Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 49 |
Mobilspel
Pågående | 20 997 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
lurifax | 2007-08-05 12:25 | |
Numrerade sidor Varför är inte sidorna i Forum/Frågor numrerade, så att jag direkt kan gå till exempelvis sid. 38 utan att behöva börja från början så snart jag varit inne och läst något ämne? | ||
gubbi | 2007-08-05 13:13 | |
Sidnummerslänkar finns längst ner i forumet för trådar som omfattar flera sidor. | ||
IckeSacka - Ej medlem längre | 2007-08-05 13:17 | |
Tror inte hon mendade så gubbi...Utan om du går in på låt säga "Seriösa ämnen" och så vet du att det är en gammal tråd du vill väcka till liv så känns det onödigt att bläddre steg för steg om man i stället kan gå direkt till sidan 10 och se vilket datum som är aktuellt där. Visserligen går det ju att använda "Sökfunktionen" också, om man kommer ihåg vad tråden heter eller något annat sökbart. | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2007-08-05 13:41 | |
Jag har ett förslag: Gör så att ikonen till vänster om en forumtråd länkar till trådens sista sida. Då slipper man de onödiga två klicken som det kräver att först klicka på tråden, och sedan på "sista sidan" för att se senaste inlägget... | ||
saittam75 - Ej medlem längre | 2007-08-05 13:43 | |
Nackdelen blir då i "ordlekar" där folk bör läsa första inlägget för att veta vad tråden egentligen "går ut på". :) | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2007-08-05 13:56 | |
Det är ju ändå samma personer som skriver i alla trådar hela tiden ;) | ||
lurifax | 2007-08-05 16:45 | |
Icke-Sacka har förstått min fråga. Att komma till sista sidan är ingen hjälp. Nu var jag inte ute efter något speciellt utan satt mest och läste, men om jag då går in och läser något på sid. 52 så kommer jag ju inte tillbaka till den sidan när jag läst klart. Utan jag får börja att bläddra fån sid 1 igen, för att se om där finns något mera intressant kanske på sid 54 | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-08-06 03:11 | |
Tills det kommer en funktion för det kan man hålla reda på favoritsidnumret som står i webadressen efter "page" och manuellt ändra det när man vill hoppa till en viss sida med trådar. | ||
Nemi | 2007-08-06 10:13 | |
lurifx: Om du att du har läst något på sida 52 kan du välja att gå till sidan 53 omdu scrollar ner till där sidnumreringen visar. | ||
IckeSacka - Ej medlem längre | 2007-08-06 15:47 | |
Nemi, hon menar nog inte så. Utan att om man hittar det man söker på sidan 53 och så läser man det, men veckan efter vill man läsa vidare och då måste man ju börja från sidan ett igen och gå hela vägen. Man kan jämför det med hur det är om man läser en bok, slutar läsa på sidan 53 för att man ska sova. Om man då slår igen boken så vill man ju inte dagen efter behöva bläddra sida för sida fram till sidan 53 för att där börja läsa igen. Utan i stället vill man ju kunna hoppa direkt till den sidan. | ||