Spelrum
Giraffen12
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
6
Inloggade18
Mobilspel
Pågående20 877

Forumkategorier

Användare Inlägg  
qwert6 - Ej medlem längre2007-07-26 04:46
Antal inlägg: 2

Längsta ordet
Sandstensbrott la jag nyligen - ordet täckte hela spelplan förutom en ruta.
Finns det någon - det finns det förstås - som lagt över hela spelplan?
Vilka ord i så fall?
Mvh Qwert

Perpersa - Ej medlem längre2007-07-26 05:37
Antal inlägg: 2193

www.betapet.com/inde...oh ighscore

Uppgjorda matcher huvudsakligen men ändå...

qwert6 - Ej medlem längre2007-07-26 12:16
Antal inlägg: 2

OK, vilket var ordet. Det är inte lätt att klara det ens med uppgjorda matcher, för programmet som sköter brickutdelningen vill bestämt lägga dela ut en viss sorts bokstäver, sådana som antingen passare perfekt eller aldrig.

Hur kan det förresten vara att man ena matchen slår en högrankad spelare med typ 200 p för att nästa vara chanslös mot en lågrankad. Ger programmet en vissa koefficienter, som tex "detta spel får spelare A 17% chans att få bra brickor och spelare B 83% etc" Synd att spelet är så begränsat, det skiljer ju enormt på om brickorna delats ut slumpvis.

Mvh Qwert

massamark2007-07-26 13:35
Antal inlägg: 238

qwet6: Spelar man slump/hets så åsidosätter man det förväntade slutresultatet i större omfattning än vid standard brädet. Jag ser inget konstigt med att man vinner mot någon med högre ranking än en själv, för att sedan mot någon med lägre.

Sedan att jag blir spyfärdig att för att du vill preimera en viss spelare med bra brickor förtjänar du en käftsmäll för.

Just med din brickfördelning skulle spelet bli begränsat. Hur skulle du lösa din önskade brickfördelning vid IRL-spel?

Slutgiltiga frågan, vad är bra brickor, Är det rätt brickor vid rätt tillfälle eller alla enpoängare och ett par honnörer? Eller rätt brickor vid rätt tillfälle?

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2007-07-26 16:52
Antal inlägg: 4814

HotSlåss inte!

Miss_jk2007-07-26 17:34
Antal inlägg: 8941

massamark:
Jag tror hon menar tvärtom. Hon tror att spelet har den brickfördelningen men önskar att det hade vart helt slumpat, vilket jag kan upplysa henne om att det är.

massamark2007-07-26 18:14
Antal inlägg: 238

Inte hotslåss, det är helt rätt, känsloyttring från min sida. Som måste bytas ut till "jag håller inte med".

Miss_jk när jag läser det om det så ser jag din poäng, o jag börjar mer tro att det är mer rätt än vad kag läste det som. Att ge en bättre spelare bättre brickor. Låt se om vad som tanken var, efter min dvala till helgen.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?