Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade34
Mobilspel
Pågående20 881

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Marenda - Ej medlem längre2007-08-02 09:23
Antal inlägg: 328

Logga in här
När jag blev medlem här, så markerade jag att jag ville att datorn skulle komma ihåg mitt lösenord för att logga in här. Nu är jag inte den enda i familjen som spelar längre. Därför skulle jag vilja ändra så att alla måste fylla i sitt eget lösenord varje gång man ska spela. Eftersom jag inte är så bra på datorer, undrar jag: Hur gör jag för att ta bort kommandot att datorn ska komma ihåg mitt lösenord? Förklara gärna detaljerat, för jag är som sagt inte så insatt i datorernas värld. /Tack på förhand!

Miss_jk2007-08-02 09:57
Antal inlägg: 8941

Tror att du bara behöver logga ut och sedan logga in med en annan användare. Då frågar datorn om du vill att den ska komma ihåg den nya användaren, och då kryssar du nej.

Marenda - Ej medlem längre2007-08-02 10:33

Jag uttryckte mig nog inte så tydligt. Det jag menade var: Hur ändrar jag så att datorn inte längre ska minnas mitt lösenord? Det jag vill är alltså att alla (även jag) ska få fylla i sitt eget lösenord vid varje inloggning. Därför måste jag alltså ta bort det här med att jag nu inte måste fylla i lösenordet när jag loggar in. Hur gör jag det? Någon som vet? /Fortfarande tacksam för alla svar!

IckeSacka - Ej medlem längre2007-08-02 10:49
Antal inlägg: 787

Om du går till din profil så har du "byt lösenord" (du ser det också till höger om det här) och där kan du alltså fixa ett nytt lösenord och sedan när du loggar in med det första gången så väljer du att datorn INTE ska komma ihåg det.

illiterate - Ej medlem längre2007-08-02 11:11
Antal inlägg: 6521

Det beror på vilken webbläsare du använder. Använder du t ex Internet Explorer 6 med 10 toolbars installerade, varav någon av dessa toolbars (verktygsfält) fyller i uppgifterna åt dig, får du gå in i inställningarna för denna toolbar. Använder du Firefox får du gå in i menyn Verktyg / Rensa ut känslig data.

Marenda - Ej medlem längre2007-08-02 11:53

Tack för all hjälp!

Marenda - Ej medlem längre2007-08-02 19:57

Ursäkta, nu kommer jag igen. Jag följde IckeSackas råd här ovan. Det gick bra att ändra lösenordet. Sen fick jag en fråga om jag ville byta det lösenordet som fanns lagrat till det nya. Dumt nog svarade jag ja. Då var jag tvungen att ändra lösenord igen. Denna gång var jag noga med att inte svara ja på att jag ville byta ut det lagrade mot det nya. Nästa gång jag loggade in hände då följande: Jag skrev in mitt användarnamn och skulle just skriva mitt helt nya lösenord, då det redan kom upp lika många punkter som det föregånde lösenordet hade bokstäver. Har testat, det går att logga in både på så vis, med det lagrade och att skriva in mitt nya manuellt.

Min fråga är alltså: Går det inte att helt ta bort gamla lagrade lösenord från datorn och därmed bara få skriva in sitt lösenord varje gång? Det är så jag vill ha det, men vet inte hur jag ska göra. Kan nån hjälpa mig?

Boucher2007-08-02 22:34
Antal inlägg: 1

rensa cookies.. finns i browserinställningarna nånstans

illiterate - Ej medlem längre2007-08-03 00:05
Antal inlägg: 6521

Det beror på vilken webbläsare du använder. Använder du t ex Internet Explorer 6 med 10 toolbars installerade, varav någon av dessa toolbars (verktygsfält) fyller i uppgifterna åt dig, får du gå in i inställningarna för denna toolbar. Använder du Firefox får du gå in i menyn Verktyg / Rensa ut känslig data.

Marenda - Ej medlem längre2007-08-03 08:07

Tack snälla ni för att ni tog er tid att hjälpa mig! Nu fungerar det precis som jag vill. Tack också SheDeVille för det du skrev till mig.

Roligt att komma nånstans där man får snabba svar på sina frågor. Dessutom vill jag passa på att tacka för en trevlig sida för övrigt!

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?