Spelrum
Giraffen56
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade88
Mobilspel
Pågående21 359

Forumkategorier

Användare Inlägg  
cindie - Ej medlem längre2007-09-29 18:06
Antal inlägg: 61

Långsamt
Varför jobbar min dator långsamt enbart när jag är i betapet?
Någon som vet

cindie - Ej medlem längre2007-09-29 18:46

Finns det INGEN som kan tala om för mig varför allt jag klickar på reagerar långsamt. Det händer ALDRIG på andra sidor. Bara på Betapets sidor.

myran_64 - Ej medlem längre2007-09-29 19:33
Antal inlägg: 3157

Det är reklamen som gör att det laggar hela tiden (i alla fall hos mig) Om jag stänger inloggningsidan, och bara har ett spelrum uppe, så går det hur bra som helst att chatta och spela utan att det segar!

cindie - Ej medlem längre2007-09-30 19:01

Tack för ditt svar. Det är säkert så hos mig också då för när jag bara har ett spelrum uppe så går det bra men det är frustrerande när man ska kolla på annat som här i forumet t ex då allt tar lång tid att få upp.
Mvh Carina

skåldå - Ej medlem längre2007-09-30 20:15
Antal inlägg: 521

tror inte alls det är reklamen. men prova byta webbläsare för mig funkar betapet bäst i firefox. i explorer så segar det mycket på andra sidor nu men jag vet inte om det gör det i betapet eftersom jag inte använder just den där. firefox är gratis och kan laddas ner enkelt.

och just det, när jag hade brandväggar från zonealarm och eller norton så kunde betapet sega mer och de kunde störa väldigt pga reklam i olika sidor. men det kunde då lösas genom att man tillät reklamen typ eller hur det nu var.

nu har jag avast och inga såna probs.

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2007-10-02 00:03
Antal inlägg: 4814

Jag har också problem (Internet Explorer 7), men om jag zoomar in till 150% så att reklamen i högerkant hamnar utanför kanten så går det smidigt att använda forum igen. Vilken zoomgrad som behövs beror nog på vilken upplösning man har på skärmen.

Lotta732007-10-02 21:30
Antal inlägg: 122

Det finns ett forum till som det är lika segt på och det är familjeliv! Gissa vad? Betapet hör ihop med dem! :-o

Hibbitt - Ej medlem längre2008-01-08 19:57
Antal inlägg: 5

Nu är det så där fruktansvärt segt igen. Jag har försökt läsa en del trådar om varför det laggar så extremt mycket just på Betapet. Men får ingen klarhet eftersom de föesta svaren från övervakare och administratörer är: Vi kan inget göra.

Men ni kanske kan förklara varför ni accepter en sån klar dysfunktion på en annars så rolig sida.

De flesta som spelar älskar att spela hets, men för många av oss är det omöjligt under eftermiddag och tidiga kvällar eftersom vi drar över tiden.

Det kan bara inte bero på ens egen uppkoppling. Då skulle man ju ha de här problemen på någon annan sida också. Men det är bara på Betapet.

Jag begär inte att någon ska åtgärda felet, men jag hoppas på det.

Men jag begär en förklaring till hur det kommer sig att det är segt att dra bokstäver. Samt att det inte går att skriva in dem med tangenterna vid den här tiden på dagen. Alltså, vad är själva felet?

odin - Administratör2008-01-08 20:03
Antal inlägg: 7442

Vi vet inte vad felet är. Vi misstänker att det är vår uppkoppling. Vi kan inte göra något åt den.

grönöga - Ej medlem längre2008-01-08 20:08
Antal inlägg: 5570

Jag har firefox och har märkt att det suger grymt mycket minne om den har varit igång nåt dygn, för mig funkar det med att starta om för att det ska sluta att "sega" ...

Hibbitt - Ej medlem längre2008-01-08 20:15
Antal inlägg: 5

Okej!

Märkligt nog går det segast i slutet av matcherna. Man tror ju först att det är ens egen stress/inbillning. Men jag har kollat det noga nu, och det är verkligen så.

Tack för snabbt svar.

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2008-01-08 21:51
Antal inlägg: 4814

grönöga: det är likadant i Internet Explorer 7 (som jag kör), det tar väldigt mycket minne efter att ha varit igång över natten

Nemi2008-01-08 22:13
Antal inlägg: 5952

Det kan även vara en idé att tildela webläsaren mer minne, titta i inställningarna hur man kan göra det.
Att se till att webläsaren inte uppdaterar cookies automatiskt varje gång du går till sidan kan också hjälpa till så att den inte segar.

Nemi2008-01-08 22:25
Antal inlägg: 5952

Hittade nån guide: www.ie-vista.com/kno...ht ml#cache

odin - Administratör2008-01-08 23:00
Antal inlägg: 7442

Om vi kunde göra något åt generell seghet så skulle det vara min första åtgärd här. Men tyvärr kan vi inte styra över den utrustning som sitter mellan en användare och vår ISP.

y not2008-01-09 09:58
Antal inlägg: 9014

Om du kunde göra något åt generell seghet vore du värd nobelpriset odin :)

Tror att Nemi är inne på rätt sopår. Men reklamen suger. och att stänga av den är ju samma som att stänga av spelet då bägge är flasch. Eller finns det nåt sätt at blockera flashreklamen men ändå kunna spela?

y not2008-01-09 09:59
Antal inlägg: 9014

rätt spår

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?