Spelrum
Giraffen | 7 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 5 |
Inloggade | 12 |
Mobilspel
Pågående | 21 608 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Angus | 2006-09-04 13:57 | |
Bajadär Möttes av den rullningen när jag loggade på alldeles nyss.. BAJADÄR! Vilken sorts människa vet vad det är för något.. Wikipeda: "Bajadär kallade européerna under 1800-talet de sydindiska tempeldanserskor som utövade av den klassiska dansen Bharata natya." Vilken tur att Rullaren ifråga kunde just detta och dessutom fick de brickor som behövdes... Say no more, say no more.... | ||
kJonna | 2006-09-04 14:01 | |
Det är väl tur att det finns fuskprogram som kan lära ut alla svåra ord som vi andra inte kan! ;) | ||
blygviol | 2006-09-04 14:09 | |
Märkligt att det finns dem som utgår från att det är fusk så fort nån kan det som dem inte kan själv. För dem som har ett hyfsat ordförråd är bajadär inte okänt inte heller för dem som är vana korsordslösare. | ||
Angus | 2006-09-04 14:19 | |
Jag har iofs löst mycket korsord i mina dagar.. Och jag har ett hyfsat orförråd... Men jag har a l d r i g hört eller sett ordet förut. Jag måste erkänna att jag också lutade mot teorin hjälpmedel.. Men givetvis kan det vara som du säger. | ||
Riverpoet | 2006-09-04 14:46 | |
Det finns säkerligen folk som fuskar, men ärligt talat tänker jag aldrig på det när nån rullar. Jag antar hellre att dom är ärliga. | ||
Scandal - Ej medlem längre | 2006-09-04 14:57 | |
Tja, jag kände till bajadärerna, dessvärre kallas de samma på tyska och även på ryska. | ||
Bao | 2006-09-04 15:02 | |
Vissa letar gärna i ordböcker för att lära sig så konstiga ord som möjligt att rulla. Somliga ser det också lika mycket som en sport att lägga konstiga ord som i att vinna eller rulla. Det handlar om spelstil och "läggning" helt enkelt. Eller så kanske personen ifråga var dansforskare helt enkelt? :-) | ||
Ouck - Ej medlem längre | 2006-09-04 15:18 | |
Visst också att de hette så på tyska, men inte på svenska. | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2006-09-04 20:15 | |
Jag tycker att det är roligt att lägga konstiga ord såsom chintz, som jag egentligen aldrig använder i verkligheten. Det brukar vara ett roligt partytrick som jag drar till med på mitt alteregos fester. | ||
Andi E - Ej medlem längre | 2006-09-04 20:20 | |
Ganska tröttsamt att det ständigt florerar antydningar om fusk i snart var och varannan tråd. Att inte Du kan ett ord säger snarare mer om Din obildning och oförmåga än om Din motståndares eventuella fusk. Det finns mängder av tyska och engelska låneord i saol. Jag rullade tex GÖTICISM under en hetsmatch för ett par år sen (med en annan användare) utan något hjälpmedel. Bara ett av många exempel på min utsökta och överlägsna bildning. (Visst, okej personligen tycker jag mig se ett par solklara fuskfall på topplistan, och jag undviker själv ett par spelare som jag mer än lovligen misstänker, men det har gått inflation i fuskanklagelser till höger och vänster. BAJADÄR såg jag för övrigt som rullning redan på Ordspelstiden, det är ju genom det här spelet som man blir bekant med många bisarra ord). | ||
jssfrk | 2006-09-04 21:00 | |
Om man dessutom sätter sig ett tag och pluggar diverse listor eller i Franks anagramtränare lär man sig en hel del obskyra ord. Jag rullade exempelvis ENTRESOL och DEKATUR nyss, två ord som jag inte kan redogöra för betydelsen av. Det förstnämnda skrev Elmis nånstans att det är ett anagram på den felaktiga stavningen *TOLERENS och det andra har Frank gett mig. Mitt kom-ihåg på den är ARE-ändelsen *DUKTARE. | ||
noRnoS | 2006-09-04 22:28 | |
En plats att skita på svårare är det inte. | ||
jssfrk | 2006-09-04 22:32 | |
LOL | ||
Elmis | 2006-09-05 07:46 | |
Jag har rullat BAJADÄR en gång minns jag. | ||
jättegalen | 2006-09-05 08:31 | |
Nu kommer även jag inom kort att rulla detta ord. Har själv rullat rajgräs för lite sen med annan anv, 3 dagar efter jag läst en artikel i SvD som handlade om underlaget i fotbollsvm, innan dess hade jag aldrig kunnat det. Dessutom kan jag också tycka att det har gått lite inflation i fuskanklagandet, även om det kan tyckas lite lustigt när en 900ratad lägger ord som daldocka tex. | ||
Pastor Green - Ej medlem längre | 2006-09-05 10:09 | |
Du passar verkligen betydligt bättre i den där något fluffiga luggen, med en antydan till sidbena, Jättegalen. Män av den något äldre generationen vet hur en frisyr skall ta sig ut. Om man spatserar i städerna numera tycks unga män tro att hår är en förbannelse - hur ska jag annars tolka den märkliga sedvänjan med de kala bulorna? | ||
fyllskalle | 2006-09-05 10:24 | |
Jag tror du ska tolka det som att de strävar efter att se ut som gud skapade dem. mvh . | ||
mamman - Ej medlem längre | 2006-09-05 23:46 | |
Man lär dej ganska snabbt konstiga ord, även om man inte vet vad de betyder. Det händer lite då och då att man ser konstiga ord. Att sedan rulla dessa ord utan att veta vad de betyder är självklart... eller? Sedan förekommer fusk emellanåt.. tyvärr. | ||
västgöten - Ej medlem längre | 2006-09-06 08:46 | |
jag har en skylt med BAJADÄR på dass med en pil under pekandes mot toastolen.. | ||
eliosk | 2006-09-06 13:19 | |
Haha! Klockren! | ||