Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade44
Mobilspel
Pågående21 352

Forumkategorier

Användare Inlägg  
kulturen2007-11-26 22:51
Antal inlägg: 2

svårt att skriva under spel
jag har ett lite irriterande problem när jag spelar betapet. hoppas de inte varit uppe tidigare, jag hittade då ingen info om det här (efter en snabb sökning iofs)

hursomhelst, en skum sak som inträffar för mig när man öppnar upp spelfönster -spelrum är att tangenterna blir väldigt "tröga". vad jag menar är att det blir riktigt segt att få fram text under spelens gång, man missar en massa bokstäver osv om man t.ex. ska kommunicera med den man spelar mot...man får verkligen hamra fram det man skriver.

I vanliga fall har jag inga problem med detta. När jag nu skriver inlägget i ett vanligt web-fönster flyter det på som det ska, samma sak i ordbehandlingprogram osv. datorn är ganska ny så det är inte heller tangentbordet som håller på att ge upp.

kan det vara någon flashinställning som påverkar det hela? är ju när man drar igång de fönstrena som det blir segt.
någon som kan hjälpa?

aldrig varit med om det tidigare...

emmylicious2007-11-27 10:38
Antal inlägg: 4501

inte för att jag vet vad det kan vara för fel, men är det lika om du skriver i den allmänna chatten också, utan att gå in i nåt spel?

Nemi2007-11-27 11:56
Antal inlägg: 5952

kulturen:
kolla upp om du har senaste versionen av flash player samt om du kanske har nån skum inställning för uppdatering av sidor eller liknande. Vet ej vilket operativsystem du har eller webläsare. Det verkar dock som om din dator inte riktigt orkar med all flash, testa att inte ha så mkt igång samtidigt på datiorn med, exempelvis inte både aftonbladet,expressen och betapet körandes samtidigt (de sidorna genererar mkt trafik/uppdateringar hela tiden och det gör ju att processorn får jobba).
Kolla flashversioner först, sen om du själv kan hjälpa din dator att orka sidor med flash. Rekommenderar att använda firefox som webläsare.

Mvh,
Nemi

kulturen2007-11-27 17:38
Antal inlägg: 2

hejsan, jo jag har version 9 av flash, kör vista med tillhörande explorer. datorn är ganska ny så det vore konstigt om den inte pallar med flash.

men jag ska testa med firefox och se m det skiljer sig.
tack för hjälpen

kwilan2007-11-27 19:51
Antal inlägg: 173

Firefox löste det för mig :) Hade samma problem. Tack Nemi!

Seven Death2007-12-11 00:27
Antal inlägg: 568

Har en viss fobi mot Firefox, jag får väl stå ut...

Styrmannen - Ej medlem längre2007-12-11 17:06
Antal inlägg: 7

Jag har samma problem. Svårt att få ord stavat som man vill. Men ja vet att de beror på Vista.

Nemi2007-12-11 17:46
Antal inlägg: 5952

Seven Death: Det bästa sättet att bota fobier är att utsätta sig för dom :)
Firefox funkar utmärkt, man kan lätt importera alla bokmärken och liknande från internet explorer med.

Styrmannen: ja, nåt skumt måste det vara med vista och flash.

brini2007-12-12 17:39
Antal inlägg: 7521

Har också märkt detsamma, och det har börjat senaste veckan skulle jag vilja påstå.
Trodde det var mitt tangentbord som behövde bytas.

systerrebell2007-12-12 18:06
Antal inlägg: 427

Ah, var det så enkelt som att byta webläsare. Som jag svurit över att behöva sitta och trycka på samma tangent tio gånger för att datorn ska fatta.

sannamorland2007-12-14 23:44
Antal inlägg: 127

har samma problem, började nästan tro att det var datorn det var fel på :)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?