Spelrum
Giraffen | 48 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 31 |
Inloggade | 79 |
Mobilspel
Pågående | 21 357 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Ylla | 2007-11-11 19:21 | |
hjälp mig okej, har äntligen hittat betapet, vilket verkar vara optimalt för mig men jag förstår inte hur jag börjar spela. alltså hur jag kommer i kontakt med någon och får till ett spel. dum? mkt möjligt, men snälla någon söt rar person. Hjälp! | ||
Nemi | 2007-11-11 19:29 | |
Hej, det finns flikar längst upp i fönstret, under "senaste rullningen" där det står start/spelregler/vanliga frågor mm. Gå in på "spelregler" så finns det information om hur du ska göra :) Lycka till. /Nemi | ||
Nemi | 2007-11-11 19:32 | |
Tillägg: under "Vanliga frågor" finns det andra bra saker att kunna om spelet. Annars kan du alltid testa att skriva i chatten i spelrummen, det finns säkert någon välig själ som inte har ett spel igång just då som kan besvara dina frågor. Alla är vi nybörjare i början :) /Nemi | ||
SheDeVille | 2007-11-11 19:40 | |
Haha, jag har svarat i mail till Ylla och vi säger en del samma saker :-) Om du går in i ett av spelrummen så får du säkert den hjälp att komma igång som behövs. Om du vill kan du ju fråga i chatten i spelrummet - det brukar alltid finnas vänliga själar som kan hjälpa till. Om det finns en övervakare - deras namn är i blått/lila och har ett plus före - så kan du kontakta densamma direkt genom att högerklicka på densammas namn och välja "chatta med". Annars är det inte så svårt. Man går in i spelrummet. Till höger finns startade spel som du kan gå in i genom att klicka på dörren. Kan vara bra att börja med att spela normal eller stress - hets går väldigt snabbt. De flesta vill också spela med folk vars rankning inte skiljer sig så markant från deras egen- Som nybörjare har du 1000 i rank. Om det inte finns något spel kan du ju starta ett själv och vänta på att någon ansluter. Att starta spel är inte svårt. Klicka på Skapa nytt och välj de alternativ som passar dig bäst. Om du vill orientera dig så kan du ju gå in och skapa ett spel och välja en deltagare och gå in och titta på hur de olika brädena ser ut. Under vanliga frågor hittar du en del annan värdefull information. Läs gärna dem. Lycka till i spelet! | ||
SheDeVille | 2007-11-11 19:42 | |
Valde att klistra in svaret här trots att du redan svarat, Nemi, eftersom jag ansträngt mig så :-) | ||
pawis | 2007-11-11 20:48 | |
Jag tycker inte din fråga är dum.... Jag tycker det är lite marigt att komma igång. har försökt starta nya spel och vet inte riktigt hur det går till. Ska man gå till spelet direkt eller??? Det har hänt att någon anslutit sig till spelet och sen vips så har de lämnat spelet. Kan någon vänlig själ förklara - enkelt, lungt och lät?? | ||
pawis | 2007-11-11 20:50 | |
ursäkta felet....lätt med två t istället för två?? | ||
Kirkelina | 2007-11-12 08:11 | |
När du har skapat ett spel så måste du vänta tills någon ansluter sig. Därefter klickar du på starta. Ibland händer det att den som ansluter sig ångrar sig och lämnar. Man kan ha kommit in i fel spel av misstag t.ex. För att själv gå in i ett spel som någon annan skapat klickar du först på den gröna pilen bredvid dörren. Då ser du vem som skapat spelet och hur hög rating den personen har. Vill du spela med den personen så klickar du på dörren. Kolla innan du ansluter att spelet har den hastighet som passar dig och att ratingen hos motspelaren matchar din rating någorlunda. | ||
lellemor | 2007-11-13 09:01 | |
Jag passade på att förklarade spelregler medans jag spelade. Visst jag förlorade poäng på kuppen för han spelade i fel tempo men vadå det kan man bjuda på för alla har varit nybörjare. Men tyvärr så har många glömt det | ||