Spelrum
Giraffen | 34 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 28 |
Inloggade | 62 |
Mobilspel
Pågående | 21 623 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Guinevere | 2008-02-29 19:09 | |
Eget fönster för spel Jag skulle gärna se att spelfönstret öppnades i ett eget fönster, så att man kan se mainchatt samtidigt. Dessutom skulle jag gärna kunna spionera på någon annans spel samtidigt, alltså att även detta öppnas i eget fönster. Skulle det vara möjligt? :) | ||
Zeppelinare - Ej medlem längre | 2008-03-03 12:53 | |
Bra idé. Odin? | ||
ordsvall - Ej medlem längre | 2008-03-03 13:40 | |
ja, så bra idé så man kan undra varför det inte gjorts så från början. när ska vi se nån av de riktigt goda, nyskapande idéer till förbättring bli genomförda? kom igen, killar! | ||
gubbi | 2008-03-03 20:50 | |
Jag gillar också idén att kunna spionera på ett spel samtidigt som man spelar själv, men jag förstår inte vitsen med att spelet öppnas i ett eget fönster fullt ut. Som det är nu räcker det att klicka på fliken högst upp för att växla till spelrumschatten. Med ett separat fönster för ens spel får man växla aktivt fönster för att kunna följa chatten. Det känns som likvärdigt för min del. Eller menar ni att man ska kunna lägga fönstren sida vid sida så att båda syns samtidigt (dvs i praktiken förminska/deformera spelfönstret)? | ||
Guinevere | 2008-03-03 22:42 | |
Ja, jag vill kunna lägga fönstrena bredvid varann. Jag vet inte om jag har en ovanligt stor skärm, men jag skulle inte behöva förminska /deformera något fönster. Som tex nu, jag spelar ett spel, och har ändå uppe det här forumet, och skriver lite här medans jag väntar på min motspelare. Jag tycker allt att det är mer störande att klicka på fliken för mainchatt och ens spelrum försvinner, än att ha dem bredvid varann och bara flytta på ögonen... ;) Dessutom fungerar personchatten väldigt dåligt, jag uppfattar det som att det inte bara är jag som har det så. Meddelanden försvinner, blippar bort, man vet aldrig om ens meddelande blev läst. Därför använder många mainchat för personliga meddelanden som vederbörande ändå inte ser, för att hän är inne i sitt spelrum. Så tycker jag. :) | ||
gubbi | 2008-03-04 09:43 | |
Då är jag med och förstår önskemålet! :) När det gäller privatchatten så vore det för övrigt skoj om man kunde klicka på en "Bjud in"-knapp och bjuda in fler personer i den privata chatten, likt ett tre- eller flerpartssamtal. | ||
odin - Administratör | 2008-03-04 19:59 | |
Guinevere, bra ide, önskar jag hade tid till den, har det tyvärr inte :-(. Försöker koncentrera oss på turneringsfunktionen nu. | ||
odin - Administratör | 2008-03-04 20:00 | |
Angående problemet med priv-chatten så har det tyvärr funnits jättelänge, ska meddela rätt person om detta igen. | ||
Guinevere | 2008-03-04 21:23 | |
Okidoki. :) | ||