Spelrum
Giraffen9
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade16
Mobilspel
Pågående20 813

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ögor2007-09-05 10:47
Antal inlägg: 172

Om: Paus
Varför finns paus-möjligheten? Pelle spelar mot Kalle. Pelle begär paus då det är Kalles tur. Pausen ska väl inte hindra Kalle från att fortsätta, utan pausen ska tas det är Pelles tur, då Pelle begärt om paus. Likt när man byter bokstäver, ska man se pausen som ett bokstavslägg?

grönöga - Ej medlem längre2007-09-05 10:52
Antal inlägg: 5570

Kalle får lägga .. han får sitt "lägg" när pausen avbryts ... Spelet plockas upp/fortsätter där det var innan pausen.

Nunnan Green - Ej medlem längre2007-09-05 12:30
Antal inlägg: 337

Varför fick inte Olle vara med? Var han sjuk eller hade han gått på lunch?

Miss_jk2007-09-05 12:42
Antal inlägg: 8941

Gått på lunch ihop med Hjalle.

vulcan2007-09-05 13:03
Antal inlägg: 7666

Varför ringde ingen in Nisse från Manpower så att spelet kunde fortsätta?

Nunnan Green - Ej medlem längre2007-09-05 13:04

Han är ju sjukskriven på grund av inflammation i äggstockarna.

vulcan2007-09-05 13:05
Antal inlägg: 7666

Seriöst så är ju paus till för att tillfället stoppa klockan för båda spelare om man är överens om att ett avbrott behövs av en eller annan anledning. Det är en helt frivillig "servicefunktion" som ingen behöver känna sig pressad att använda/acceptera om man inte själv tycker sig ha tid att stoppa spelet.

Som alltid är det nog klokt att tänka sig för innan man accepterar paus från en okänd spelare. Missbruk har tyvärr förekommit.

Nunnan Green - Ej medlem längre2007-09-05 13:44

Vulcan: Du påminner lite om Adam då du är så där seriös. Har någon påtalat det för dig tidigare?

Nemi2007-09-05 14:57
Antal inlägg: 5952

Kära fröken Nunnan Green, nu är det ju så att vi övervakare inte alltid kan vara som produkterna från överskottsbolaget (fyndiga) utan vi försöker även vara lite som iprenmannen och rycka in där/när det gör ont/är problem. För att fortsätta på vulcans syftningar till reklam ;)
Om det begärs paus när det är min tur(eller Kalles) skulel jag se det som att jag får en längre betänketid och hellre det än att det pausas när det är motståndarens (Pelles)tur. Jag anser att det är mer rättvist dessutom.

/Nemi

veggie_d2007-09-05 17:45
Antal inlägg: 1187

En grej som jag tycker borde ändras med pausandet är att det vore schysst om den som blivit tillfrågad om paus och accepterat det också kan förlänga den om h?n vill. Alltså: du spelar med en kompis, någon du känner väl och gärna beviljar paus för, och denne säger plötsligt "dörrklockan" och trycker på pausknappen. Du accepterar. Efter 10 minuter släpper pausen och spelet fortsätter, men kompisen är inte tillbaka ännu. Då skulle du kanske vilja kunna egenhändigt förlänga pausen för att ge kompisen ytterligare en liten stund. Just det här hände mig igår, och det slutade med att jag gav upp eftersom det skulle kännas surt att gå tresiffrigt plus för att det motståndaren skulle göra tog mer än tio minuter.

odin - Administratör2007-09-05 21:37
Antal inlägg: 7442

Bra idé, ska försöka få energi att genomföra den nån gång... :-)

Restetus2007-09-05 21:48
Antal inlägg: 42

Vi är väl här för att spela och inte titta på "paus-klockans"-gång. Någon gång är dvs långt i framtiden. Gör vettigare saker på denna sajt tack.

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2007-09-05 22:16
Antal inlägg: 4814

Ja, jag tror nog det är lika bra att avsluta (ge upp) om pauskompisen inte dyker upp igen efter pausperioden. Så viktig är inte ratingpoängen. :)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?