Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade5
Mobilspel
Pågående21 579

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bloomsbury2008-02-03 18:58
Antal inlägg: 47

Går inte att redigera och ladda upp bild
Hej! Jag har sen en längre tid försökt att ladda upp min bild, men jag får inte ens redigera den och klicka på Ladda upp. Jag ser bara knappen Bläddra och gör detta men sen händer inget mer. Jag har Windows XP på en bärbar pc och skärmupplösning 1280x1024. Jag har varit med om att andra sajter inte funkar 100-procentigt när det gäller att visa alla knappar och andra kontroller. Kan jag skicka bilden till nån i stället som får hjälpa mig? Mvh bloomsbury (Greger)

Zeppelinare - Ej medlem längre2008-02-03 21:24
Antal inlägg: 678

Kan det vara för stor filstorlek på din bild?

bloomsbury2008-02-03 21:33

Tack för tipset. Men jag drog ner bilden till 40 kbyte och ingenting händer när jag har bläddrat och valt bilden. Jag tror det är nåt problem med sidans programmering som gör att jag inte får fram knappen pga nån inställning i Internet Explorer eller Windows, och jag vet inte hur man gör i så fall.

david_i2008-02-04 09:19
Antal inlägg: 373

Du kanske kan pröva med någon annan webbläsare, Firefox eller Opera exempelvis.

vulcan2008-02-04 10:34
Antal inlägg: 7666

säkerhetsinställningar kanske? har du t ex tillåtit pop-upfönster från www.betapet.com? För mig funkar det i vart fall att ladda och jag kör också med IE

E Solu - Ej medlem längre2008-02-04 17:09
Antal inlägg: 4715

Bilduppladdningen och croppingen är i och för sig bland de sämsta, mest ointuitiva jag nånsin sett, så det skulle inte skada att förbättra dem. :)

Perpersa - Ej medlem längre2008-02-04 18:53
Antal inlägg: 2193

Med "croppingen" menas själva bildbeskärningen för den som är oinvigd. Och det är väl den som kan vara något svår att komma överens med ibland.

bloomsbury2008-02-05 20:06

Tack för era synpunkter! Att jag inte kunde se Upload image-knappen i min bärbara visade sig bero på en registerinställning för Internet Explorer (UseHR heter den om ni undrar). Jag har rättat till den en gång för att GIF-bilder ska se korrekta ut på webben (Dell hade lagt in felaktig standardvärde). Tyvärr kan den här rättelsen få som effekt att vissa webbsidor går sönder, så att t.ex. knappar och listor inte syns eller inte funkar. Varför begriper jag inte. Jag kom att tänka på att jag råkat ut för ett liknade problem på min personliga sida hos comhem också. Nu har jag återställt registervärdet och vips syntes knappen. Hoppas min nuna passerar det administrativa nålsögat! ;-) Greger

Nemi2008-02-05 21:43
Antal inlägg: 5952

Jag ser ingen bild som jag kan gpdkänna/neka alls. Men det kanske redan har gjorts. Vi väntar med spänning på din bild :)

bloomsbury2008-02-06 19:50

Hm, ja jag trodde jag hade lyckats den här gången, för jag fick upp redigeringsläget. Jag försöker igen.

bloomsbury2008-02-06 20:05

Aha, jag skulle ha läst lite bättre innantill. Det var en liten, liten knapp med en högerpil som jag missade. Hoppas bilden går igenom nu! ;-)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?