Spelrum
Giraffen | 36 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 25 |
Inloggade | 61 |
Mobilspel
Pågående | 21 003 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Opeth Dei | 2007-09-02 16:34 | |
Temarum Datormusen har ju funnits ett tag, och vad jag kunnat se så är det kanske inte jättepopulärt, som mest har jag sett 40 personer inloggade, men oftast är det runt 20, detta även om 5-6 andra rum är fullbelagda. Med ordet "Temarum" tolkar jag det som att det även skulle kunna vara andra teman. Rätta mig gärna om jag har fel. Det skulle säkert vara en enkel sak för de som programmerar denna sida att byta tema, om det nu skulle vara intressant. Till exempel skulle ett djurtema vara intressant, och jag tror även att det skulle kunna locka fler spelare till ett sådant. Andra teman också.... vad? Vad tycker övriga spelare på denna eminenta sida om det jag skrivit ovan? | ||
FrökenKrös | 2007-09-02 17:57 | |
djur tema låter hur bra som helst..=) kanske ett med musik/instrument, jag skulle tycka de va skoj men man vet ju inte va andra tycker. kanske kan ta upp den frågan i medlemsomröstingen.. | ||
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2007-09-03 07:14 | |
man behöver ordeni en textfil som är enkel att klistra in i databasen. jag tror ej utvecklarna kommer sitta och handknacka in tusen ord. | ||
FrökenKrös | 2007-09-03 11:02 | |
nu hänger ja inte med, menar du i medlemsomröstningen eller ett nytt temarum? | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-09-03 14:46 | |
tsarraz menar i temarum. Det måste alltid finnas en ordlista, helst så lång som möjligt. | ||
FrökenKrös | 2007-09-03 15:09 | |
aha ja men det kan jag fixa när jag inte har nått för mig =) kan väl inte va så svårt? ord som alltså ska va med då? finns musiklexikon ju.. | ||
vulcan | 2007-09-03 15:15 | |
Frågan är hur många ord som kommer till... Säkert fler än jag tror, men SAOL (12:an åtminstone) är nog betydligt starkare på musik och biologi än vad den är på IT-ord. DO, RE, MI, FA har man ju iofs saknat några gånger att inte få lägga... Och visst finns det en del mer exotiska djur som saknas. Men risken är nog att det mesta som skulle komma till skulle vara helt okända ord för andra än extrema experter. | ||
Opeth Dei | 2007-09-03 17:10 | |
Hm.. listor på ord. sv.wikipedia.org/wik...in strument Om listan är komplett vet jag inte men det är en enkel sak att redigera den. Andra listor finns säkert också där ute. Hittade även listor på djur, men de var indelade i olika kategorier men sådant kan man sammanfoga i en redigering. Vad jag menar är att finns viljan så finns medlen, eller?? Tsarraz | ||
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2007-09-03 19:48 | |
men om viljan saknas? | ||
FrökenKrös | 2007-09-03 21:02 | |
ja då e de ju en annan femma så att säga.. | ||
Jesper M | 2007-09-04 15:15 | |
falfapet hade jag gillat! se länken: susning.nu/Falfapet | ||
odin - Administratör | 2007-09-04 19:59 | |
Vi planerar andra temarum, om detta experiment slår väl ut. Vill vänta lite till innan vi kan ta det beslutet. Vi har en "namn"-ordlista som vi kanske planerar att ha som temarum. Eventuella andra förslag kräver dock en ordslista med temats ord och vi har bara namnlistan för tillfället. | ||
Opeth Dei | 2007-09-04 22:35 | |
Tack för ditt svar Odin. Ett "namn" rum vore i alla fall för min del långt mer intressant än nuvarande dator-musen. =) Att skapa andra ordlistor bör väl inte vara jättesvårt. Om jag kan bistå på något sätt, hör gärna av dig. Det var ju inte så svårt att hitta den listan på musikinstrument t.ex. | ||
kallio 71 - Ej medlem längre | 2007-09-05 21:58 | |
Opeth Dei, jag tror du har svårt för dataord, och är mer lite bondpojke! Datorer är nymoderniteter, och inte bra. Skulle vi kunna fixa ett spelrum som går ut på att identifiera saker som finns i en ladugård? | ||