Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 53 |
Mobilspel
Pågående | 20 964 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
malmsten | 2007-08-04 13:47 | |
Dossera Funderar var man hittar detta ordet? Jag kunde i alla fall inte finna den vare sig på Wikipedias hemsida eller på sida för översättning mellan svenska och engelska. Vad står egentligen dossera för? Om inte ordet finns hur kan man får poäng på en rullning av detta ord? | ||
Qrax | 2007-08-04 15:07 | |
Jag tror att DOSSERA är en alternativ stavning till DOSERA. DOSSERA står med i SAOL12 som används på Betapet nu, men finns inte med i SAOL13 som jag hoppas kommer börja användas här när som helst. | ||
skåldå - Ej medlem längre | 2007-08-04 15:10 | |
Jag googlade lite snabbt o fann att man diskuterat ordet på andra sidor och att man kanske trodde det var nånmiss av saol men detta fann jag på nått som heter kryssakuten. och nedanför så ser du vad jag fann på Ne.se. som jag förstår det är det så att vissa enstaka ord har två sätt att stavas på men samma betydelse. Den enklaste förklaringen till att den funkar är att den står i saol eftersom det är saol som betapet går efter. dossera Antal bokstäver: 7 Är palindrom: Nej Antal anagram: 2 doseras, rosades Antal ord i ordet: 15 à, DO, Dos, er, à, DO, Dos, er, era, o, os, oss, se, ser Antal ord som börjar med dossera: 3 dosserade, dosserar, dosserat Antal ord som slutar med dossera: 2 endossera, feldossera Antal ord som innehåller dossera: 12 dosserade, dosserar, dosserat, endossera, endosserade, endosserar, endosserat, feldossera, feldosserade, feldosserar, feldosserat, väldosserad 1. dossera dossera se 2dosera Källa: Nationalencyklopedins ordbok. dosera 2dose´ra el. dosse´ra verb ~de ~t ORDLED: dos(s)-er-ar SUBST.: dos(s)erande, dos(s)ering • ge sidolutning av viss grad; särsk. i vägkurva: kurvan är fel ~d KONSTR.: ~ ngt HIST.: sedan ca 1715; till fra. dos 'rygg'; av folkligt lat. dossum (lat. dorsum) 'rygg' 2007-08-04 Källa Nationalencyklopedin www.ne.se/jsp/search...id =O137239 | ||
massamark | 2007-08-05 19:50 | |
men det där låter lite som tagit från någo n korsords sida lite grannn | ||
skåldå - Ej medlem längre | 2007-08-05 20:27 | |
inte det sista det är från ne.se | ||