Spelrum
Giraffen | 27 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 15 |
Inloggade | 42 |
Mobilspel
Pågående | 20 073 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ttiittii - Ej medlem längre | 2017-09-10 11:12 | |
privatisering Nämn vad som blivit bättre med privatiseringar av apotek och andra inrättningar tack | ||
lolololololo | 2017-09-10 12:14 | |
Vad gäller just apoteken är öppettiderna mycket generösare nu när det finns apotek inne i ICA Maxi till exempel. Tidigare fanns det ett enda jouröppet apotek i hela Västerås. | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2017-09-10 13:04 | |
Tycker inte det är nödvändigt med fler en ett apotek som har jour. | ||
lolololololo | 2017-09-10 13:27 | |
Nej, kanske inte. Vad gäller privatisering av skolor, vårdinrättningar och annat är jag ytterst skeptisk! | ||
toonfisken | 2017-09-10 13:50 | |
Detsamma i Helsingborg , jour apotek fanns dock på lasarettet , men begränsat utbud . | ||
Novembernatt - Ej medlem längre | 2017-09-10 13:50 | |
Låt marknadskrafterna styra! Det ger bättre priser, bättre utbud och sundare verksamheter. Ni som inte gillar det kan flytta till Nordkorea. | ||
wildman | 2017-09-10 13:53 | |
Det som blivit bättre är ju just tillgänglighet. Iaf på apotek, bilbesiktning mm. I övrigt är jag inte människa att bedöma hur kvaliteten påverkats inom alla områden. | ||
SmålandsMira | 2017-09-10 14:33 | |
Tillgängligheten, det är kanonbra. | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2017-09-10 16:31 | |
Novembernatt,tycker det är fruktansvärt att staten sålt ut våra stora företag som gett välfärd.Dom var "mjölk kor" och gav pengar till välfärden som inte finns längre. I stället äger privatpersoner utomlands De företag nu som byggts av våra skattepengar. Nordkorea jo tjena | ||
golden | 2017-09-10 16:42 | |
På glesbygden glesnar det i vanlig ordning, medan det poppar upp fem apotek per 100 kvadratmeter där det redan finns andra apotek. Tillexempel där jag bor i en stad. Det är jättebra. Annat som är väldigt bra är att personalen på apotek istället för att, som tidigare, ge råd och stöd, numer försöker sälja så mycket som möjligt av allt möjligt till sina kunder. Och av sin chef bli belönad därefter. En liten resa eller ett fräsigt knivset till den som värvar flest bonuskunder. Osv.. Privatiseringar blir ju oftast just så här bra. | ||
Lågintensiv | 2017-09-10 16:47 | |
Ingenting. Jag hatar den i alla sammanhang. | ||
Lågintensiv | 2017-09-10 16:52 | |
Ha ha, inlägget ovan. :) | ||
kryddeluntan | 2017-09-10 22:21 | |
Bra inlägg golden :-) | ||
yora - Ej medlem längre | 2017-09-10 22:50 | |
Förut fungerade apoteken. Nu har de inga lager överhuvudtaget, ffa inte av mediciner till djur. Hudkrämer kanske de har i lager, vad vet jag... Och då hade en gemensam databas så de kunde kolla ifall det man sökte fanns på något annat apotek. Jag är veterinär och inte förvånad att det blev så här, men frustrerad. Jag är frustrerad över en massa andra privatiseringar också. Hur kan vi sälja ut vår en gång fungerande infrastruktur, SJ, Telia, Elverket, Posten etc??? Idiotiskt. Nu är det många som ska tjäna pengar på att vi måste köpa sånt som vi borde betalat via skatten. Vi borde ha behållit kontrollen över sånt som vi måste ha för att landet ska fungera.... | ||
Tindris | 2017-09-11 00:51 | |
Nu får man Lindts choklad, sötlakrits och Blondinbellas skönhetsprodukter i synen när man går in på apoteket.. jag vill se Vick´s hostmeducin och Vick´s salva istället- och annat viktigt! Snart finns det bröd ost o sprit där också :-O | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2017-09-11 06:43 | |
Den medisinen som Dottern skulle ha i fredags,Gav vi upp med.Den var inte livsviktig men hafe vatit bra.Nu är det försent. Elen är den störta floppen Den var medborgarnas.Vem äger den nu tyskland | ||
Mormodern49 | 2017-09-11 13:57 | |
Alla vet vi ju vilka som ligger bakom alla dessa privatiseringar . Det slipper vi nu med denna regeringen som tur är . Vänsterpartiet är de största motståndare till det . | ||
Novembernatt - Ej medlem längre | 2017-09-11 14:02 | |
Titti har ju inget begripigt. Offentliga (icke-privata) verksamheter är oftast illa skötta av inkompetent ledning. Ekonomin är inneffektiv och verksamheten läcker pengar. Ett bra exempel är sjukhus där skattebetalarna får mycket lite sjukvård per skattekrona jfr om ett privat bolag tex Capio St:Görans sjukhus driver verksamheten. Privat sjukhus = mer vård får skattemedlen. | ||
mz_lzrd | 2017-09-11 14:07 | |
Jag älskar privatiseringen av apoteket. Man kunde tillbringa timmar på apotek förr medan 5 st personal hasade runt i tofflor och expedierade 2 kunder i halvtimmen - högst. Det var massor av beskäftiga råd som skulle utdelas, plus att långsamhet var en dygd: Kunden skulle undervisas i att viktiga, viktiga, superviktiga arbetsuppgifter såsom att klistra på klisterlappar och dela ut medicinförpackningar minsann måste få ta orimligt lång tid. Jag beställer all medicin på nätet om jag inte behöver den samma dag (gäller främst djurmediciner då). Den kommer oftast nästa dag med posten, inte 3-5 dagar senare som när man beställer nåt de inte har inne på ett fysiskt apotek. | ||
Der Eimer - Ej medlem längre | 2017-09-11 14:20 | |
Det bästa vore ju om offentligt driven verksamhet kunde snäppa upp sig lite så att de tunga argumenten för privatisering försvann. Något utskott kan kanske ta in underlag från någon myndighet för att bereda ett direktiv om en förstudie till en utredning. | ||