Spelrum
Giraffen | 0 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 1 |
Mobilspel
Pågående | 21 345 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
massamark | 2007-11-25 04:15 | |
Fel i listan över "högstrullningspoäng" Min högstarullningspoäng lista är fel. Jag har flera rull över 100p som står bland 90p rullarna samt 80p rullarna. Vad beror det på? | ||
emmylicious | 2007-11-25 11:59 | |
åh, hur har du fått en sån lista? jag vill också ha det! :P | ||
massamark | 2007-11-25 12:15 | |
Den är längst ned i menyraden där det står "Senaste matcher" på spelstatistik sidan. | ||
emmylicious | 2007-11-25 14:51 | |
ah, min stämmer iaf. kan det ha nåt att göra med flera rullar i samma match eller nåt sånt? | ||
emmylicious | 2007-11-25 14:54 | |
Nä, du har rätt. det är nåt som inte stämmer. Kollade igenom dina högsta rullningspoäng... typ om en rullning är på 80 poäng och en på 110 så står rullningarna bara med på en poängnivå. det borde ju vara den totala rullningspoängen i varje match i såna fall, eller att matcherna står med flera gånger. | ||
massamark | 2007-11-25 15:26 | |
Inte den totala, de skulle bli skevt, men däremot den högsta av de två. jaja tur att världen inte går under i alla fall Det skulle vara roligt o se hur ofta man får en 100p rull. Men det är ett annat projekt, d jag kommer leka statistiknörd. | ||
skåldå - Ej medlem längre | 2007-11-25 15:57 | |
hmm mysko, tycker det verkar stämma hos mig. kanske är det så att det är hakningarna som gör att det blir över hundra och att det är själva rullen i sej som räknas i statistiken? bara en tanke. | ||
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2007-11-25 17:42 | |
skåldås teori stämmer. endast rullningens poäng räknas in | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-11-25 20:30 | |
Högsta-rullning-listan är i alla fall en känd bugg. Kanske har skrivits här i forum om det tidigare, kanske inte. En av massamark's matcher har både rullningen STIGARE, 110p och KURIOSA, 86p Den här: www.betapet.com/inde...d= 11515614 Den matchen dyker inte upp mellan matchen som har rullningen OaNSETT 111p och matchen med AUKTIOn 108p utan står endast sorterad med avseende på KURIOSA 86p. Samma sak gäller för matchen med OaNSETT 111p och STILLNA 103p som bara finns insorterad utifrån OaNSETT 111p. Rullningen på 103 poäng finns bara representerad i listan på ett ställe, vid 111p. En kort analys av detta säger att matcher med flera rullningar bara förekommer en gång i listan, och att sorteringsnyckeln inte är prioriterad efter högsta eller lägsta poäng, utan efter något annat. Troligen inte prioriterad alls; möjligen utifrån rullningens ID i databasen. En lista över senaste rullningar fungerar likadant, men sorteras efter matchtid och då finns det alltid bara en sorteringsnyckel, oavsett om antalet rullningar är en eller flera. En äkta lista över högsta rullningar vore baserad på rullningar i stället för matcher. | ||
massamark | 2007-11-26 01:35 | |
Men, det är ganska länge sedan nu som beta, bytte till dragpoäng på rullarna istället för endast rullningen. I matchen jag la RETINAL för 122 poäng så är hakning AR för 2poäng inräknad både i spelet samt i min matchstatistik. Tack Bamsefar, så klart att det är som så att jag vill ha alla 100p+ rull efter varandra. För att lättare kunna se frekvensen på dem=) | ||