Spelrum
Giraffen49
Krokodilen2
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
47
Inloggade99
Mobilspel
Pågående21 273

Forumkategorier

Användare Inlägg  
urbio - Ej medlem längre2007-11-05 13:04
Antal inlägg: 64

Bumpning av tråd
Är det pga att trådar alltid fångas upp och besvaras i ngn form som man har förbjudit bumbning? Med andra ord förekommer det aldrig att trådar glöms bort och halkar så långt ned att ingen uppmärksammar den längre.
Finns det ngn som helst (kanske hypotetiskt)passerad tidsram. som kan göra bumpning befogad eller ska man helt enkelt skriva en ny fråga i detta läge?
Vill poängtera att jag för det mesta känner att mina inlägg har fångats upp på ett mkt bra sätt av övervakare/admin.

vulcan2007-11-05 15:32
Antal inlägg: 7666

FORUMADMIN: Bumpning är ett välkänt fenomen på de flesta internetsajter med forum och behöver en reglering. Har vi inte det så dyker det alltid upp folk som gillar att lyfta upp en massa trådar som för längesen sjunkit ner i glömska, utan att egentligen blåsa något nytt liv i dem. Det skapar sämre översikt och ger ett forum där det blir svårare att hitta de diskussioner/ämnen som det finns verklig aktivitet i. För det är ju just skälet till att forum vanligen sorterar diskussioner efter senast gjorda inlägg.

Att försöka få liv i en diskussion genom att skriva ett nytt inlägg utifrån någon inte tidigare gjord infallsvinkel är INTE bumpning enligt min åsikt. Det är inte heller bumpning att "lyfta upp" enstaka snacktrådar för att man verkligen vill delge omvärlden vad som är ens älsklingsrätt eller vilken låt man senast lyssnade på. Om man däremot mer systematiskt börjar göra det så i ett större antal trådar så kan det klassas som bumpning och då kommer vi i alla användares intresse att ingripa. Som så ofta så går det inte att formulera några exakta regler utan man får gå efter det sunda förnuftet och lita på att de flesta har ett hyggligt fungerande omdöme.

urbio - Ej medlem längre2007-11-05 17:41
Antal inlägg: 64

Ok, tackar för svaret.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?