Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 16 |
Inloggade | 45 |
Mobilspel
Pågående | 20 619 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
CHL | 2008-10-05 18:56 | |
![]() | barnkalas- tips! Ska ha 6-års kalas här hemma för dottern snart. Har ni några tips på aktiviteter och annat skoj? Tack på förhand | |
broglo | 2008-10-05 18:58 | |
![]() | Jag minns ett kalas från när jag själv var liten. De hade en pappersduk på bordet och hade lagt fram massor av kritor och pennor. Sedan fick man rita på bordet hur mycket man ville. | |
rispåse | 2008-10-05 19:00 | |
![]() | Skattjakt istället för fiskdamm! Du får en stund över att andas samt att ungarna får anstränga sej lite! | |
run-marie | 2008-10-05 19:01 | |
![]() | broglo, exakt samma har jag låtit nå´n av mina ungar med kompisar göra på ett kalas. Det var otroligt uppskattat. Se´n var det korv och bröd, kanelbulle och saft (det fanns tårta också, men det ville ingen ha) och efter lite lek och stoj hade vi fiskdamm. Det är ju egentligen höjdpunkten för alla ungar som det verkar. | |
yogimama - Ej medlem längre | 2008-10-05 19:03 | |
![]() | www.kalastips.com/ | |
Sotfinger | 2008-10-05 19:04 | |
![]() | hellre kort och välregisserat än långt och rörigt | |
Tess 08 | 2008-10-05 19:08 | |
![]() | Vi har haft kalas på badhuset, bowlinghallen och så... jättekul!! Ska man vara hemma är skattjakt spännande där man antingen skriver ledtrådar eller ritar/fotar ledtrådar till ett ställe och vid detta ställe finns nästa ledtråd... Ha temakalas typ Prinsesskalas med rosa grejer eller brandbilskalas med gula och orangea grjer. Allt efter barnets intresse... Lite rosa tyll på bordet eller placeringskort i form av eldar är coolt.. Samt en tårta på temat! | |
willas - Ej medlem längre | 2008-10-05 19:19 | |
![]() | Så sent som i går päminde min 24-åriga dotter mig om att jag på något av hennes kalas hade haft en "äventyrsbana". En filt över en stol blev en tunnel, över och under bord, skidstavar på ett snöre som man skulle gå slalom mellan utan att de rubbades etc. Hon sade att kamraterna talat om detta länge efteråt. Jag tror faktiskt att det kan fungera bättre på ett "flickkalas", för det kan kanske bli alltför mycket äventyr med killar. | |
Jesper M | 2008-10-05 19:27 | |
![]() | mcdonaldskalas!! | |
CHL | 2008-10-05 19:28 | |
![]() | tack för alla tips *glad* | |
CHL | 2008-10-05 19:29 | |
![]() | jesper: Min dotter hatar mc donalds-mat *S* | |
Basta - Ej medlem längre | 2008-10-05 19:32 | |
![]() | Willas: Du är en duktig hund som kan skriva om din valps agilitytävling. :D | |
Tommy 1979 | 2008-10-05 19:37 | |
![]() | Ta och blanda ett helrör i saften/läsken! Gäller ju att lära ungarna livets glädjeämnen i tid :-) | |
CHL | 2008-10-05 19:50 | |
![]() | hahaha... :) japp, vore nog enklast iaf ;) | |
Vasterljung | 2008-10-05 21:17 | |
![]() | Om man ska ha fiskdamm så kan många sköna minuter gå åt till att barnen får dekorera varsin utklippt pappersfisk med paljetter, färg och annat pynt som sedan sätts upp på skynket, har varit uppskattat hos oss i 4-7 årsåldern ungefär. Ett annat tips som numera är ett krav från de inbjudna gästerna som varit med om det tidigare hos oss är: Fyll en hink eller två med fyllda vattenballonger, ställ upp ungarna på utetrappan eller altanen om man har en, låt en vuxen springa fram och tillbaka nedanför i badbyxor medan ungarna försöker träffa med ballongerna. Ju kallare ute desto häftigare...för barnen... | |
mammmaMU | 2008-10-05 21:23 | |
![]() | jag var på ett kalas när jag var liten där vi fick göra något liknande det vasterljung beskrivit. då var det en pappa i overall som agerade poängtavla - vi barn slängde övermogna päron på honom :) | |
Tess 08 | 2008-10-05 21:27 | |
![]() | Ja just ja! Vi hade lådor med äckligt innehåll dör vi la godis (i papper) som barnen skulle försöka ta. Alltså som fångarna på fortet när de sticker ner händerna hos råttor och ormar. Vi gjorde det lite läskigt genom att prata om ormar och slemmiga maskar och så när de skulle stoppa ner fingrarna. Vi tog IKEA-plastbackar (dom som kostar 9 spänn) och satte en sopsäck samt en kartongbit med hål på. I lade vi överkokt spagetti/makaroner, kuddfyll, sågspån och sen kom jag inte på..... Mycket roligt!!! | |
Sangria | 2008-10-05 22:14 | |
![]() | Jag satte upp ett stort nät(typ sånt som man hänger över fruktträd mot fåglar) i taket(vi hade lånad lokal men funkar i ett större rum) och det fyllde jag med ballonger. Mot slutet så släppte vi ner alla ballongerna och så fick ungarna gå lös på dom. Jättekul i tre minuter!!! Funkar även att fylla typ ett sovrum med ballonger och släppa in ungarna i det. Har provat även det. | |
oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-10-06 01:56 | |
![]() | En piñata fylld med blod så kidsen får lära sig att det in kommer ut godis när man klubbar sönder djur. Nä, det blir nog för groteskt. | |
mrperfect | 2008-10-06 02:02 | |
![]() | Det här var en kul tråd tycker jag trots att jag inte har några barn att underhålla :) | |