidigare. Om Ni blir "lurade" så är det erat eget fel.

illiterate - Ej medlem längre2007-06-28 00:49

Ack, vanliga människor har inte förmågan att konceptuellt förstå saker som är oändliga eller obegränsade. Vänta åtminstone några hundra år innan ni blir upprörda över att oändligheten är för lång.

levakdörB2007-06-28 02:53
Antal inlägg: 1471

obegränsat, ska så klart inte ha några maxgränser. Vill man gå ut ett par timmar och komma hem o kasnke spela ett par drag om har tur ska man göra det!;)

odin - Administratör2007-06-28 23:12
Antal inlägg: 7442

Obegränsad är visserligen obegränsat med tid men det får icke missbrukas. Det är inte OK att gå ifrån datorn för att det är obegränsat för att enbart jävlas. Det kan ni tycka vad ni vill om men det är vår policy.

Skriver man dock "ett dygns spel" kan det vara OK. Skriver man det enbart för att provocera fram en diskussion är det inte OK.

IckeSacka - Ej medlem längre2007-06-29 12:56

Jag tycker Odins svar i stort sett är bra, men det är två saker jag funderat på.

Kan övervakare, om en match anmäls, se vid vilken tidpunkt de olika dragen lades? För det måste ju bli väldigt svårt att bedöma hur spelet varit i en obegränsad match om man varken kan se det eller vad som sades.

Jag gör ett påhittat, men fullt realistikt, exempel.

Matchen startas klockan 22.30

A: STUDERA
B: ARA
A: SYNDARE (fasligt vad A fick bra bokstäver)

Nu är klockan 22.37.. B är lite sur med tanke på A:s framfart och säger "Det här var ju inget kul" och när han inte lagt något på en två timmar och A frågar om han är kvar säger han inget. Eftersom klockan är rätt mycket så säger A "Okej, jag går härifrån i två timmar", B svarar "Ja, gör du det".

A går verkligen från spelet och då lägger B något ord varpå det är A:s tur. Eftersom A talade om att han skulle lämna spelet i två timmar har han ingen brådska och befinner sig på promenad med hunden. B kontaktar en övervakare (se några inlägg tidigare upp i den här tråden) och säger att han fått vänta jättelänge på att A ska lägga något.

Vad kan du då en kontaktade övervakaren se? Kan han se att B själv dessförinnan dröjde minst två timmar med at lägga något när det var hans tur?

För jag tror risken blir stor att, om övervakare skyndar till, det kan utnyttjas på ett felaktigt sätt. Jag tror personligen att det blir väldigt knepiga bedömningar och att det nog snarare blir mest rättvist om "obegränsad" är just obegränsad om inte övervakare kan se vilka klockslag var och ett av dragen gjorts.

illiterate - Ej medlem längre2007-06-29 13:08

Obegränsat bör spelas på egen risk, naturligtvis. Jag skulle aldrig få för mig att spela en rankad match på obegränsad tid.

IckeSacka - Ej medlem längre2007-06-29 13:15

Vad kan då den kontaktade övervakaren se? skulle det så i inlägget som jag skrev.

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2007-07-01 00:00
Antal inlägg: 4814

i normala fall kan man inte se hur lång tid som dröjt mellan varje drag, nej

massamark2007-08-14 16:17
Antal inlägg: 238

Men i onaromala fall kan man se det då?

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2007-08-14 20:30
Antal inlägg: 4814

Jag kan tänka mig ett par onormala (högst ovanliga) fall.

1. En övervakare spionerar från början och kör nåt program som spelar in det som händer på skärmen. (Även känt som "har väldigt lite att göra")

2. En admin skapar ett eget debug-läge för att se när varje drag utförs. (Fungerar ej för Övervakare eller "Övervakare/forumadmin")

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?