Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 16 |
Inloggade | 45 |
Mobilspel
Pågående | 21 352 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Sweetangel | 2007-12-07 13:49 | |
Nytt inlägg hamnar alltid sist När man kommer in i en tråd så står det sista inlägget sist, helt dumt anser jag. Man vill ju se det nyaste inlägget på första sidan inte längst bak, så min fråga är: detta måste väl gå att ändra på? | ||
vulcan | 2007-12-07 14:50 | |
Jag tycker nog att de flesta forum har inläggen sorterade så att det äldsta kommer först och det nyaste sist. Har du några exempel på forum som är uppbyggda på det motsatta viset? | ||
vulcan | 2007-12-07 14:51 | |
Hm... mitt eget intranät har ju sina forumdelar upplagda så ja... Jag tycker nog att båda sätten har både för- och nackdelar. Föredrar nog detta ändå. Vad tycker ni andra? | ||
Q-tile - Ej medlem längre | 2007-12-07 14:53 | |
Jag föredrar att läsa dem i den ordning de skrivs in, snarare än omvänt. Däremot saknar jag en funktion som tar mig som användare direkt till sista sidan i ämnestråden, vilket är vanligt förekommande i många andra diskussionsforum. | ||
Måns_E | 2007-12-07 15:02 | |
I ordning är helt ok, men det vore en fördel om man som standard hamnade på det första inlägg som man inte har läst. Om man nu får önska fritt alltså. | ||
Miss_jk | 2007-12-07 15:04 | |
Men det finns ju. Om jag inte missuppfattar dig. På sida 1 när du öppnar tråden så har du ju "Nästa sida" respektive "Sista sidan". Jag kan nog hålla med om att sista inlägget borde stå först. Eller allra först så ska tråd-starten stå givetvis, men efter den. Men å andra sidan så är det inte ett dugg jobbigt att bara klicka på "sista sidan" och scrolla ned, så mig spelar det väl ingen roll. | ||
Miss_jk | 2007-12-07 15:04 | |
Menat till Q-tile alltså... | ||
blue_moon | 2007-12-07 15:10 | |
Bra som det är, att inläggen står i kronologisk ordning. Man vill väl mestadels läsa alla för att hänga med i diskussionen och förstå syftningar på tidigare inlägg? | ||
Q-tile - Ej medlem längre | 2007-12-07 15:19 | |
Ja, jag vet det. Men många forumet erbjuder möjligheten att surfa direkt till sista sidan, utan att man behöver gå till första. ofta står det sidantal intill tråden, såhär: "Din äckligaste rullning, känsliga personer undanbedes 1,2,3...26", där sidtalen är direktlänkar. En del erbjuder också länkar direkt till det sista inlägget, vilka jag aldrig brukar använda. | ||
monk - Administratör | 2007-12-07 15:31 | |
vi håller på och programmera om forumet och då kommer man b.la. kunna gå direkt till sidan med sista inlägget... kommer dock ta ett tag innan detta införs eftersom många andra delar oxå programmeras om i samma veva... :) | ||
jossan66 | 2007-12-08 02:26 | |
jag tycker monk har bra svar på det mesta =) *kramar om * | ||
Sweetangel | 2007-12-10 23:49 | |
ja jag reagerade mest på gratulationstråden tex, då jag skulle lägga in ett inlägg i Fredags, så var det första inlägget som skrivits i juni nån gång som låg som första sidan, det man vill se är ju dem som fyller år på dagen som ska stå först..Sedan har jag sett att vissa trådar har första sidan som den ska.. | ||