Spelrum
Giraffen | 7 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 7 |
Inloggade | 15 |
Mobilspel
Pågående | 21 618 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Q-tile - Ej medlem längre | 2008-02-14 10:36 | |
Dator-Musens spelpartier Det här blev ett längre och lite svamligare inlägg än jag tänkt. Den som vill åt kärnan kan hoppa direkt till den med asterisker avskiljda meningen. Jag är som några vet väldigt intresserad av spelrelaterad statistik av diverse slag. När jag inte tränar rullningar eller skriver inlägg som detta brukar jag fördriva min datortid med att kolla upp diverse statistik. Rullningsstreaks, högst totalpoäng, slutpoäng och rullningspoäng är sådant jag kan tycka är roligt att undersöka. Då jag till 99% spelar Standard blir det ofta den statistiken jag fascineras över. (Någonting jag som inbiten brukar drömma om att det införts som ett litet sidospår är högsta dragpoäng och snittpoäng per drag, även om jag snart får verkligheten i ansiktet och vet att det är både krångligt och inte särskilt nödvändigt att implementera.) Så kommer man då till de här Standardmatcherna där vinnaren får runt 700-800 poäng, mycket tack vare den i Dator-Musen väl(digt) frikostiga bonusen för datarelaterade ord. *** Jag skulle vilja se någon form av notation intill Datormusen-Matcher som visar att de är föremål för denna typen av bonussystem, för att göra det tydligare. *** Det handlar naturligtvis inte om att jag tycker vanlig Standard ska framhållas mer, utan om att statistiken känns lite skev då dessa partier i dagsläget inte skiljer sig från de övriga, och det är just det man kanske kan förhindra. Ibland har jag skojat lite halvt om att alla bonusgrundande, eller åtminstone 25-poängsbonusord bör statistikföras likt rullningar i utomDator-Musiga matcher. Det känns lite viktigare just eftersom de blir en så central del av spelet. De har en generellt större inverkan än rullningarnas roll i "vanliga" matcher. Jag vet ju att dessa listor skulle bli opraktiskt långa, men det vore mäktigt att se. Också lite av önsketänkade från mig. | ||
odin - Administratör | 2008-02-14 19:14 | |
Dator-musens partier kommer inom en snar framtid att separeras från övriga spelrums matcher. | ||
barbi | 2008-02-14 19:15 | |
va menar du?? *me blond* | ||
odin - Administratör | 2008-02-14 19:21 | |
IT-ordlistan och SAOL13-matcherna kommer separeras och presenteras var för sig. Ratingen kommer vara separat för var och en av ordlistorna. | ||
Accelerando | 2008-02-14 19:35 | |
Äntligen! | ||
DennisPlz | 2008-02-14 21:30 | |
Fylking? Vad gör du här? | ||