Spelrum
Giraffen | 24 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 24 |
Inloggade | 52 |
Mobilspel
Pågående | 20 317 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
jezz78 | 2017-01-05 07:04 | |
skjutningarna i malmö bor mitt i smeten av de flesta skjutningarna och vill bara flytta här ifrån men kan pga ekonomi problem , kommer det lugna sig eller eskalera ? | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2017-01-05 09:29 | |
Vi får hoppas att det lugnar sig,men det tror jag inte på själv. Detta är bara början tror det vänder om ca 5-6 år det är som det är just nu ungefär som ett kläd mode eller en populär leksak,efter en tid tröttnar folk. Ser fram mot Polisens stora vapen insamling där alla får 500 :-för varje inlämnat vapen insamlingen ska höjas och Poliserna ska gå charmkurs och bjuda på kaffe och bullar till dom som kommer och lämnar vapen. Någonstans måste det börja | ||
janne121212 | 2017-01-05 09:38 | |
Fackförbundet Transport har en dyster syn på Malmö. www.transport.se/Tra...or ad-stad/ Och många människor verkar ha gett upp. - Man vänjer sig. www.sydsvenskan.se/2...-t a-sig-ut För egen del undviker jag så gott det går att röra mig ute sena kvällar. Är å andra sidan på väg att flytta härifrån, just av ovanstående skäl. | ||
mz_lzrd | 2017-01-05 10:01 | |
Klart att det eskalerar. Du får göra upp en plan, aktivt jobba för att komma bort från Malmö. Eftersom situationen i Sverige kommer att allt mer likna situationen i Malmö bör du söka dig till ett annat land. Det rasar nu. Jag har en betald parkeringsplats utanför mitt hus. Där är nu allt oftare fullt när man kommer hem och ska parkera. Parkeringsböter biter inte, eftersom de som parkerar fel inte behöver betala. Antingen har de inga (vita) pengar eller så har de ingen identitet. Numera kan man också få ut namn på den som bötfällt en, så det finns nog folk som aldrig får en böteslapp. Hur ska kommunen kunna upprätthålla ordningen? Svar: De kan inte det. Vi har ingen som helst beredskap. Parkering är bara en grej. Ingen dör. Det blir bara väldigt jobbigt att ta sig till och från sitt förvärvsarbete så man kan fortsätta betala skatt. Men när tillräckligt många grejer staplas på varandra har vi kaos. Vi har lagar som i praktiken bara gäller för en del av befolkningen. | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2017-01-05 10:47 | |
Vilka skjuter och varför....Är det gängrelaterat? Skulle tro att det handlar om droger | ||
janne121212 | 2017-01-05 11:01 | |
I Malmö räcker det med att du "kränker" fel person genom att påtala att något han gjort inte är OK. Många av de senaste årens mord har sin upprinnelse i just kränkningar av olika slag. Eller för all del rena förväxlingar, där man skjuter fel person. | ||
mz_lzrd | 2017-01-05 11:37 | |
Ja, det räcker med några förflugna ord, eller tom rykten om några förflugna ord. "Han har sagt det eller detta om dig". Hedern måste då försvaras och kränkningen hämnas. | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2017-01-05 11:39 | |
Jag tog mig rätten att tillrättavisa en skitunge jag är inte död än.men hade jag vetat följderna så har jag hållit käft. Min fråga var om han tyckte det var ok att göra så. Så jag vet hur dom tänker. Lite Kristendom skulle inte vara fel! Du ska behandla andra som Du vill bli behandlad själv.Ser ett direkt samband med att Kristendomsundervisningen inte finns längre | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2017-01-05 11:46 | |
Tänk att Allt detta redan står i Bibeln att det är förutspått att det är precis så här jävla illa som det blir om vi inte följer Jesus | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2017-01-05 12:04 | |
Det går inte att lita på att föräldrar lär barn rätt och fel.Den tiden är över. Vi måste höja kraven på att bli lärare och deras löner. Och gå tillbaka till den gamla skolan. Vilka är föräldrarna till dom som skjuter och vad har dom gjort för fel | ||
kryddeluntan | 2017-01-05 14:27 | |
Ttiittii, din lösning på allt är att införa kristendoms undervisning i skolan och alla ska följa din Jesus. Ska vi hjärntvätta alla muslimer och förbjuda i lag alla andra religioner än den kristna. Det är hur tydligt som helst att Malmö har ett jätteproblem med sina utanförskaps områden och det är där man måste börja. Våga stänga vissa skolor och bussa barnen till mera svenska områden så att en integrering blir mer naturlig är en tanke från mig. | ||
Silverram - Ej medlem längre | 2017-01-05 15:05 | |
www.expressen.se/kvp...ed -valdet/ | ||
Bitte - Administratör | 2017-01-05 18:42 | |
Raderat trams mellan några personer Bitte | ||
llloyden | 2017-01-06 03:34 | |
Jamen, det är ju bara att inse att svenska samhället inte grejar att ta itu med hot, attacker mot brandkåren, polisen, för att inte tala om butiksägare och andra som har guld, juveler, pengar.... 10-14-åringar som rekryteras pga att de "inte är straffbara". OK, låt gå. Sverige är f. fan. som ett djävla "dagis" för alla djävla kriminella som vill testa - det är går, det här inte..... | ||
llloyden | 2017-01-06 03:37 | |
fel av mig: det HÄR går | ||
llloyden | 2017-01-06 05:47 | |
ttiittii: tror du att de barn som skjuter inte vet vad de gör. Att deras förädrar tror att barnen gör sist bästa.Ja, jag tror faktiskt det, men att ingen trodde att någon skulle dö. g | ||
mz_lzrd | 2017-01-06 09:47 | |
Är det barn som skjuter? När man upphör vara barn har man något som kallas eget ansvar. Mina föräldrar var inte så bra på att vara föräldrar, men jag har ändå lyckats låta bli att skjuta folk. Nånstans får man sluta dalta. Ingen förbjuder någon att missionera i Malmö. Gå ut med Jesu budskap i Rosengård, det vore nåt. Vet man var frälsningen finns så kan man väl inte med gott samvete sitta och hålla på den, så ut och sprid ordet, tiiitttiiii. Ibland blev missionärer uppsprättade av lokalbefolkningen. Men de gjorde det för Jesus och sitter ju utan tvekan vid hans sida i himmelen nu. | ||
bolo | 2017-01-06 10:09 | |
- gå ut med Jesu budskap i Rosengård :) och du blir garanterat halal-slaktad inom 10min | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2017-01-06 20:31 | |
Muslimerna gillar Jesus och ser honom som en av sina profeter.Dom ser honom inte som Guds son. | ||
mz_lzrd | 2017-01-07 10:18 | |
Men då så. Då är de kristna värderingarna redan väl etablerade i Rosengård och Hermodsdal. Alltså inte där felet ligger, folk skjuter TROTS att de ser Jesus som en profet. Andra förslag på åtgärder för att minska dödandet? | ||