Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade65
Mobilspel
Pågående21 003

Forumkategorier

Användare Inlägg  
milon - Ej medlem längre2007-08-25 19:39
Antal inlägg: 95

Får man ge upp ostraffad nu?
Hej,
har nyss spelat mot två motståndare efter varandra, som båda gav upp mitt i spelet. De fick endast avdrag för de brickor de hade kvar. Tidigare fick man rejält med avdrag om man bröt. Är det nya regler nu?

kallio 71 - Ej medlem längre2007-08-25 22:44
Antal inlägg: 34

Stämmer bra det milon! Ge upp bara, med tanke på alla som har uppkopplingsproblem har poängfördelningen vid uppgivande utformats så att det ibland kan löna sig att ge upp!

IckeSacka - Ej medlem längre2007-08-25 23:00
Antal inlägg: 787

Va? Menar ni att om man leder med låt säga 15-7 mot en betydligt bättre spelare och så har man bokstäver motsvarande endast sju poäng i sitt brickställ, så kan man ge upp och bara få avdrag för de bokstäverna?

Alltså ha fått ihop åtta poäng och därmed vinna matchen? Det innebär ju i så fall att man alltså skulle kunna lägga ett drag mot personen med mest rating här på betapet och sedan snabbas sig att ge upp.

När infördes detta i så fall?

illiterate - Ej medlem längre2007-08-25 23:38
Antal inlägg: 6521

Man vinner dock inte matchen om man ger upp, och får aldrig någon ratingökning när man ger upp. Det vore alltså rätt meningslöst.

kallio 71 - Ej medlem längre2007-08-25 23:38

Skojade lite bara Ickesacka! Har förut drivit argumentet att det borde straffas hårdare att ge upp, men fått 0 respons. Kunde därför inte låta bli.

Qrax2007-08-26 01:06
Antal inlägg: 154

Det har väl alltid varit så att man bara får avdrag för de brickor man har kvar när man ger upp.

grönöga - Ej medlem längre2007-08-26 12:00
Antal inlägg: 5570

www.betapet.com/inde...am p;page=0

milon - Ej medlem längre2007-08-26 16:56
Antal inlägg: 95

Nej Qrax, tidigare fick man massvis med avdrag, 50 p eller så, om man gav upp. Ibland är man ju tvungen att ge upp och då kändes det hårt men å andra sidan var det väl rätt åt dom som ger upp därför att de märker att de inte kommer att vinna. Men okay, numera är det alltså helt riskfritt, då vet jag det då.

kallio 71 - Ej medlem längre2007-08-29 13:59

Stämmer ganska bra att det är riskfritt att ge upp, förutsatt att du har mkt lägre rating än den spelare du möter! Det kan till och med användas(och använs verkligen av vissa) som strategi när de märker att det börjat gå dåligt mot högre ratade. Om du läser Grönögas trådhänvisning ovan så förstår du dock att lojaliteten mot folk med uppkopplingsbekymmer är större än viljan att stävja slentrianuppgivande. Du förstår också att när argumenten tar slut hos andra tråddeltagare för en ståndpunkt börjar fokus ändras och man blir kallad en massa konstiga saker, anklagad för omoralisk om man möter lågratare med systematik osv. Ett exempel är när det hävdades från övervakare att det i princip ej förekom användare med uppgivandeprocent på över 50. Jag hävdade att det bara är att gå in på kategorin 200-600 ratare under avancerad sökning, för att på 5 minuter få lätt fram ett 50-tal användare med en uppgivandeprocent över 50. Som svar fick jag att detta var att ställa överkrav på övervakarna, utifrån att de minsann har annat att göra(att vara övervakare är ju bara en fritidssysla). Samtidigt hade jag fått höra att det jobbas aktivt med att få bort användare som ger upp för ofta! Min konklusion blir att det är(som du antyder också) helt ok att ge upp, för ingen VILL uppmärksamma eller ens bry sig om detta ofog.
Faktumet har varit att ju mer logiska mina inlägg /frågor varit ju mindre svar har jag fått från de som styr denna sajt. När jag blivit frustrerad över detta och uttryckt det har jag mötts med stigande aggressivitet. Jag har dessutom anklagats av ledande individer för att bara vilja sajten illa och i ganska direkta ordalag blivit hotad om avstängning(dessa kom dock som privata meddelande) Har därför tystnat mer och mer på forumet!

odin - Administratör2007-08-29 19:58
Antal inlägg: 7442

kallio_71, jag har aldrig hotat dig om avstängning, du tolkar meddelanden lite som du vill och läser in saker i dem som inte finns.

