Spelrum
Giraffen | 34 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 13 |
Inloggade | 47 |
Mobilspel
Pågående | 20 283 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-07-21 16:53 | |
![]() | Kundkorgar Jag blev inspirerad av kund-pinne-tråden, och startar därför en tråd om kundkorgar. Hur snuskiga är kundkorgarna i den affär där du brukar handla? Till min glädje har jag upptäckt att den affär som jag brukar handla i nyligen har börjat rengöra korgarna regelbundet. Ibland är de t.o.m. fortfarande lite blöta när man tar en korg. Skulle äckliga kundkorgar göra att du bytte butik till en med renare korgar? Bryr du dig överhuvudtaget eller? | |
Sote | 2013-07-21 16:56 | |
![]() | Eftersom det mesta man köper är paketerat innan så spelar det ingen större roll. Men skulle självklart inte ta riktigt smutsiga korgar. Det tyder ju på en i övrigt ofräsch butik så jag skulle förmodligen inte handla där i alla fall. | |
mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-07-21 16:59 | |
![]() | Jag tänker mer på att smutsiga kundkorgar är fulla av bakterier på handtaget som man håller i... Lär ha fler bakterier än toalettringar. | |
Lillstölla | 2013-07-21 17:02 | |
![]() | Inget problem i de butiker jag handlar, de håller sina korgar rena och fina. Är värre med de där förvaringsskåpen utanför butikerna, fy satan så skitiga, sorry OT, men behövde sägas :P | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-21 17:30 | |
![]() | Ja, snuskiga korgar är inget vidare. mönjelilja, så länge man tvättar händerna när man kommer hem (vilket jag tycker man ska göra) och inte petar sig i öga och nos när man handlar, så är det nog ingen fara alls! | |
temperance | 2013-07-21 17:34 | |
![]() | Inget jag någonsin tänkt på. Priserna och utbudet är viktigast. Byta p g a smutsiga korgar? Uj. Vad olika vi människor är. | |
stuvelsberg | 2013-07-21 17:37 | |
![]() | Man ser sällan detta, möjligen ligger det inköpslappar och rabatterbjudanden och dylikt, då tar man nästa vagn.Skulle alla vara oacceptabelt skitiga så går man nog aldrig dit igen. | |
blue_moon | 2013-07-21 17:41 | |
![]() | Inget man normalt tänker på, nej. Men är kundkorgarna rejält skitiga så reagerar man. I min närmaste Nettobutik ser vissa korgar bedrövliga ut emellanåt, så jag föredrar att handla i egen korg; i cykelkorg när jag cyklar. | |
blåhund - Ej medlem längre | 2013-07-21 17:42 | |
![]() | Apropå kundkorgar,Jag tycker det är urjobbigt med de här stora klumpiga kundkorgarna som har handtaget på längden, de är helt värdelösa att hänga på armen (som går så bra med de gamla kundkorgarna).Än så länge har Coop där jag bor bägge sorterna, men försvinner de gamla nätta bekväma korgarna helt blir jag råförbannad! Självklart ska kundkorgar vara rena,om inte ska man påtala detta för personalen.Annars kan man ju se till att alla varor man köper som säljs i lösvikt läggs i plastpåsar,inget behöver ju komma i direkt kontakt med kundkorgen/vagnen. | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-21 17:48 | |
![]() | blåhund: Håller med dig. Jag gillar de mindre korgarna bättre. De stora är klumpiga | |
mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-07-21 17:51 | |
![]() | Mollee2: jag tvättar alltid händerna när jag kommer hem, så det är lugnt :-) Jag har inte bacillskräck. blåhund: menar du de där korgarna som man kan dra på golvet? De har ju handtaget på ena sidan. Jag gillar de som man kan dra ifall jag ska handla mycket. Om jag bara ska handla lite kan det hända att jag tar en som man kan hänga på armen och det går ju bara om handtaget sitter mitt i förstås. | |
krysopras | 2013-07-21 18:17 | |
![]() | De kundkorgarna man kan dra brukar ha ett "vanligt" handtag på längsen, men de är för klumpiga för att hänga på armen ändå, så jag brukar dra dem. De ska nog få folk att handla mer, om man inte känner hur tung varukorgen blir så kanske man stoppar i mer grejer =) | |
blåhund - Ej medlem längre | 2013-07-21 18:23 | |
![]() | Jag menar kundkorgar utan hjul, som man ska bära ,fast som har handtaget på längden, inte tvärs över på mitten. | |
blåhund - Ej medlem längre | 2013-07-21 18:32 | |
![]() | Fast jag gillar inte heller dessa stora kundkorgar med små hjul och ett handtag att dra i, de är jobbiga att plocka upp varor ur,och har man mycket i, är de svintunga att lyfta upp o plocka ur, det gäller i alla fall mig (reumatiker med klen rygg). Bäst är om det finns normala kundkorgar att bära på arm,och en ställning m hjul man kan sätta den i om man vill, och vanlig kundvagn om man ska handla mycket. | |
mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-07-21 18:38 | |
![]() | blåhund: sådana korgar har jag sluppit se. Skulle nog inte gilla dem utifrån din beskrivning. Verkar opraktiska. | |
mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-07-21 18:41 | |
![]() | blå hund: de där korgarna som man kan välja att bära eller dra i en ställning är bra förstås. | |
Lillstölla | 2013-07-21 18:42 | |
![]() | Blåhund: Håller med dig, de där nya korgarna med hjul är ju kanon inne i butiken men pest när man väl kommer fram till kassan. Som du säger, antingen ska man stå o böja sig en massa för att kunna lägga upp varorna på bandet eller lyfta den tunga korgen. Har mycket problem med kroppen själv och fått förvånade och en smula förmanande kommentarer gällande mitt val av korg, jag tar mycket hellre en av de vanliga hjulfria korgarna om jag ska handla och bära själv. | |
kiwiskal | 2013-07-21 18:50 | |
![]() | Ogillar de små rullvagnarna just för att man måste böja sig hela tiden och då särskilt vid kassan. Eller så ska man lyfta upp heffaklumpen. Gillar Coops vagnar där man sätter en korg i typ midjehöjd. Bättre för ryggen och för blodsockret :) | |
kiwiskal | 2013-07-21 18:51 | |
![]() | Att de kan vara skitiga har jag inte tänkt så mkt på, undviker att ta korgar där det ligger lappar, tidningsblad eller rent av nåt skräp i. | |
mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-07-21 18:53 | |
![]() | Innan de började tvätta korgarna i min butik så kunde de ha en grå beläggning av smuts i korgen. Handtaget hade ju förstås bara osynliga bakterier. | |