Spelrum
Giraffen | 35 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 53 |
Mobilspel
Pågående | 20 881 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
lurifax | 2007-08-01 19:49 | |
Turneringsledare Vad krävs för att få bli turneringsledare? | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2007-08-01 21:08 | |
Turneringar är inte officielt sanktionerade av Betapet, det är något som en del av våra användare har satt igång helt på egen hand. Vill du ordna en egen turnering så är det ingen som kommer att hindra dig! | ||
brini | 2007-08-01 21:11 | |
Jaha ja, och där sprack det. Var hittar man programmet? | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-08-01 22:04 | |
Här hittas programmet Manfred www.scrabbleforbunde...It emid=148 | ||
ordsvall - Ej medlem längre | 2007-08-01 22:52 | |
nyfiken som jag är gick jag och kikade men: jag fattar nada av detdär!!! jag har laddat hem rebol-tolk-grejen men resten är höljt i ett stort dunkel... nån som har en susning kan kanske förklara..? | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2007-08-01 22:54 | |
Tålamod är en dygd. Om några veckor kommer det nog att bli enklare att få sin dagliga dos av turneringar. :D | ||
Okej - Ej medlem längre | 2007-08-01 22:56 | |
Om några veckor har jag börjat jobba igen. Jag vill ha turnering NU! Okej, jag är otålig, en otålig Okej! | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2007-08-01 23:00 | |
Kortfattad instruktionsbok: 1. Ladda ner REBOL och installera det. 2. Ladda ner manfred.r 3. Dubbelklicka på den nerladdade manfred.r 4. Klura ut vad som ska göras i programmet genom trial and error. Tips: Klicka på "Skriv ut" så skrivs resultaten ut till textfiler i samma katalog som filen manfred.r ligger i. Öppna dessa textfiler för att kunna kopiera text till chattfönstret. | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2007-08-01 23:01 | |
(eller läs manualen: www.scrabbleforbunde...ma nual.pdf ) | ||
Okej - Ej medlem längre | 2007-08-01 23:26 | |
Kom på en idé! Kanske vill _du_ illeterate, som verkar så himla smart och dessutom så insatt i detta, ordna en turnering nu ikväll??!! OBS! Jag var inte det minsta ironisk, utan helt uppriktig, och dessutom: Jag _vill_ så gärna spela turnering! | ||
barbi | 2007-08-02 00:04 | |
ja vill ox¨å spela har aldrig vart me förr:) men ja kör bara hets:( | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2007-08-02 00:14 | |
Tyvärr, har konverterat till dagsmänniska för en period, vilket innebär att jag inte har någon energi på kvällarna numera... | ||
lurifax | 2007-08-02 17:11 | |
jag gjorde som ordsvall, laddade ner Rebol och sen var det stopp. Där fanns ingen Manfred. Ska kanske läsa lite också som illiterate föreslår. | ||
lurifax | 2007-08-02 17:56 | |
När jag har lagt in en nonsensturnering med uppdiktade namn bara för att se hur det verkar, och som jag namngett, hur får jag bort den? I resultattabell finns bara kolumner för segrar och Pj-poäng. Var skrivs verkliga matchresultatet in? Hur kopierar jag lottningen enklast till chattfönstret? | ||
Perpersa - Ej medlem längre | 2007-08-02 19:47 | |
Klicka på knappen matchen , den knappen växlar mellan Matcher och Resultattabell... men så att matcher visas. Sen klickar du på ett matchpar för att få enge den matchens resultatat Om inga matcher finns, så har du inte lottat, vilket du borde göra först.. | ||
lurifax | 2007-08-03 17:49 | |
Vad gör jag för fel? Får snygga och prydliga .txt-filer, kopierar och försöker få in i chattfönstret men det går inte. Inte heller om jag klipper ut och klistrar in. I bästa fall kommer det nedersta namnet med. Ska jag kanske gå via ngt annat program? | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2007-08-03 18:42 | |
Det beror på att textfilerna innehåller tabb-tecken, vilka inte går att klistra in i chattfönstret. Jag löste det genom att modifiera manfred.r så att det istället skrivs ut mellanslag. Ett bättre alternativ för den som inte vill modifiera programmet är då att se till att inte markera några tabbtecken i textefilen. Det går alltså inte att markera en hel rad, utan man får markera precis det som man är ute efter, nämligen "namn1 - namn2". | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-08-03 21:32 | |
Perpersa har ett eget program för att klistra in i chatten har jag hört. | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2007-08-03 22:32 | |
Det är dock ganska mycket överkurs :) | ||