Spelrum
Giraffen | 54 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 42 |
Inloggade | 97 |
Mobilspel
Pågående | 21 559 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Jylle | 2008-01-08 20:31 | |
"Barnrum" Jag tycker det skulle vara bra om det fanns ett "upp till 13" på Betapet. Ungarna får inte alltid lika hög rank osm vuxna och får därför svårare att få spela marcher. I ett rum för de yngre blir det något mer rättvist. Jag har stött på ett par ungar här som tappat sugen... Vi borde ju värna om framtida spelare! | ||
odin - Administratör | 2008-01-08 20:32 | |
I en perfekt värld vore ett barn-rum bra. Tror tyvärr att det skulle dra till sig mer oönskade element än vanligt... | ||
juliana86 | 2008-01-09 18:57 | |
Vad är det för oönskade element du syftar på? Jag kan väl se några stycken men kan också hålla med Jylle om att det skulle vara en bra idé. Det svåra är ju att man inte kan veta hur gamla de som går in i rummet är eftersom man kan ange vilken ålder man vill. Det blir nog svårt för äldre personer skulle antagligen gå in där ändå. | ||
snucke16 | 2008-01-09 19:31 | |
Svårt att kontrollera åldern på spelaren. Som gjort för att missbrukas. | ||
y not | 2008-01-10 23:31 | |
jag resonerar som odin i det här fallet. nu har jag inte facebook och vet precis vad det innebär, men kan inte det vara en väg för jämnåriga att hitta varandra istället och göra upp när de spelar. Eller LUnarstorm Annars det bästa sättwet att spela mot jämnbördig om man spelat några gånger är dessutom rejten. Sen är inte åldern helt avgörande. Det var snudd på att en nioåring klådde mig IRL i ume, och det berodde inte på att jag fick direkt dåliga brickor utan för att han är i stort sett lika bra. | ||
Lillråttan | 2008-01-11 21:23 | |
Jag tror inte heller att åldern är så avgörande, därför har jag svårt att se nåt egentligt skäl till speciella barnrum. Ungarna lär sig minst lika fort som vuxna och sen hänger det mest på intresset. | ||
stefanf | 2008-01-12 15:40 | |
Optimalt med ett barnrum vore om det gick att inaktivera chatten där. Bara barn som vill spela med andra men slippa en massa skitsnack. Vet inte om det går men då får man samtidigt bukt med riskerna. | ||
Nemi | 2008-01-12 15:58 | |
Fast det blir ju lite svårare att supporta om det inte går att fråga och svara i chatten. (Det går att göra i pm med och mail men det tar längre tid) | ||
Gaffelman - Ej medlem längre | 2008-01-12 16:06 | |
Jag loosade mot en 13-årig tjej en gång. Mest beroende på att hon babblade hela tiden. Bra taktik ;-P | ||
stefanf | 2008-01-13 10:58 | |
Jo, Nemi, det stämmer men är lätt ett pris som jag (som förälder) gärna "betalar" för att slippa riskerna. Tror att ungarna lär sig reglerna grymt snabbt (snabbare än de flesta vuxna) och knappast lider nämnvärt av att inte kunna fråga om detaljer i chatten. Enda minuset är väl att man kanske vill kunna snacka med sina kompisar samtidigt som man lirar men jag antar att man ändå har msn uppe och kan prata ändå. | ||
Nemi | 2008-01-13 11:49 | |
stefanf: Absolut, håller med dig där. Frågan är bara hur vi ska kunna "bevisa" att personer som spelar i ett sådant rum är barn. Att det inte missbrukas av personer som inte är det. För syftet med ett sådant rum måste ju ändå vara att barn ska kunna spela mot andra barn. | ||
Kirkelina | 2008-01-13 12:02 | |
Fast finns det ingen chat så har det ju ingen betydelse om äldre också är där. Det kan ju helt enkelt vara ett rum för de som "bara" vill spela. | ||
y not | 2008-01-13 12:05 | |
så slipper man gnälla om tfgm o hd men kalla det nått barnsligt djurnamn typ | ||
Kirkelina | 2008-01-13 12:05 | |
Egentligen skulle det optimala vara en helt egen inloggning till ett chattfritt beta. Då skulle man t.ex. som lärare kunna låta sina elever spela där. | ||
DennisPlz | 2008-01-13 12:16 | |
Eleverna skulle då chatta på nåt annat sätt än via Beta :) | ||
y not | 2008-01-13 12:34 | |
jo, men problemet är ju inte att eleverna tjattar med varandra, utan att det finns vuxna som söker kontakt med barnen på det sättet. Så om barnen forsätter tjatta via msn eller den väg de gör, så tillförs inga nya vägar. | ||
Kirkelina | 2008-01-13 12:36 | |
Precis, och om man låter barnen spela i skolan så har man ju som lärare kolla på att de inte gör annat just då. Vad de sen gör hemma är ju en annan sak... | ||
stefanf | 2008-01-13 19:53 | |
Jag tänker ung. som några andra sagt tidigare. Har man ett chattfritt rum (främst) för barn så är det egentligen inte viktigt om en eller annan överårig smyger in. Vad spelar det för roll egentligen..? Är de för bra så syns det ju på rejten och då är det upp till barnen i rummet att välja att spela eller ej. | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2008-01-13 20:02 | |
Jag tycker att det verkar osannolikt att den unga chatvana generationen frivilligt skulle söka sig till ett rum där man inte kan chatta, när det finns andra rum där man kan chatta. | ||
Lotta73 | 2008-01-13 22:51 | |
Kan man inte starta ett rankingfritt spelrum för de yngre? Då borde intresset för fuskande äldre minska i alla fall. Sedan borde det gå att stänga av chatten i samtliga spelrum tycker jag! Jag tycker bara att det är irriterande, för var och varannan bokstav kommer inte med när jag skriver där och då tar det så mycket av min koncentration. | ||