Spelrum
Giraffen12
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade16
Mobilspel
Pågående21 338

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mr_Fungus2007-11-16 15:45
Antal inlägg: 110

Verbal kommunikation över betapet
Vet ej om det är ett vettigt förslag. Ej heller om det har tagits upp tidigare men jag skulle vilja se en möjlighet att prata med medBetapetare över IP-telefon...

Detta kanske bara skulle överbelasta servrarna men man kanske kan ha en egen liten rad på presentationen där man kan ge ut t.ex. skypenamn och liknande...

Jag saknar möjligheten att kunna prata live med personerna jag spelar med då detta tenderar att bli stelt såsom detta inlägg :)

Någon som håller med mig och är detta möjligt Admin?

Nemi2007-11-16 20:07
Antal inlägg: 5952

:)

Jag tror att det skulle vara lite väl resurskrävande för servrarna att köra en egen ventrilo-server eller liknande men det är upp till odin/monk att ge slutgiltigt besked. Vad gäller uppgivande av skypenamn eller liknande får vi återkomma med besked om då jag inte minns just nu hur vi har resonerat i denna fråga.

/Nemi

tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2007-11-16 20:30
Antal inlägg: 2977

går väl att skriva ut ditt skypenamn själv

stefanf2007-11-16 21:27
Antal inlägg: 1744

Tänker som tsarraz, skulle man träffa på någon och båda är sugna på att snacka så har man sannolikt redan rätt verktyg och kan koppla upp sig snabbt.
Kanske är jag själv bara gammal och tråkig men gissar att de allra allra flesta skulle dra sig för att snacka med "främlingar". Såna man känner har man ju troligen redan kontakt med.
Lirar jag med morsan händer det att jag/vi rings och tjötar lite exempelvis.

SheDeVille2007-11-16 21:45
Antal inlägg: 2243

Låter vettigt! Att lägga upp telefonnummer, e-postadresser, skypenummer o annat på personprofil är inte lämpligt eftersom man inte registrerar konto på Betapet med personnummer. Sedan ska man alltid vara lite försiktig med hur mycket personlig info man lämnar ut på nätet, tycker jag.

odin - Administratör2007-11-17 15:12
Antal inlägg: 7442

Låter iofs som en cool idé, skall undersöka.

Skogaholm - Ej medlem längre2007-11-19 16:14
Antal inlägg: 85

Prioriteras det "flaschiga" framför tex att arrangera ett standardrum, vilket en hel del gärna vill se? Det ena kanske inte behöver utesluta det andra.

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2007-11-20 21:59
Antal inlägg: 4814

Det här med inbyggd ljudkommunikation och VoIP verkar vara en trend som går i online-lagspelen. Men Betapet är vad jag vet inget lagspel där man behöver koordinera sig och rapportera till varandra, bara ett onlinespel. Det skulle i så fall bara kunna användas för den sociala funktionen. Om det fanns ett verkligt behov skulle vi väl redan ha en välkänd Ventrilo- eller Teamspeak-server lika väl som den där facebook-gruppen eller vad den nu kallas.

y not2007-11-21 15:12
Antal inlägg: 9014

förstår inte Shedeville?
"Att lägga upp telefonnummer, e-postadresser, skypenummer o annat på personprofil är inte lämpligt eftersom man inte registrerar konto på Betapet med personnummer."
vad har sån information med personnummer att göra?
eller är det för risken att lägga ut någon annans?

Nemi2007-11-21 18:05
Antal inlägg: 5952

Det sistnämnda tolkade jag det som.

munnkenn2007-11-21 18:22
Antal inlägg: 4

Undrar varför kompisar inte står som inloggade när man inte är inne i ett spelrum?
Eller är det jag som har missat nåt?

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2007-11-21 18:33
Antal inlägg: 4814

Med "inloggad" menas i spelrum, inte på websidan. Det ena är en TCP-anslutning och websidan är en session cookie (rätta mig om jag har fel...). Men det är en annan historia.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?