Spelrum
Giraffen | 13 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 2 |
Inloggade | 15 |
Mobilspel
Pågående | 20 116 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
jellyflower | 2014-03-01 15:41 | |
Webläsar/datorfråga På min dator öppnas det sedan några dagar nya sidor med uppmaningar om att jag ska ladda ned ditten och datten för att förbättra min dators prestanda. Jag laddar givetvis inte ner nånting, men varför har jag drabbats av detta? Någon som vet hur man får bort det? Har kört djupscanning av datorn i morse och WinMate, virusprogram och brandvägg säger sig funka som de ska. Jag är rädd att få nån vidrig trojan. Hur får man såna? | ||
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2014-03-01 16:04 | |
Låter som du fått ett virus i datorn | ||
Incidental - Ej medlem längre | 2014-03-01 16:13 | |
Har du Explorer? Samma sak hände mig varje gång jag öppnade en websida. Använder numer Google Chrome funkar perfekt och inga såna draveluppmaningar. | ||
Lill-IT | 2014-03-01 16:16 | |
Gå in på din startmeny, välj: kontrollpanelen, välj: system, välj: återställ systemfiler och inställningar från en återställningspunkt. Välj den som är närmast i tid innan dina jobbiga popup-grejer dök upp. | ||
Sharky68 | 2014-03-01 17:35 | |
Det du ser är reklambanners som säger sig veta att din dators prestanda är dålig. Att byta webbläsaren löser nog bara problemet tillfälligt. Det är bluffreklam ni ser. Hur kan de veta att din dators prestanda är dålig? För att kunna göra det måste datorn analyseras med din tillåtelse. Grejen med detta är att det kan bli så att om du laddar programvaran är att du ska prova och sen haka på erbjudande om abbonemang eller köpa fullversion. I värsta fall kan det vara trojan/virus inbakat i programvaran så att när du sen laddat ner det där programmet så kan det bli så illa att datorn blir låst så att du måste betala en lösensumma för att kunna logga in igen. Vanligast är att du kanske får en demoversion av programmet som du får testa nån månad och sen efteråt frågar efter dina betalkortsuppgifter för ett abbonnemang. I vissa fall kan det vara besvärligt att avinstallera skiten... | ||
med | 2014-03-01 17:42 | |
Ignorera bara | ||
Sharky68 | 2014-03-01 17:44 | |
exakt | ||
jellyflower | 2014-03-01 20:09 | |
Tack! Jag provar systemåterställning.Jag ämnar icke klicka på nedladdning. Jag blir irriterad över att det öppnas nya sidor hela tiden, därför svårt att ignorera. Kan jag ha fått nåt virus som Zonealarm inte lyckats identifiera och stoppa? Ska man ha nåt annat än bara antivirus och brandvägg? | ||
jellyflower | 2014-03-01 20:49 | |
Den vägrar låta sig systemåterställas. Alla tips om åtgärd emottages med stor tacksamhet. Ska man lämna in datorn nånstans för reparation? | ||
Silfverkrok - Ej medlem längre | 2014-03-01 21:12 | |
Det brukar dyka upp en almanacka med olika datum för systemåterställning, prova ett annat datum. sedan tycker jag du ska installera adblock-program till din webläsare tex adblock plus eller adblock edge. då slipper du de flesta pop-ups. | ||
jellyflower | 2014-03-02 07:48 | |
Tack! Jag har adblock. Jag försökte med flera återställningspunkter. Ingen framgång. Jag tror det var ett virus, för mitt virusprogram fångade ett virus sent igår kväll - not-a-virus hette det. Fattar bara inte varför det dröjde så, varför virusprogrammet inte fångade det direkt. | ||
-FaMo- - Ej medlem längre | 2014-05-28 17:56 | |
Vill inte starta ny tråd så jag frågar här... Införskaffat ny dator, HP - har tidigare en Acer. Elsladden till nya datorn e grymt kort, kan man skarva den med gamla sladden som tillhör Acern eller är de gjorda för varje individuellt märke? Tänker att från datorn till "Eldosan" kan man använda gamla o sen köra från eldosan till väggen med den som tillhör HPn? | ||
hfranke | 2014-05-28 18:07 | |
Borde funka famo. Skulle resonera som du, datorns "dosa", men gamla kabeln som inte har nån transformator eller så i sig. | ||
Minta | 2014-05-28 18:21 | |
Jag var med om något sådant när jag skulle titta på Swedfilmer. En ruta sade att jag skulle ladda ner något eller uppdatera något för att se filmer. Sedan blev det vilda västern på datorn och isearch någonting tog över mina webbläsare och det poppade upp saker hela tiden. Systemåterställning fungerade inte. Avinstallering av programmet funkade inte. Min son använde något program så att det blev bättre i alla fall och webbläsaren inte kidnappades av isearch. | ||
Minta | 2014-05-28 18:21 | |
Jag var med om något sådant när jag skulle titta på Swedfilmer. En ruta sade att jag skulle ladda ner något eller uppdatera något för att se filmer. Sedan blev det vilda västern på datorn och isearch någonting tog över mina webbläsare och det poppade upp saker hela tiden. Systemåterställning fungerade inte. Avinstallering av programmet funkade inte. Min son använde något program så att det blev bättre i alla fall och webbläsaren inte kidnappades av isearch. | ||
-FaMo- - Ej medlem längre | 2014-05-28 18:48 | |
Den frågan trådskaparen hade är inte aktuell, det är jag som återvunnit tråden med en annan fråga. Nu hade jag iofs på känn att nån skulle svara på annat än mitt. Men tack Hfranke, ska prova lite senare om det fungerar, använder fortfarande gamla nån dag till. | ||
Nachteis | 2014-05-28 19:05 | |
-FaMo-: Varför köper du inte bara en förlängningssladd? De kostar inte mycket och är ändå bra att ha. | ||
-FaMo- - Ej medlem längre | 2014-05-28 19:09 | |
sant, tänkte mest att jag kanske kunde använda det som fanns bara ;) | ||
mirra51 | 2014-05-28 19:31 | |
Hej ! När det gäller oönskat i webbläsaren så är det bäst att rensa kakor och webbhistorik, ccleaner är gratis och bra, rensar även onödiga filer. Funkar inte systemåterställning så försök med felsäkert läge, starta om och tryck F11 eller F12, brukar stå när datorn startar upp vilken knapp som skall tryckas på, ibland krävs flera tryck i rad. När det gäller dators strömkabel så får den aldrig skarvas. | ||
-FaMo- - Ej medlem längre | 2014-05-28 20:07 | |
Ä jag ger upp... ska aldrig mer återanvända en gammal tråd. | ||