Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 20 833 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ögor | 2007-09-27 17:15 | |
Nya bräden? Kan det vara möjligt att öka antalet bräden? Nu finns det Standard, Special och Slumpad. Hur skulle bräden se ut i såna fall och vad skulle de ha för egenskap? Brädet skulle heta Håven, var det fanns t.ex. rutor med 4xord- och bokstavspoäng. I Håven håvar man stora poäng, men ratingen blir låg för att inte förnedra. | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-09-27 18:10 | |
Det fanns ett bräde som hette "X-marks-the-spot" en gång i tidernas begynnelse (år 2004), men det togs bort. Minns inte varför och inte exakt hur det såg ut, men det var ganska gott om ordbonusrutor i ett kryss från hörn till hörn. | ||
odin - Administratör | 2007-09-28 20:30 | |
Ingen lirade, men om nån har nån bra idé så får vi se! | ||
stefanf | 2007-09-28 22:05 | |
Funderade för ett tag sen på en slags scramble-funktion där man kan välja att, i stället för att byta brickor, skifta runt de kvarvarande poängrutorna på spelplanen.. - Antingen begränsat till något tillfälle per spelare eller att man skulle kunna offra sin blanka bricka eller så.. | ||
Måns_E | 2007-09-28 22:33 | |
Slumpade brickuppsättningar på slumpade bräden? Ingenting för mig, men många verkar ju gilla slump. | ||
stefanf | 2007-09-29 11:20 | |
Eller slumpade poäng per bokstav (fast antalet av varje är samma..). Fint att kunna få 10 p. för ett A exempelvis.. =) | ||
myran_64 - Ej medlem längre | 2007-09-29 19:39 | |
Bräden utan poängrutorna markerad, eller bara markerade med svag nyansskillnad mot vanliga rutor, och att det inte stog på dom vilken sort det var, X-ord eller X- bokstav så att dom är liksom dolda, så man först när man lagt ordet får vet hur mycket poäng det blev värt. Då skulle man kanske slippa att folk lägger tvåbokstavsord på dessa rutor. Låter virrigt men ni kanske fattar ändå =) Sen håller jag med stefanf i hans inlägg, det skulle också vara kul | ||
Forticert | 2007-09-30 21:24 | |
kanske ett större bräde tex 25x25 rutor och flera bokstavsbrickor. Det skulle öppna för längre rullningar. | ||
stefanf | 2007-09-30 21:33 | |
kul idé! Det skulle jag gärna vilja prova.. Varför inte med två olika "startrutor"? Då kan spelet öppnas upp från två olika håll och det blir svårare att låsa.. | ||
gubbi | 2007-09-30 22:28 | |
Jag och Elmis provade en gång att spela med fyra sammanlagda bräden och fyra brickpåsar. Det tog sjukt lång tid och lyckades på något märkligt sätt sluta oavgjort... :) | ||