Spelrum
Giraffen | 32 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 50 |
Mobilspel
Pågående | 19 952 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Kjempegrejt | 2009-06-16 15:33 | |
![]() | Min katt fångade en... kaninunge nyss :( Han släppte den dock när jag vrålade till på honom. Jag blev tvungen att ta in kaninen för att se om den var illa skadad. Den hade inga synliga skador och skuttar omkring som ingenting. Men vaffasen ska jag göra med den nu, får inte in katten.. Han är nog sur på mig för att jag tog hans leksak. Så jag vill ju inte direkt släppa ut kaninen rätt i gapet på honom igen. Pratade med Blå stjärnan med, för att se om jag missbedömt att kaninen mår ok. Dom sa att om den hafft inre blödningar, hade den dött strax därefter. Ja, vad ska jag göra nuuuu :S | |
Uffetjur | 2009-06-16 15:37 | |
![]() | En bekant till mig hade en hund som tittade ihjäl en kanin Så va du lycklig över att den lever | |
__ehlin | 2009-06-16 15:37 | |
![]() | Nej fyy va hemskt.. Hatar när mina katter kommer dragandes med fåglar/råttor/enorma sorkar.. Du kanske kan vänta lite med kaninen inne o sen försöka få in katten o hålla den där, o sen bära bort kaninen ganska långt bort..? Tur iaf. att den inte dog o verkar må bra: ) | |
ANDERStG | 2009-06-16 15:39 | |
![]() | Klarar den sig själv? Annars får du väl ge den som husdjur åt någon. Skulle det råka vara en hare så gäller kanske annan viltlagstiftning? | |
dgeo27 - Ej medlem längre | 2009-06-16 15:39 | |
![]() | deras instinkt att jaga saker,låt katten hållas | |
Kjempegrejt | 2009-06-16 15:40 | |
![]() | mm det är hemskt ehlin... den är så otrooooligt söt med! | |
Kjempegrejt | 2009-06-16 15:40 | |
![]() | dgeo27: joddå, det vet jag. Fast jag ser helst inte på när han gör det, då blir jag tvungen att ingripa ... | |
Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-16 15:46 | |
![]() | Med tanke på att både människor och djur pallar rätt mycket stryk så tror jag inte attd et är något fel på kaninen så som du beskriver det, eller är det en hare måntro? Håll din katt inne tills i morgon och släpp ut kaninen, den hittar hem av sig själv. Skulle det nu vara så att den är illa skadad så kommer den att bli mat åt något djur och på så vis bidra till naturens eviga cykel. | |
Kjempegrejt | 2009-06-16 15:49 | |
![]() | tack risotto, det var ungefär så jag tänkte göra... Nej, det är en kanin. Vi har fått massa vildkaniner här där jag bor. Dock skriker det i hjärtat att släppa ut den... den är ju så söt. Vill behålla :)) | |
Tindraa | 2009-06-16 15:49 | |
![]() | Usch va jobbigt.. Min katta kom hem med en stor huggorm och skulle ge den till sina ungar, inte heller så kul. Vet inte om den klarar sig om du släpper ut den, chansen är väl inte så stor att den gör det.. | |
Kjempegrejt | 2009-06-16 15:54 | |
![]() | tindraa: nä, men vad annars då? den är ju alldeles för stressad för att få att äta eller dricka inomhus med så... Dilemma | |
Tindraa | 2009-06-16 15:57 | |
![]() | En kompis till mej tog hand om en harunge en sommar och släppte ut den när den hade växt till sig lite...svårt att säga om den klarade sig dock.. | |
trashone - Ej medlem längre | 2009-06-16 16:04 | |
![]() | Låt naturen ha sin gång. | |
apbur | 2009-06-16 16:09 | |
![]() | Människan tillhör också naturen och nu är det just en sådan som har valt att ta sig an en kaninunge. Du får inte behålla kaninen tyvärr. Kolla upp vad du har för skyldigheter och gör det som du måste. | |
krutmarie | 2009-06-16 16:16 | |
![]() | Finns det ingen djurpark i närheten av där du bor som kan kanske vill ta hand om den? Eller en 4-H-gård? Håller med dig om att det är hemskt när det händer, men har hittills bara fångat en och annan näbbmus. | |
Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-06-16 16:18 | |
![]() | elr ngn kaninuppfödare i din närhet | |
trashone - Ej medlem längre | 2009-06-16 16:19 | |
![]() | Kaninunge utan papper till en uppfödare? | |
Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-06-16 16:20 | |
![]() | nej men om det är ngt hon undrar över så kanske dom vet vad som är bäst att göra | |
Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-06-16 16:20 | |
![]() | själv skulle jag nog göra som Risotto skrev | |
nettan23 | 2009-06-16 16:21 | |
![]() | Är det en vild kanin? Isf e det väl att betrakta som en hare ansvarsmässigt! Om du nu är jätteorolig att katten ska komma åt den, gå iväg en bit med den | |