Spelrum
Giraffen | 45 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 47 |
Inloggade | 92 |
Mobilspel
Pågående | 20 244 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Caligatia | 2012-04-19 18:24 | |
![]() | Få bort lukt av kattkiss? Favoritsystern gav mig en hyfsat unik väska i julklapp (från Milano, bara en importerad av det företaget). Således har jag varit i väskhimmeln i snart 4 månader, men nu ser det inte bättre ut än att själva väskan istället blir förpassad till väskhimmeln. Ett av mina fasansfulla kattodjur har nämligen satt sig i väskan och kissat i den!!! Detta har inte upptäckts av mig på en gång heller, därför vet jag inte exakt när brottet begicks. Hur som haver. Jag vill då helst inte slänga väskan. Och helst inte mörda fodret på den heller (i hopp om att rädda lädret - som inte drabbats). Sååå. Alla betapetare - har ni några knep på hur man får bort (eller åtminstone dämpar) den påträngande doften av katturin? (Bespara mig från alla "ledsen, men släng den"-kommentarer, jag vet precis var väskan hamnar om lukten inte går bort.) | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-04-19 18:29 | |
![]() | Tvätta fodret med sprit, när det dunstar sen brukar stanken följa med. | |
apbur | 2012-04-19 18:40 | |
![]() | Man har ju hört att ättika får bort lukt bra. Om det även tar lukt i tyg vet jag inte men det är ju värt ett försök. Kan du tvätta fodret utan att lädret berörs? Fetta in lädret för säkerhets skull. | |
vonsan-62 - Ej medlem längre | 2012-04-19 18:43 | |
![]() | Ja katter är påhittiga dom, vi hade en också som kissade i resväskan. ingen dyrare sådan men lukten fick vi inte bort. men du kan prova med ättika för det ska ju dra till sig dålig lukt och mögel: Lycka till. | |
hetsaren | 2012-04-19 18:46 | |
![]() | www.supercat.se/toab...it ron.html | |
Cassano | 2012-04-19 19:15 | |
![]() | Ättika är mitt tips också. Väskan kommer att stinka ättika några dagar, men det försvinner efter ett tag. Lägg den sedan i frysen ett par dagar för säkerhets skull. | |
nissen1 | 2012-04-19 19:23 | |
![]() | När katten kissat på mattan har jag använt potatismjöl och doftsprej, blir som mattdeo som fanns förr, efter ett tag dammsuger man upp det. Ta inte för mycket doftsprej bara så det blir blött. | |
nissen1 | 2012-04-19 19:38 | |
![]() | " så det inte blir blöt" ska det va. Det får inte blir blött. | |
Caligatia | 2012-04-19 19:57 | |
![]() | Uppskattar verkligen alla tips, min väska ska nu få intensivvård! | |
Ölbaronen | 2012-04-19 20:04 | |
![]() | Varför har man katter som inte är rumsrena??? | |
Tingli | 2012-04-19 20:14 | |
![]() | Även rumsrena katter kissar utanför ibland. Precis som alla rumsrena män. | |
Caligatia | 2012-04-19 20:19 | |
![]() | För att de är jättesöta och trevliga när de inte kissar i väskor. De ÄR rumsrena, men det händer "olyckor" ibland. | |
Ölbaronen | 2012-04-19 20:22 | |
![]() | Jag kissar sällan, eller aldrig i sambons väskor... | |
Mione | 2012-04-19 20:36 | |
![]() | Rent allmänt gäller inte samma regler för katter som för män, till katternas fördel, de kommer undan med en hel del som en pojkvän/make aldrig skulle göra, av någon anledning. | |
Ölbaronen | 2012-04-19 20:38 | |
![]() | Haha, j, sant, men var finns rättvisan? (jag vet, det står ingenstans att det ska vara rättvist) sambon har redan sagt det tidigare :-) | |
Ahnad - Ej medlem längre | 2012-04-19 20:41 | |
![]() | Alltså....får väl börja med att skriva att jag hoppas att väskan går att rädda. Men faktiskt så undrar även jag hur det här kunnat hända om katten är rumsren? Har själv alltid haft katt och det här har aldrig hänt. Och det ska heller inte hända om allt är som det ska. När en rumsren katt gör på sig på fel ställe så är det alltid ett tecken på att djuret inte mår bra. Du kanske skulle fundera lite på det? Hoppas nu bara att du inte tar illa upp. | |
Ölbaronen | 2012-04-19 20:41 | |
![]() | Jag köpte en "Paris Hilton" väska åt henne utomlands, och en passande plånbok. Att dom var svindyra behöver nog inte sägas egentligen. Kanske skulle kissa lite i den o se vad som händer... Kan ju skylla på hunden och hänvisa till att det bara är en hund. :-) | |
Ölbaronen | 2012-04-19 20:43 | |
![]() | Nä förresten, jag tart tillbaka det... lite äckligt. Nä, byt till billiga väskor eller ta bort katten... | |
lesjö | 2012-04-19 20:51 | |
![]() | Haha, Ölbaronen - kan inte göra annat än skratta åt dina kommentarer ;) | |
magnusito | 2012-04-19 20:52 | |
![]() | Det går inte att få bort helt. | |