Spelrum
Giraffen | 34 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 52 |
Mobilspel
Pågående | 20 881 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
david_84 | 2007-07-31 13:45 | |
Förslag angående tidsavdrag Hej, först vill jag bara säga att jag tycker ändringen med poängavdrag var femtonde sekund i hets och avslutad match vid fem min övertid har fungerat mycket bra. Nu tycker jag att det borde vidareutvecklas. Jag föreslår att matchen avslutas vid två minuter övertid i hets och att det borde bli poängavdrag var trettionde sekund i stress. Drar någon över med två minuter i hets har spelaren spårat ur och med största sannolikhet förlorat matchen ändå. Motståndaren ska inte behöva vänta längre på någon som inte håller tiden. Tio poäng per minut i stress tycker jag är lite tamt, när ändringen fungerat så bra i hets, tycker jag vi kan ändra i stress också. Förslagsvis avdrag en gång i halvminuten då. Det var mina fem ören! | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-07-31 15:35 | |
Låter ju rimligt, men när man börjar införa tempostyrda tidsgränser och tidsavdrag så ökar risken för förvirring kring dem. Det bör i så fall stå tydligt i spelrutan "Aktuell ställning" under de 2-4 spelarna i varje match. Det kanske kan stå så här, om det ryms: ------------------------- --------------------- Poängavdrag vid övertid: -10 för varje påbörjad period om 60 sek Matchen avslutas vid 5 min övertid Poängavdrag vid övertid: -10 för varje påbörjad period om 30 sek Matchen avslutas vid 3 min övertid Poängavdrag vid övertid: -10 för varje påbörjad period om 15 sek Matchen avslutas vid 2 min övertid | ||
blackrat | 2007-07-31 18:00 | |
Hur skulle det vara om poängen som visas inkluderar det tidsavdrag som resp. spelare för tillfället lyckats dra på sig och inte dyker upp som en "överraskning" när matchen är avslutad? Bara en knäpp idé... | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2007-07-31 22:38 | |
Både davids och blackrats idéer känns mycket vettiga. | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-07-31 23:01 | |
Min idé känns också vettig :) | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2007-07-31 23:08 | |
Ja du är också duttig. | ||
IckeSacka - Ej medlem längre | 2007-08-02 10:54 | |
Jag tycker att det är ännu viktigare att tidsstraffen blir mer märkbara i Datormusen. I det rummet får man ju som bekant bonuspoäng för att man lägger IT-ord. Vanliga ord som TA och UT blir alltså värda fem poäng mer. Då bör det också vara rimligt att tidsstraffet i det rummet blir mer kännbart. Inte att det som nu är; "här får du mer poäng om du är duktig i ett område och som en extra bonus är det samma tidsstraff som i de rum där du inte kan få extra bonus". | ||