Spelrum
Giraffen | 39 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 29 |
Inloggade | 70 |
Mobilspel
Pågående | 20 964 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
redec83 | 2007-08-06 21:54 | |
Minus Varför får man minus i rankingen även om man vinner och har lagt ut alla sina brickor? | ||
SheDeVille | 2007-08-06 22:18 | |
Din rating räknas ut med hjälp av ett antal variabler. Förenklat kan man säga att det är ett mått på din prestation gentemot dina medspelare och hur många matcher du spelat. Det beror även på din egen och din motspelares rating innan ni började spelomgången. Läs mer under "vanliga frågor" | ||
sakoline | 2007-08-07 13:13 | |
Hur mycket kan man som mest få i minus? Finns det någon gräns? I turneringar är det ju -150, är det samma i spel eller är detta bara en grej i PJ-systemet? | ||
Forticert | 2007-08-07 14:30 | |
Maximalt kan du förlora ca 10 % av dina poäng, om du har spelat många matcher. men då måste du ha hög ranking och förlora mot någon med extremt låg ranking samtidigt som du får max 0 (noll) poäng i matchen. | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-08-07 16:34 | |
sakoline: Man får inte minus eller plus i turneringar, där är det bara PJ-poäng som hanteras och det är ej kopplat till Betapet-systemet. | ||
sakoline | 2007-08-08 14:16 | |
Bamsefar: Nej förstås, men man får ju maximalt 150 poäng i en turnering, eller minns jag fel nu? Jag tänkte fel bara när jag skrev min fråga ovan... Men min fråga är densamma, om man kan få max 150 i minus. Någonstans måste ju PJ-poängen ha fått sitt ursprung tänkte jag, och kanhända var -150principen taget från Betapet. | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-08-08 19:39 | |
Jag tror man får alla svar kring PJ om man läser den här tråden av Perpersa: Turneringar och PJ-poäng www.betapet.com/inde...am p;page=0 Själv har jag inte haft orsak att lära mig det där eller det vanliga ratingsystemet i detalj :) | ||