Spelrum
Giraffen | 39 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 16 |
Inloggade | 56 |
Mobilspel
Pågående | 21 700 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
stved | 2008-02-21 07:23 | |
TRÖKT Varför går det så trökt ibland,bokstäverna hakar sig å trycker man sen på lägg tar det världes tid.Blir skapligt vansinnig. | ||
nina733 - Ej medlem längre | 2008-02-21 09:02 | |
Om du minimerar webbläsaren och bara har spelfönstret uppe, så brukar det hjälpa. | ||
oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-02-22 11:01 | |
trodde det handlade om nån dialektal böjning av trycka som jag missat helt | ||
temperance | 2008-02-23 18:41 | |
Trycka, tröck, tryckte, tröckt. Vad är det du inte förstår oeron? :) | ||
DennisPlz | 2008-02-23 19:15 | |
Tröcka, tröck, tröcke. Rikssvenska. | ||
murkelsoppa - Ej medlem längre | 2008-02-27 12:44 | |
Tycker detta evinnerliga behov av att påpeka stavfel, trots att man av sammanhanget kan utläsa att det är just bara ett stavfel, är så oerhört tröttsamt. När personen Oeronbarn talar om att bokstäverna hakar sig förstår både du och jag att denne oavsiktligt stavat fel till ordet trögt. Att poängtera detta, efter det att Nina 733 har gett ett seriöst svar, blir i mina ögon bara ännu ett av dessa oändliga sättasigpåandragenomattko mmamedplumpaskämtpåandras bekostnadoch sedanomnågonskullekomment eradethävdaattpersonensak narhumorexempel | ||
murkelsoppa - Ej medlem längre | 2008-02-27 12:49 | |
Förlåt! Jag insåg, efter att ha sett att trådskaparen även stavat ordet fel i rubriken, att denne inte vet hur man stavar ordet. Om du har ett starkt behov av att visa att du känner till den rätta stavningen Oeronbarn kanske det ändå är mer respektfullt att privatmessa denna iakttagelse. | ||
blue_moon | 2008-02-27 13:24 | |
Ett felstavat nyckelord i en rubrik får tyvärr följden att tråden inte kan återfinnas vid sökning. Därför finns det anledning att bemöda sig om rättstavning, åtminstone i rubriker. | ||
murkelsoppa - Ej medlem längre | 2008-02-27 13:29 | |
Vilket man kan poängtera i form av privatmessar, eller i generella ordalag utan att förlöjliga enskilda individer på ett i och för sig sofistikerat och lite humorinbäddat sätt | ||
blue_moon | 2008-02-27 13:47 | |
Absolut! | ||
visst | 2008-02-27 13:51 | |
Håller med murkelsoppa...alla dessa ordmärkare som måste rätta felstavade ord...Huvudsaken är att man fattar vad man begriper! | ||
Miss_jk | 2008-02-27 18:16 | |
Men det är väl aldrig fel att lära sig hur man stavar ett ord korrekt? | ||
Nemi | 2008-02-27 20:24 | |
Klart det är bra att lära sig stava men jag vet inte om "doooooh du har skrivit fel" är den mest pedagogiska taktiken för att få personen att inse stavfelet ;) Nåja, detta har dryftats förr och behöver inte göra det igen. Apropå att det inte skulle synas i sökningar om man skriver fel i rubrik stämmer ju inte riktigt, alla ord i hela inlägget är med i sökningen. Men sannolikheten för att hitta rätt tråd ökar om det även är rättstavat i rubriken. | ||
reed | 2008-02-27 20:42 | |
Man kan ju också nämna att felstavningen är helt logisk. "Trögt" uttalas "trökt". Tonande konsonant ersätts av motsvarande tonlös konsonant när den föregår en annan tonlös kosonant. Till exempel: B-P, D-T, V-F, G-K. En elegant uttalsregel med få undantag. | ||
Mouche - Administratör | 2008-02-27 21:12 | |
stved har av nina733 fått ett svar på sin fråga. Om någon sedan har lust att diskutera "stavningens betydelse i samhället under det 20:de århundradet" eller liknande, så är det fritt fram att öppna en ny tråd om detta! Och ja...jag saknar definitivt humor i sådana här fall! Tråden stängs. Mouche | ||
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.