Spelrum
Giraffen | 12 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 5 |
Inloggade | 17 |
Mobilspel
Pågående | 20 877 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
hottiz | 2007-07-26 18:02 | |
hur spelar ni betapet? Jag försöker lägga långa ord men går det inte så får man välja... suttit flera ggr med läggord då har den ander typ lagt BH CD eller ord ingen vanlig svensk fatar nnebörden av...pari la en idag...hadde lägrd då...förlora den matchen med råge. | ||
Miss_jk | 2007-07-26 18:15 | |
Och jag fattar knappt ett ord av vad du skriver... | ||
massamark | 2007-07-26 18:21 | |
hm, jag satsar fr mycket på att rulla inte så poängmaximerat. Mitt förra mäl var att spela ner mig själv till -1500. något jag lyckades med. Senaste två dagarna har jag rullat som en tok. Så uppenbarade sig elefant medaljen sig för mig, en chans sjag inte kunde motstå, tur det=) Jag, är jag bara alteregot, en fri själ, som har möjlighet att uppnå min herres önskningar! Herren blev putt när jag rullade W före honom wIENARE! Lycko önskningar till min herre, till att slutföra målet med at rulla alfabetet! W o Q kvar! 20 min till resan hem börjar! Hem ankomst ca: 20:45 lagom til Gost Whisperer! | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2007-07-26 21:51 | |
Det beror på tid på dygnet och blodsockernivå, m.m. För det mesta föredrar jag att undvika att lägga korta ord som stänger spelet, om det inte råkar vara väldigt smart poängmässigt att lägga CD CD eller något liknande. Ofta blir det en enorm överbelastning om jag får två blanka, och jag slösar tid på att försöka hitta rullningsmöjligheter. Sedan får jag en hjärtattack av sirenen och lägger TIcS för 4 p istället. | ||
TomasLeonard | 2007-07-27 00:16 | |
Allt bygger på spelkänsla, men några faktorer att räkna med. 1.poäng för ord 2.strävan efter harmoniskt brickställ 3.undvika att lägga upp 4.att slänga många brickor för att knipa guldklimpar Dessa är grundläggande faktorer. extra Är det värt att byta istället för att lägga hur&när | ||
grönöga - Ej medlem längre | 2007-07-27 00:43 | |
Ett av dom enklaste sätten att snabbt ta reda på ett ords betydelse är att andvända sig av google. (Man kan även fråga i main, vänliga själar finns som gärna hjälper ..) Och med tanke på att du spelat över över 2300 matcher och av dessa vunnit 43% så är det uppenbarligen någonting som fungerar någorlunda bra för dig ... /=) | ||
grönöga - Ej medlem längre | 2007-07-27 00:45 | |
använda* | ||
skåldå - Ej medlem längre | 2007-07-27 14:41 | |
håller med tomaslenoard om "Allt bygger på spelkänsla, men några faktorer att räkna med. 1.poäng för ord 2.strävan efter harmoniskt brickställ" men menar däremot att det också har med visst mod att våga chansa att INTE byta hela tiden så att spelet blir trist och att lära sig lägga lååååånga ord samt utnyttja höga poängbrickor för småord lära sig att are ing tra ig är bra att ha på slutet på rullord. men för mig är det inte vinna som är det väsentligaste även om det är roligt när det sker, utan att det blir en bra spännande match då man har stäver att lägga många och långa ord på. finns inget värre än matcher där båda parter blockerar varandra med småordstaktik även om det händer att även jag spelar så när jag märker att motspelaren är sådan eller att jag har stäverna emot mig. att ständigt byta bort gör det tråkigt för motspelaren som då känner att han får spela själv.I sådana matcher önskar jag att jag nekat personen ifråga oavsett om jag vinner eller ej. men det är bara mitt tankesätt när jag spelar betapet. | ||
Gunilla N - Ej medlem längre | 2007-07-27 19:53 | |
Just nu spelar jag rätt åt det hetare hållet =( Försöker allt för ofta få ut rullar - får jag båda blanka blir det totaltilt i skallen och jag loosar nästan garanterat matchen... | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2007-07-27 20:52 | |
Jag förstår inte frågan. Sen undrar jag om det någonsin har inträffat att hottiz har skrivit något annat än det första inlägget i en tråd? | ||
hugokolbaz | 2007-07-27 21:46 | |
www.betapet.com/inde...mp ;page=-0 Funderingarna har iaf kommit lite längre sen sist. | ||