Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade60
Mobilspel
Pågående21 003

Forumkategorier

Användare Inlägg  
partyfralla2007-08-20 17:56
Antal inlägg: 81

Problem med dom blanka
Har under dom senaste två dagarna haft problem med dom blanka brickorna. När jag får en sådan och trycker på den för att välja bokstav kommer brickan med alla bokstäver fram men försvinner nästan direkt. Jag hinner inte välja utan får tacksamt ta den bokstav som blir, ibland har jag tur att jag snabbt hinner fånga den jag vill ha.

Vad göra?

Nemi2007-08-20 18:10
Antal inlägg: 5952

Använder du laptop med touchpad? Då kan det vara lite kinkigt med brickorna ibland har jag märkt, men kopplar jag in en vanlig mus går det bra. Du måste hålla kvar muspekaren över "popupen"för att den ska stanna kvar.

partyfralla2007-08-20 18:19

Jag använder inte laptop. Jag håller kvar muspekaren som jag alltid gjort förut, men det är dom senaste dagarna som problemet börjat.

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2007-08-20 20:52
Antal inlägg: 4814

Har du kanske fått in nåt spyware i webläsaren?

partyfralla2007-08-20 21:13

Oj Bamsefar...jag är urdålig på datorer så jag vet inte ens vad spyware är.

Tack Nemi och Bamsefar för ni försöker hjälpa mig.

Nemi2007-08-20 21:41

Från wikipedia:
"Spionprogram (engelska: spyware) är program som följer med lite "skummare" program och ingår i kategorin malware (från eng. malignant; elak, illasinnad). Dessa program ser på ytan ut att var nyttiga och/eller roliga, dessutom är de ofta gratis (s.k. freeware). Men inbyggt finns funktioner för att snoka i användarens dator, antingen enbart för att till exempel rapportera användarens surfvanor på Internet (vilket kan uppfattas som en kränkning av den personliga integriteten) eller för mer illasinnade ändamål, som att snappa upp till exempelvis användarnamn; lösenord; kontonummer eller kreditkortsnummer och skicka dessa uppgifter till upphovsmakaren (eller någon annan).

Även tracking cookies kallas ibland för spionprogram, detta är små textfiler som företag kan använda sig av för att se ens surfvanor.

Man kan skydda sig genom att använda en s.k. brandvägg på sin dator. Dessa ger dock inte något fullständigt skydd och bör därför kombineras med antispyware- och antivirusprogram."

Jag skulle rekommendera dig att ladda hem (lagligt och gratis) spybot som kan kolla om du fått in något elakt som busar med din webläsare www.spybot.info/en/index. html

Du svarade inte på frågan om du råkar ha problem enbart med laptop eller så?

partyfralla2007-08-20 21:54

Tack snälla Nemi för din hjälp.

Jag ska se om jag får ordning på det nu.

Har fortfarande ingen laptop=).

Nemi2007-08-20 21:58

Hehe, nu får jag skämmas för att jag läste för dåligt, sorry för det.

/Nemi i skamvrån

partyfralla2007-08-26 22:36

Nu är jag tillbaka med mitt problem igen/fortfarande...
Jag har nu kört ad-aware, men problemet kvarstår.

Det är inget roligt att spela när man måste byta bort dom blanka brickorna.
Är det bara jag som har detta problem?
Det har pågått dryga veckan nu.

Hoppas nån kan hjälpa mig

odin - Administratör2007-08-26 22:39
Antal inlägg: 7442

Låter inte som ett spy-ware problem.

Prova en annan webbläsare är mitt tips.

partyfralla2007-08-26 22:45

Ok, då får jag prova det.

Tack snälla för att ni försöker hjälpa mig

Inloggning