Spelrum
Giraffen | 48 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 29 |
Inloggade | 79 |
Mobilspel
Pågående | 21 081 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Opeth Dei | 2007-08-01 09:43 | |
Rullningsstatistik Jag lyckades igår med konststycket att göra tre rullningar i ett och samma spel. Jag vet att jag inte på något sätt är unik med detta. Min fråga är som följer. Finns det någon på Betapet som för rullningsstatistik, typ % på hur ofta man rullar per match, % på hur många spelare som rullar med mer än 8 bokstäver. Det finns säkert fler sätt att föra statistik i detta, men vore det inte roligt att se en sådan statistik. Och om det nu finns så får någon gärna guida mig dit. | ||
frröölunda - Ej medlem längre | 2007-08-01 10:07 | |
Nä sån skit finns inte | ||
ooord | 2007-08-01 10:11 | |
Det finns dock en tråd om statistikförslag. www.betapet.com/inde...mp ;page=-0 | ||
Dagmar2 - Ej medlem längre | 2007-08-01 10:14 | |
Varför ska man rulla? Jag tycker det är onödigt att lägga tid på sånt.Motståndaren blir bara ledsen | ||
urbano - Ej medlem längre | 2007-08-01 10:21 | |
Förstår inte hur du kan säga att det är onödigt arr rulla Dagmar2! Det tillhör ju en skicklighetsaspekt i spelet! Opeth Dei verkar ju vara en riktigt duktig spelare om han lägger 3 rullningar på ett spel! Det är inte många som lyckas med minsann det! | ||
frröölunda - Ej medlem längre | 2007-08-01 10:23 | |
Vad är en rullning? | ||
frröölunda - Ej medlem längre | 2007-08-01 13:46 | |
Vill bara tillägga att Opeth Dei är en nära vän till mej, vilken jag ville skoja lite med! Hoppas ingen tog illa vid sig och uppfattade att jag kränkte honom!Han gjorde det inte. | ||
massamark | 2007-08-01 14:59 | |
Jag gjorde det på tävling mit min flickvän, hon var inte så glad på mig. Det har hänt ettpar gånger här. två tull i samma matcher är inte så ovanligt. | ||
Opeth Dei | 2007-08-01 15:39 | |
Hm... Kanske en övervakare eller ansvarig skulle kunna svara på en fråga. Det finns ju en rullningstopp som visar bästa poäng för vardera rullningen för respektive spel, men den visar inte vad jag tycker det där med rullningar rättvist, eftersom det i vissa fall lyser igenom att de rullningarna där är "uppgjorda". Givetvis är det snygga rullningar, det är inte det det är frågan om, men skulle det inte också kunna gå att få till en rullningstopp som visar hur ofta man rullar. Jag rullar i genomsnitt i lite mer än var tredje match. Jag inbillar mig att det är ganska bra, men jag är fullkomligt övertygad om att det finns de som gör det ännu oftare. Vore det inte kul att se en lista med rullningsprocent/match, eller kan man kalla det rullningsfrekvens? En sådan lista skulle vara mer rättvis vad det gäller spelskicklighet, tror jag. | ||
Qrax | 2007-08-01 15:56 | |
Jag förde statistik över matcher och rullningar ett tag: www.qrax.se/betapet/...ni ngar.JPG Jag har bättre rating nu så jag har nog lite bättre rullningsstatistik nu än då. Samtliga matcher är på snabb eller normal på standardbrädet. Rullningspoängen avser bara rullningsordet och inte hela läggpoängen. | ||
Caporegime - Ej medlem längre | 2007-08-01 16:38 | |
Jag har inte spelat några orankade matcher på det här kontot och bara spelat snabb/standard så att jag ska kunna räkna ut mitt snitt enkelt. Problemet är att bara de unika rullningarna räknas. Visst hade det varit kul med statistik på hur ofta man rullar :). | ||
massamark | 2007-08-02 03:31 | |
Jag snittar 0.66/match men jag skapade det här konto för att ha ett att spela på när det inte fungerar på mitt riktigta konto. Där jag har rullsnittet 0.31. Medans live har jag 0.77/match. Jag har alla rull uppskrivna, så jag ksnke sköra en Qrax=) Opeth: Efter att ha gått igenom de senaste turneringarna, så ligger rullsnittet oftast över 0.5, bortsätt från ABC CUP (jag gjorde de jag skulle där). Det ska sägas man vinner ingen turnering på att försöka rulla hela tiden. För den genomsnittliga dragpoängen blir för låg. vulcano förklarade det här bättre någonstans i Frågor. | ||
Opeth Dei | 2007-08-02 09:49 | |
massamark har rätt i att man inte vinner några matcher på att bara försöka rulla hela tiden. Jag får säga att jag gillar Qrax statistik, den är seriös och tydlig men den är bara för en själv och det är ju inte det jag är ute efter. Vad jag är ute efter är en lista som visar hur ofta man rullar i jämförelse till hur många matcher man spelat och detta ställt emot andra spelare här på Betapet. | ||
polly_P | 2007-08-02 17:15 | |
tycker det är kul när man lyckas rulla. gjorde en idag. min 11e | ||
levakdörB | 2007-08-02 23:22 | |
oftas är de roligt, men när man får riktigt enkla uppgifter eller riktigt tråkiga rull på stället känns det bara slentrianmässigt. tyvärr. | ||
Opeth Dei | 2007-08-03 09:53 | |
Finns det nån ansvarig/övervakare som kan svara på de frågor jag ställt ovan, eller läses denna tråd inte av någon sådan? | ||
kallio 71 - Ej medlem längre | 2007-08-03 10:08 | |
Tycker också att det är jettekul att rulla, gjorde en igår | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2007-08-03 10:09 | |
Jag håller med om att det vore trevligt om man kunde se sin rullningsfrekvens och gärna också i form av en topplista. Frågan har varit uppe flera gånger förut, men hittills har det inte blivit något av det. Vi får fortsätta hoppas att det kommer. | ||
kallio 71 - Ej medlem längre | 2007-08-03 10:23 | |
Är du bra på och rulla Opeth Dei? | ||
ENAPEON | 2007-08-03 13:17 | |
Problemet med en topplista på rullningsfrekvens är att folk "uppmuntras" att göra nya konton, man var ju inte lika bra på att rulla i början. Men det skulle vara grymt med en lista på dom mesta rullarna de senaste 100 matcherna, per månad eller liknande. | ||