Spelrum
Giraffen | 24 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 43 |
Mobilspel
Pågående | 20 047 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Glenn Skifs | 2017-07-11 11:13 | |
Tandläkarstrategi Tandhygien är ju väldigt viktigt. Men det är inte alltid så roligt att gå till tandläkaren eller tandhygienisten. Det här har jag försökt lösa genom att uppsöka Sveriges snyggaste tandvårdspersonal. Det hjälpte en kort stund. Sedan kom allt tillbaka, underlägsenheten och utlämnandet. Det här har jag numera en strategi för så att jag återtar makten i tandläkarstolen. Min lösning är att stirra ut hygienisten och råblänga i ögonen, inte vika undan med blicken för en sekund. Och det fungerar alldeles utmärkt. Testa gärna. Ni kommer att tacka mig. Vad har du för strategi hos tandläkaren? | ||
mz_lzrd | 2017-07-11 11:29 | |
Min strategi är att tänka att jag är en vuxen person som klarar av att gå till tandläkaren. Jag vet också att tandläkarvård gynnar mig. Det är inte en orättvis bestraffning som utdömts åt mig, det är frukten av underbara medicinska och medicintekniska framsteg. Förr gick folk omkring med abscesser och ruttnande käkben. Det slipper vi numera, i af de av oss som har råd. Underligt att det inte hjälpte med snygg tandvårdspersonal. Man har ju så oerhört god överblick där man ligger i stolen. Man skulle tro att fysisk skönhet hos tandvårdspersonalen skulle göra en djup och genuin skillnad. Om man tänker sig att man utsattes för tortyr i nån bortglömd fängelsehåla i Helvetet, nog skulle det hela vara enormt mkt uthärdligare om torterarna hade ett fördelaktigt yttre. | ||
Glenn Skifs | 2017-07-11 11:38 | |
Intressant. Måste du påminna dig själv om att du är vuxen? Jag vet att jag är vuxen, det genomsyrar hela min kropp och mitt sätt att tänka. Men tandläkarmottagningen är en av de få platser som jag inte har kontroll över. Därför behövs en strategi. Om man nu vill ha kontroll över sitt liv förstås. En annan plats där vi inte har kontroll över situationen är i kabinen på ett flygplan. Därför är folk flygrädda. Jag uppskattar tandläkare och flygplan, vad vore vi utan dom? | ||
igne | 2017-07-11 11:52 | |
GlennSkifs. Det är klart att man som vuxen förstår att det är en situation av ulämnande. Jag brukar hoppas att tandläkaren inte ska vara bakis och slinta med sina verktyg. (Det blev inte bättre nu va?) :) | ||
Qfish - Ej medlem längre | 2017-07-11 11:59 | |
Jag avstår alltid tandhygienisten och låter min tandläkare sköta mina tänder helt!. Det funkar hur bra som helst! | ||
klobba2 - Ej medlem längre | 2017-07-11 12:05 | |
Samma som föregående talare | ||
mz_lzrd | 2017-07-11 12:05 | |
Vi människor har egentligen väldigt lite makt. Därför känner jag mig inte särskilt utlämnad i en tandläkarstol. Men min inställning kan färgas av att min hund just nu är drabbad av en svårdiagnosticerad åkomma. Inför sådant känner jag mig mycket maktlös. Jag lät dryg i mitt inlägg, ber om ursäkt. Jag tyckte faktiskt att det var kul, det där med den snygga personalen. Tandläkare brukar ha mask på sig. | ||
Salka1 | 2017-07-11 12:19 | |
Min strategi är att påminna mej om att tiden går. Mao DET KOMMER ATT GÅ ÖVER! | ||
discordia | 2017-07-11 12:36 | |
Glenn Skifs, det kan alltid bli värre - prova en gynstol så problemet löst. | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2017-07-11 13:31 | |
Har inplantat uppe och nere så jag behöver inte bry mig :) | ||
kryddeluntan | 2017-07-11 17:36 | |
Ha ha discordia, den var verkligen bra | ||
discordia | 2017-07-11 18:09 | |
Tack kryddeluntan, ser nu att jag glömde ett *är i meningen. | ||
Bellarom | 2017-07-13 09:31 | |
Apropå tandläkare .... Min syster var på gynkontroll för första gången Var du nervös frågade jag . Hennes svar var: Äää man har väl varit hos tandläkaren. Hål som hål ! | ||
micro113 | 2017-07-13 09:43 | |
Min strategi är enkel - jag undviker både tandläkarstolar och gynekologstolar så länge jag kan. De sista tio åren har jag varit hos tandläkaren två gånger -- båda för att gammalt amalgam svällt och spräckt en tand, akut lagning mao. Annars inte ett hål sedan jag var 10 år. Gynekologstolen har jag fått besöka lite oftare eftersom jag de sista två åren fått rensa utväxter från insidan i livmodern. Blir det en operation till så tar jag bort den och slipper tänka på det något mer .... med tänderna känns inte den lösningen fullt lika aktuell. Bellarom Hahaha... man kan väl säga att jag resonerar likadant, fast åt andra hållet.. lika otäckt oavsett :) | ||
vigren | 2017-07-13 21:41 | |
Min strategi: Undvika karies och annat så långt det är möjligt. Om jag trots allt behöver behandlas så är min strategi enkel: ANDAS ... (vilket jag ofta glömmer eftersom jag finner det högst obekvämt att ligga där) ... | ||
naivonaiv | 2017-07-15 22:15 | |
Sobril 👍 | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2017-07-22 08:40 | |
Har bitit sönder mitt inplantat.jävla kvackare till tandläkare 20000 till på tänder.allt dom gjort har dom gjort fel | ||
mrperfect | 2017-07-22 22:54 | |
jag tänker bara på att jag vill lyckas med tandhygienen och att slippa ta mig tid för att gå dit, väl i stolen så brukar jag passa på att vila lite, fast med öppen mun förstås =) M a o det är en avslappningsövning.... | ||
lolololololo | 2017-07-23 14:02 | |
Tandläkaren är tusen gånger värre än gynekologen, tycker jag. Säkert något trauma från barndomens hårdhänta, elaka tandläkare som befallde en att gapa och sen satte igång att laga alla hål utan bedövning. Hugaligen, jag ryser faktiskt när jag tänker på det... | ||
Tindris | 2017-07-23 15:53 | |
Det bekommer mig inte det minsta att gå till Tandläkare eller tandhygienist, säger som mrperfect, en stund att vila och bli lite ompysslad.. tycker det är som att bli fixad i håret.. och ja, jag har fått frågan om jag inte är klok-- det kanske jag inte är ;) | ||