Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade3
Mobilspel
Pågående20 920

Forumkategorier

Användare Inlägg  
saittam75 - Ej medlem längre2007-06-30 00:20
Antal inlägg: 16806

Nervös dator?
Så fort jag spelar ett spel nuförtiden, så får datorn nått j**** frispel, den börjar "andas" för fullt, går liksom upp på högvarv under hela spelet, mycket irriterande eftersom alla funktioner på spelbordet går segt och "hackar" sig fram under pågående matcher..

Sen när jag väl lämnat rummet, är allt normalt igen..
(förutom att jag är mer o mer irriterad då)

illiterate - Ej medlem längre2007-06-30 00:36
Antal inlägg: 6521

Tryck CTRL+SHIFT+ESC (om du har Windows XP) och studera CPU-användningen för de olika processerna. Lägg märke till om din webbläsare plötsligt använder ~90% när du öppnar ett spelfönster. Då har du antagligen förklaringen där.

När processorn arbetar mer blir den varm, och därför sätter fläktarna högre fart, så att processorn inte ska gå sönder.

Jag är dock osäker på om Betapet är orsaken i detta fall, eftersom de CPU-ansträngande annonserna inte är kvar i spelrummen...

Men i processlistan kan du i alla fall se vilka processer som stjäl CPU-kapacitet. Eventuellt har du något virus eller liknande som kan tänkas finnas i listan. Håll ögonen öppna efter misstänkta namn på processerna och sök sedan i Google för att få information om vad processen är till för. Hittar du en process som är en känd "skum" process så kan du avsluta den, och sedan lämpligen köra t ex SpyBot Search & Destroy, och AVG Free.

illiterate - Ej medlem längre2007-06-30 00:38
Antal inlägg: 6521

En annat tänkbar orsak är att du har för lite RAM-minne, vilket får Windows att använda en swapfil på hårddisken allt för ofta. Detta slöar ner datorn rejält. Titta därför även hur minnesanvändningen ser ut under fliken Performance.

saittam75 - Ej medlem längre2007-06-30 19:56
Antal inlägg: 16806

Tack illiterate, CPU´n ökar kraftigt när jag loggar in på ett spelrum, och jag har tydligen 41 processer igång (normalt?), där majoriteten inte stjäl nån CPU-kapacitet, utan de mesta ligger under *Systemets väntep.. (97 CPU), men har iaf kört SpyBots virusprogran, och tagit bort 8 "träffar".

(får väl se nästa gång jag spelar om det räcker)

Ikväll blir det annat spel, dartkastning och öl all night long, utan CPU-kapaciteter.. *L*

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?