Spelrum
Giraffen | 3 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 21 356 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Gentiana | 2007-12-04 23:49 | |
2000+ hur gör man? Hej alla som ligger på 2000+ i ranking, vad beror det på? Vilken bakgrund har du, är det medfött, eller är det miljöpåverkan? Är du förutom att vara duktig på detta spel, duktig på något annat också? | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2007-12-05 00:08 | |
Hej! Jag känner mig träffad eftersom jag ligger lite över 2000 för det mesta. Jag är inte duktig på något annat, förutom att sova länge på morgnarna, men det kan hända att detta är gemensamt för många över 2000? En intressant hypotes i alla fall. | ||
emmylicious | 2007-12-05 01:15 | |
Alltså, jag har aldrig legat över 2000 i rank, men plötsligt häromveckan passerade jag den magiska gränsen och nu ligger jag helt plötsligt snart på 2200 .. vet inte vad som har hänt, bortsett från att jag nyligen blivit ett år äldre. | ||
emmylicious | 2007-12-05 01:17 | |
innan det låg jag på allt från 1400 till 1750, typ .. | ||
Sombatic | 2007-12-05 07:24 | |
För mig är det upp som (över 2200)en sol och ner (under1700) som en pannkaka! ibland funkar allt och ibland funkar ingenting Somb | ||
urbio - Ej medlem längre | 2007-12-05 08:14 | |
Du är väl lite ironisk Gentiana!? Tror att det finns många orsaker till att man når över 2000. Många spelar mkt och Har en normalbegåvning som gör att man utvecklas. En hel del sitter nog med, i deras ögon, små käcka ordprogram vilket gör dem till synes bra. Sen har vi nog en grupp med Assbergersyndrom och dylika diagnoser, vilka har detta som sin lilla favoritnisch i livet. Det finns en del med fotografiskt minne(vilket torde vara en fördel om man bläddrar i SAOB) Min uppfattning är dock att det är de som inte spelar slumpat som nog i slutänden är de bästa spelarna.(kräver mer spelskicklighet för att nå över 2000) | ||
urbio - Ej medlem längre | 2007-12-05 10:34 | |
Kom på att mitt förra inlägg utstrålade en viss självgodhet, med tanke på att jag just NU ligger över 2000 och bara spelar standardbräde. Var ej meningen, har spelat en hel del och är normalbegåvad.:) | ||
Q-tile - Ej medlem längre | 2007-12-05 11:38 | |
Jag började som så många andra med att spela Slumpat, då avkastning i förhållande till kunskap är relativt hög på många sätt. Sedan tröttnade jag på att det på den nivån jag spelade då mest handlade om att kunna erhålla bokstäver till honnörerna (högpoängsbrickorna) att använda vid ett inte sällan avgörande tillfälle. Så jag började spela Standard, lära mig alla tvåbokstavsord (det går fort) mycket treor (kan nog många nu, men inte alla.) och s.k. hakningar. Standardbrädet är i mina ögon ett väl avvägt och balanserat bräde, som erbjuder ett generellt större övergripande strategiskt tänkande och konsekvent tillämpning av spelidén. Detta passar mig som spelar tålmodigt, och jag tycker sällan jag har så mycket annat än mig själv att skylla förluster på. Sedan är man inte rökt på ett standardbräde om man skulle få konsonantställ de inledande dragen. De första dragen på slumpbrädet blir ofta tongivande för matchen. Nu håller jag på att träna rullningar. Att utföra rullningar var aldrig aktuellt på slumpbrädet, då det förmodligen ofta straffar sig, utan jag koncentrerade mig på att stänga eller utnyttja öppningar, för att inte riskera för mycket. Jag spionerar ofta på andra spelares matcher under orankade turneringar, och något jag tycker mig se där - förutom avundsvärt mycket rullningar - är en pondus som yttrar sig i orädddhet. Man vågar spela ut för en del uppenbara lägen för att balansera brickställ, eftersom man ändå har andra ställen på brädet att använda. Upp till 2000 är inte så svårt att ta sig, kanske, eftersom man ändå kan tjäna hyfsat med rating på att spela nykomlingar. Däremot känns det för mig som ett större indikation på spelskicklighet att ta sig från 2000 till, säg 3000 och uppåt. De man spelar mot för att komma dit kan förmodligen också mycket ord och strategier som man tidigare kanske kunde komma uppåt relativt smärtfritt med. | ||
getramses | 2007-12-05 13:36 | |
jag har blivit pushad ända sen barnsben. kunde jag inte anagramma AAGIJLLNSSV fick jag ingen efterrätt etc. | ||
myran_64 - Ej medlem längre | 2007-12-05 13:48 | |
vanljglass?? | ||
blue_moon | 2007-12-05 14:30 | |
Vilken bra ide - GGINRRRSSTYÖ | ||
Bror Mu - Ej medlem längre | 2007-12-05 14:42 | |
Det viktigaste är att sova i en syrgaskammare, bära munskydd på offentliga platser och undvika all form av kroppskontakt med andra än sig själv. | ||
raringen | 2007-12-05 15:11 | |
Å ja blue_moon ,det är gott med kanel till! | ||
raringen | 2007-12-05 16:09 | |
Och som svar på frågan - jag vet inte hur folk kommer över 2000 förutom att dom är smarta, kvicktänkta och allmänt småkloka! Ska berätta hur jag gjorde om jag lyckas nån dag. | ||