Du borde inse när det är dags att släppa ett ämne istället för att ihärdigt leka martyr och offer.

kallio 71 - Ej medlem längre2007-08-29 20:43

Faktum är ju Odin att jag skulle kunna upprepa 5 frågor som varit relevanta som du helt struntat i att svara på!(dessa har i slutet gällt avstängning av trådar, raderande av trådar osv.) Jag har bett dig förklara ditt agerande UTAN att gå in på känsliga detaljer,, men då ej fått svar. Vad beträffar hot om om avstängning mot mej så vet du vad du skrev!(svårt att tolka på annat sätt) Väljer dock att citera dej i form av privat meddelande, då det väl kan tolkas som en aning kontroversiellt!

odin - Administratör2007-08-29 20:58

Då kan jag citera det här: "du har inget på denna sajt att göra" (ungefär så). Det betyder att du inte är välkommen här för att du beter dig som en rättshaverist och jag har inte energi att ta hand om dina små pikar som du kontinuerligt skickar ut. Du kan givetvis fortsätta att påstå att du är helt säker på att detta betydde att jag tänkte stänga av dig. Jag kan då fortsätta att påstå att så inte är fallet. Vi kan givetvis fortsätta att diskutera på detta sätt, jag väljer dock att upplåta tolkingen av citatet till dig. Om du vill tro att det citatet insinuerade en avstäning så är det helt OK för mig!

Jag har ingen skyldig att upplysa dig om mitt agerande. Faktum är att jag stänger en tråd om jag vill och när jag vill. Detta forum bedrivs inte genom demokratisk omröstning.

Kan vi inte gemensamt bestämma oss för att sluta denna diskussion, du kommer inte få svar på dina frågor i alla fall.

Om du ändock fortsätter dina inlägg här så förstår jag faktiskt inte varför eftersom jag inte kommer förklara mig något vidare.

kallio 71 - Ej medlem längre2007-08-29 21:53

1..-"Det betyder att du inte är välkommen här för att du beter dej som en rättshaverist"
2. -"Fallet är inte så att jag tänker stänga av dej"

Motstridigare budskap får man leta efter, och att tråden inte bedrivs genom demokratisk omröstning har framkommit med all önskvärd tydlighet!

Tack för mej på detta forum !

odin - Administratör2007-08-29 22:02

Att inte stänga av dig och inte vara välkommen här är givetvis inget motstridigt i sig.

Och ja Betapet är en diktatur, skönt att vi kommit fram till detta gemensamt.

Tack själv!

Nemi2007-08-29 22:17
Antal inlägg: 5952

Visst kan man stöta och blöta saker in absurdum men det gäller ju att acceptera att diskussionspartnern inte vill/kan/anser sig inte behöva prata mer heller. Odin har både här och i mail förklarat hur han tycker och tänker och det tycker jag räcker. Jag stänger denna tråd pg a detta och att båda debattörer tydligt har satt ner sina punkter.

/Nemi

kallio 71 - Ej medlem längre2007-08-29 22:17

Intressant det där med diktaturerkännandet Odin!
Med andra ord är det ingen ide att försöka göra sin stämma hörd och tro att du lyssnar på tråddeltagarnas förslag på smärre ändringar av sajtutformningen.! Det råder ju diktatur !

skåldå - Ej medlem längre2007-08-29 22:23
Antal inlägg: 521

och? tycker odin har lyssnat alldeles väldigt jag. särskilt på dig Kallio71.

att lyssna är nämligen inte alls detsamma som att göra som någon vill.

Nemi2007-08-29 22:26
Antal inlägg: 5952

(Nu hann kallio 71 skriva innan jag stängde så min slutkommentar kommer här)

kallio71:

Det var du som började förstöra tråden om hur det fungerar med att ge upp genom att ta upp saker som inte har med ämnet att göra. Diskussionern som följde har bara handlat om tolkningar om "vem som har sagt si och vem som har sagt så". Hade du inte börjat ta upp detta så hade säkerligen tråden fortsatt det som skulle diskuterats från början. Du kan definitivt inte tolka in i denna tråd att odin inte lyssnar på medlemmar gällande tips och idéer för det gör han.

Punkt.

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?