Spelrum
Giraffen57
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade85
Mobilspel
Pågående21 378

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ataxisk2008-01-07 23:41
Antal inlägg: 231

topplistan
hej, jag har försökt hitta min fråga i forumet men ingen verkar ha ställt den. jag undrar om det inte borde finnas en poängtopplista som bara visar de som varit aktiva t ex senaste månaden? annars kan man ju spela upp sig på toppen och ligga kvar där hur länge som helst. jag tror en del har flera användare för att kunna ligga kvar med en gubbe och spela med en annan gubbe för att inte riskera sin plats på toppen.

Playground2008-01-08 00:33
Antal inlägg: 30

Listan visar redan de som varit inloggade senaste månaden.

Sedan är det upp till var och en hur många konton man vill spela med. De spelare som hamnar på topplistan har normalt spelförmåga som gör att även deras andra konton hamnar på samma ranking efter ett tag.

vulcan2008-01-08 09:08
Antal inlägg: 7666

Jo det är riktigt. Men det här med att spela med flera konton och låta kontot som har maxrating för tillfället vila vet jag att flera håller på med. Det gör ju att det blir lite äpplen och päron i topplistan och ytterligare ett skäl att ta den med en nypa salt.

Som överkurs kan man läsa min blogg där jag skrivit ett lååångt inlägg om rating den 3 december: www.metrobloggen.se/...=1 9.749294

Q-tile - Ej medlem längre2008-01-08 10:51
Antal inlägg: 1319

Att beropå topplistor så känns det väldigt mycket "äpplen och päron" över att Rullningstoppen i mångt och mycket handlar/kommit att handla om att hitta den optimala möjliga rullningenpoängen genom ett systematiskt upplägg, vilket knappast inträffar under ordinarie spelformer.
Det är lite novelty över det, och jag vill inte att det ska avlägsnas.

Åtminstone för mig personligen skulle det skulle kännas mer angeläget och aktivt med andra statistiklistor som säger lite mer om just det vanliga spelandet. (Exempelvis flest rullningar, högst poängsnitt per match

brädesvis, etc.)
Sedan kanske det är naivt att tro att de listorna inte såsmåningom blir en orättvis spegling med hjälp separata konton och dylikt, men det vore intressant att se åtminstone initialt och åtminstone för mig. Detta har diskuterats i andra, säkerligen mer ordnade former tidigare men jag kände för att ta upp det igen.
Har det kanske testats tidigare?

Jag vill dock be om ursäkt till trådskaparen för mitt sidospår.

ataxisk2008-01-09 20:10

okej vad bra att det redan är så att man blir petad, tack. Qtile jag tycker oxå det vore kul med annan statistik, t ex flest rullningar per match eller kanske högst procent vunna matcher hehe

odin - Administratör2008-01-09 20:33
Antal inlägg: 7442

En scrabble-blog. Respekt :-)

ataxisk2008-01-09 22:21

eeh glömde säga det jag med, blev så impad att jag blev mållös :)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?