Spelrum
Giraffen41
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
34
Inloggade76
Mobilspel
Pågående21 099

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Xendinho2007-08-17 02:03
Antal inlägg: 3

Telia + Betapet= Nej?
Jag har Telia som bredbands leverantör och det är så att jag inte kan komma in i något spelrum. Jag kan öppna spelrummen men sen kommer det upp texten som säger att spelet inte kan laddas för att jag antagligen sitter bakom en brandvägg. Jag har provat att koppla ner brandväggen tillfälligt men det fungerar inte ändå. Jag har testat alla andra tips jag fått här men inget funkar.
Jag har tidigare haft ComHem som leverantör och då fungerade det utmärkt. Samma sak när jag provat på andra datorer som haft ComHem.

Funkar inte Betapet med Telia som leverantör eller gör jag något fel som jag inte vet om?

monk - Administratör2007-08-17 10:56
Antal inlägg: 2378

Telia kanske har något brandväggspaket som du köpt till och som sätter stopp för Betapet?

cillazcatz - Ej medlem längre2007-08-17 11:57
Antal inlägg: 10

Jag har ComHem med brandväggspaket F-secure och vad jag vet så har Telia detsamma.
Varför inte lika gärna kontakta Telia istället? De måste ju förklara och hjälpa personen om problemet orsakas av Telias eventuella "restriktioner".

Nemi2007-08-17 12:06
Antal inlägg: 5952

Se till att brandväggen inte blockar pop-up och flash.
Kontakta telia om det ändå inte fungerar.

vulcan2007-08-17 12:22
Antal inlägg: 7666

Jag har alltid haft Telia och har aldrig haft några problem av den typen med att komma in på Betapet. Dock använder jag inte deras brandvägg eftersom jag har Norton IS istället.

Windows har ju också en brandvägg - kan det vara så att någon konfiguration har ändrats vid installation av Telia så att den slog på? Testa lite olika inställningar. Även om det iofs inte är någon långsiktig lösning att få igång Betapet med brandväggen avslagen så kan det underlätta att veta under vilka konfigurationer det går att köra.

monk - Administratör2007-08-17 13:28
Antal inlägg: 2378

Men har inte Telia någon form av brandvägg+viruskydd som inte är mjukarubaserat (dvs man installerar inget på sin egen dator), utan trafiken kontrolleras av Telia... ?

cillazcatz - Ej medlem längre2007-08-17 14:14
Antal inlägg: 10

Monk , det är nog detta Xendinho syftar på. Om man inte köper vanlig mjukvara så kan man i den mån det erbjuds från operatör (Telia, Glocalnet, ComHem m m ) skaffa sig deras AV-paket. Operatörerna samarbetar ju med de företag som tillhandahåller AV-skydd.

Xendinho, har du kollat längst upp på Betapets startsida och under 3:e fliken - Vanliga frågor? Väl inne där och under rubrik 'Installation & Felsökning', 3:e raden kanske det kan hjälpa dig något.
Hur är konfigurationen med pop up-blockerare? Använder du IE eller Firefox?

Annars blir det till att du kontaktar Telia eller inväntar hjälp från annat kunnigt folk här i Betapet.

skrabban2007-08-18 14:52
Antal inlägg: 1031

Jag har också Telia Bredband, men för mig fungerar det bra. Du kanske behöver ladda ner en senare version av flashplayer. Det kan också vara servrarna hos Telia som lägger av ibland. Då får man vänta tills de kommer igång igen. Det händer mig ibland.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?