Spelrum
Giraffen12
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade16
Mobilspel
Pågående21 338

Forumkategorier

Användare Inlägg  
fabukaz - Ej medlem längre2007-11-18 22:46
Antal inlägg: 10

Vad göra åt otrevliga spelare?
Är ny här på Betapet, har bara spelat 13 matcher än så länge. Det jag snabbt lärde mig var att tacka för matchen när den tagit slut, oftast i form av ett "tfm". Nu är det så att vissa bara klickar bort sig (oftast när de åkt på pisk med stora siffror) och skiter i att tacka för sig, vilket jag upplever som mycket otrevligt. Det är inte roligt att få stryk, men hallå, hur barnsliga är vissa här egentligen?

Nu är det inte så att jag tänker fråga er hur man gör för att anmäla någon, för än så har de bara varit otrevliga i att inte tacka för matchen. Har ni något slags sätt att varna för dessa spelare eller brukar ni skicka ett meddelande till dem efteråt? Hur brukar ni hantera detta?

Tacksam för hjälp. Vh Fabukaz

Nemi2007-11-18 22:53
Antal inlägg: 5952

Hej,
du kan kontakta någon av oss övervakare (vi är blåa/lila i användarlistan i rummen) eller skriva till abuse@betapet.com. Att förolämpa mot/medspelare är inte okej och vi övervakare kan hantera sådana anmälningar. Fleraliknande trådar om detta ämne finns i forumdelen "Frågor" samt under "Vanliga frågor" längst upp på betapet.com.

Mvh,
Nemi

Minta2007-11-18 22:55
Antal inlägg: 20042

Vissar tackar och hälsar, andra inte. Det kommer du att upptäcka i ännu högre grad när du spelat längre och att dessa klagomål ständigt kommer upp i chatt och forum. Det är inget att göra åt och inget att anmäla. Jag tycker det är sjyst om när motspelare hälsar och tackar. Vad som stör mig är spelare som verkligen är otrevliga och kallar en för idiot, kass och urusel spelare mm. eller att det går så bra för mig bara för att den andre har en dålig dag eller fått dåliga bokstäver. Om inte detta varit skulle han/hon naturligtvis vunnit mot en så dålig spelare som man själv är. Det har hänt mig vilket jag då anmält.

fabukaz - Ej medlem längre2007-11-18 22:58

Som tur var har jag bara blivit "lämnad" än så länge, jag har inte råkat ut för någon riktigt otrevlig typ som du just beskrev Minta. Kan väl bara hoppas att det förblir så också.

Minta2007-11-18 23:09

Det är många som inte tackar trots att de vunnit. Några kommer in och spelar bara utan att hälsa och försvinner utan att tacka. Jag har slutat ta åt mig. Ibland är det uppenbart (inbillar jag mig i alla fall) att det beror på att de förlorat och att det svider. Det värsta i den kategori jag nämnde ovan hände mig häromdagen. Jag var kass, patetisk, parasiterade på hans fina upplägg osv. han blev rasande för att han lagt ett ord som gav mig en chans att ta ledningen. Han tom skickade ett mejl för att yttlerligare späda på med sin ilska, då var jag enligt honom praktiskt taget ordblind för att jag inte hade fler rullningar.

Nemi2007-11-18 23:12
Antal inlägg: 5952

Minta: då dka du anmäla denne till abuse@betapet.com eller till någon av oss övervakare, det verkar obehagligt.
fabukaz: att någon inte tackar efter match är inte något att göra nåtåt, en del har väldigt bråttom iväg till nästa match och bryr sig inte om att skriva något och det kan ju anses vara lite trist och skumt men bara att rycka åt axlarna åt och själv försöka vara en trevlig motståndare :)

Minta2007-11-18 23:22

Jo, jag anmälde det och hon skulle ta itu med det skrev hon. Jag ville bara ta upp något som jag upplevde som riktigt otrevligt och obehagligt. Det värsta påhopp jag varit med om här.

hugokolbaz2007-11-18 23:24
Antal inlägg: 665

Arkebusering vore lämpligt

Bror Mu - Ej medlem längre2007-11-18 23:46
Antal inlägg: 921

ge fan i att ta bort mina inlägg bara för att ni övervakare inte förstår dom.
ska jag behöva tala bebisspråk?
jag försökte bara trolleri trollera troll säga att det inte är en seriöst ämnad fråga.

fabukaz - Ej medlem längre2007-11-19 07:01

Tack Nemi för tips och information!

Bror Mu, vad menar du? Jag förstår inte riktigt vad du vill säga i denna diskussion med ditt inlägg.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?