Spelrum
Giraffen | 53 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 27 |
Inloggade | 80 |
Mobilspel
Pågående | 21 359 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Doris Night | 2008-01-04 22:00 | |
" Spelet svarar inte" ? Vad ska man göra när den rutan kommer upp? Kunde inte meddela mig med min motspelare, inte lägga nåt, hennes tid bara tickade på. Till slut, efter 15-20 minuter stängde jag spelet. Fick sen en avbruten match i statistiken, vilket jag inte gillar! Sätter en ära i att fullfölja alla spel, oavsett om det går dåligt för mig. Doris Night. | ||
vulcan | 2008-01-04 22:18 | |
Jag har aldrig sett det meddelandet - men om det kommer så är det ett tecken på att kontakten mellan din dator och spelservern är bruten. Då hjälper det nog tyvärr inte att vänta, utan det är bättre att stänga ner alla fönster och sen försöka logga in från början på Betapet. När du går in i spelrummet på nytt kommer det normalt känna in att du har ett spel igång och fråga om du vill koppla upp dig mot det. | ||
Doris Night | 2008-01-04 23:06 | |
Om kontakten var bruten, kan hennes tid ändå ticka på? Och varför blev jag registrerad som en som avbröt. Det måste ju ha funnits NÅGON slags kontakt? | ||
odin - Administratör | 2008-01-04 23:12 | |
Det tickar på för att spelets tidsberäkning sker på användarens sida och servern kan inte säga åt spelet att tiden har gått ut pga den förlorade kontakten. Dvs servern synkroniserar med klienten när ett drag gått ut. Fanns ingen kontakt alls med servern. "Spelet svarar inte" kan inte varit hela texten då just de tre orden inte finns i spelet, stod det verkligen inget mer. Det finns ett meddelande med att "spelet har tappat kontakten, vg gå in i spelrummet igen". Är det det du tänker på? | ||
Doris Night | 2008-01-04 23:18 | |
Ja det var det säkert, har minne som en melon. Tack för att du förklarat så bra. | ||
Doris Night | 2008-01-04 23:19 | |
Ni, menar jag. | ||