Spelrum
Giraffen9
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
9
Inloggade18
Mobilspel
Pågående20 813

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mcfnizk2007-09-03 12:48
Antal inlägg: 1

Varför inte godkänd?
Jag kan inte lägga två ord samtidigt utan att få meddelandet - du har inte lagt dina brickor i linje - varför? T ex om det ligger ett F - bygger på med isk och har möjlighet att lägga ett O (ko) men detta godkänns inte .. Vad gör jag för fel??

McFNizk

saittam75 - Ej medlem längre2007-09-03 13:01
Antal inlägg: 16806

Precis som meddelandet säger så lade du inte brickorna i linje. Du får alltså bara lägga ut dina bokstäver antingen lodrätt ELLER vågrätt, inte både och.

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2007-09-03 14:46
Antal inlägg: 4814

När man spelar hemma kan man dock ha egna husregler för hur man får lägga. Reglerna i gamla Alfapet (ej att förväxlas med nya) kan t ex vara lite luddiga. Kan ej säga något om nya Alfapet eftersom jag ej spelat det.

y not2007-09-05 18:32
Antal inlägg: 9014

nja reglerna i gamla Alfapet är väl i princip identiska med de vi spelar scrabble efter här. Sen att det finns en massa privata husregler är ju en helt annan sak.
Otydligheten i Alfapet reglerna låg snarare i att de lätt tolkades som att man inte fick lägga parallelt med flera samtida hakningar utan måste korsa.

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2007-09-05 22:09
Antal inlägg: 4814

Exakt, jag trodde själv länge att det var tvunget att man måste korsa sitt huvudord med minst en befintlig bricka, tills jag började spela på Betapet. Då ändrade jag på min regeluppfattning vid IRL-spelande. (Tack för det!)

Det förekommer nog några andra missuppfattningar också. Min gissning är att detta som mcfnizk nämner kan härledas till nya Alfapet.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?