Spelrum
Giraffen | 33 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 27 |
Inloggade | 60 |
Mobilspel
Pågående | 21 623 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
emmylicious | 2008-02-26 15:16 | |
Komma in i fel spel I listan med "Nya spel" så vill man ju först klicka på den gröna pilen för att kolla hur mkt rating personen har som har skapat spelet, inget konstigt med det. Vill man sen stänga (också på den gröna pilen) och ett spel ovanför i "Nya spel"-listan startas eller tas bort, så hamnar klicket på den tomma platsen i det spelet man just har kollat på och man ansluts till det nya spelet. Då gäller det att man är jävligt snabb att klicka på "Lämna" (eller vad det står) så att inte personen hinner starta spelet... Någon som fattar vad jag menar? Nåja, varför kan man inte bara låta dörren vara anslutningsknapp, istället för både dörren och den tomma platsen i spelet? | ||
Kirkelina | 2008-02-26 17:26 | |
Om du avbryter spelet innan några bokstäver är lagda så räknas det som om det inte hade startat. Alltså inget poängavdrag för någon av er. | ||
love_ya - Ej medlem längre | 2008-02-26 17:44 | |
Jag håller med om att det är onödigt störande, även om det går att avbryta när man väl kommit in. | ||
virriga vera | 2008-02-26 18:19 | |
Har också råkat ut för det, men ibland har jag haft "turen att bli avspisad". Raitingen kunde väl stått synligt så man inte behövde trycka på den gröna pilen. | ||
Sombatic | 2008-02-26 18:38 | |
man kan kolla en spelares rating under inloggade spelare också ha dom i bokstavsordning så går det lätt att hitta dem Somb | ||
tindra49 | 2008-02-26 19:35 | |
jag vill tacka Emmy för vad du skriver. Det hände mig nämligen att jag inte hade gått in i ett spel utan tittat på ratingen. Plötsligt var jag inne i ett spel och förstod ingenting och lämnade utan att ha lagt någon bricka. Jag spelade inte mer den kvällen. När jag loggade in mig nästa dag hade jag nästan 100 poäng mindre än kvällen innan. Tänkte vad i helsike har hänt. Öppnade min spelstastik och till min förvåning hade jag fått 98 poäng minus trots att jag inte hade spelat och inte lagt någon bricka. Hur kunde detta hända???? Tråkigt att förlora nästa 100 poäng utan att ha spelat. ;-( | ||
Jackpumpa | 2008-02-26 19:48 | |
Din motståndare kanske hunnit lägga ut brickor. | ||
tindra49 | 2008-02-26 20:44 | |
Nej spelplanen var tom när jag lämnade spelet. | ||
emmylicious | 2008-02-26 21:54 | |
...lite svårt att kolla spelaren om dom har ändrat namn på spelet bara... | ||
emmylicious | 2008-02-26 21:54 | |
och jag litar inte riktigt på det där med att avbryta matchen. är väldigt mån om att inte få några avbrutna matcher i min statistik. | ||
Aeronaut | 2008-02-26 22:30 | |
Att avbryta innan några brickor lagts funkar bara på slumpat bräde. På övriga bräden är det lika med att ge upp. | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-02-27 00:09 | |
Det finns två trådar besläktade med ämnet och som tar upp den gröna pilen här: www.betapet.com/inde...mp ;id=5810 www.betapet.com/inde...mp ;id=6246 | ||
Kirkelina | 2008-02-28 09:55 | |
Då tycker jag att den funktionen borde införas på alla spelplaner eftersom det är så lätt att halka in i fel spel. | ||
mamman - Ej medlem längre | 2008-02-28 12:44 | |
Jag tycker den ska tas bort i varje spelplan. Det är väldigt lätt att börja "fuska" och lämna så fort det inte är fördelaktigt.... jag tycker iofs inte att det är så lätt att halka fel heller, bara man är upmärksam... | ||
emmylicious | 2008-02-28 15:53 | |
men man vet ju aldrig när någon ovanför bestämmer sig för att ta bort spelet eller starta det? | ||
Kirkelina | 2008-02-28 19:07 | |
Det hjälper inte att vara uppmärksam om något spel ovanför försvinner från listan och det finns spel under det man tänker ansluta till. Då är det jättelätt att råka halka in i fel spel och det är inte alltid man hinner märka det innan spelskaparen har startat spelet. Men det bästa tycker jag vore om dörren kunde leda till ett "väntrum" där det finns möjlighet för båda spelarna att, förutom chatmöjligheten, kunna kolla varandra och acceptera att spelet startas. Då har man möjlighet att ångra sig om man upptäcker att spelet eller spelaren är "fel". Det skulle kanske också kunna gå att göra så att spelskaparen enkelt kan ändra inställningar inifrån väntrummet. | ||
mamman - Ej medlem längre | 2008-02-29 20:19 | |
Jag röstar hellre på "väntrummet"än att man kan lämna utan att få minuspoäng. Just för att jag tycker det blir lite fusk.... Däremot har jag inte med mina spelade matchen (och, upptäckte jag, två avbrutna) inte mer än kanske en eller två gånger hamnat i fel spel och har då hunnit lämna innan spelet börjat... Men det är ju jag det, kanske har haft tur eller så är jag OTROOOOLIGT smart och flink i fingrarna ;-P.... | ||
emmylicious | 2008-02-29 23:58 | |
Jag har nog aldrig heller kommit in i fel spel, men får min dator ett ryck och blir extremt seg så kommer jag inte hinna lämna i tid... | ||