Spelrum
Giraffen29
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade56
Mobilspel
Pågående21 081

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bitte - Administratör2007-01-26 21:39
Antal inlägg: 24071

Någon KVINNA som har de rätta kvalifikationerna för jobbet?
Någon KVINNA som har de rätta kvalifikationerna för jobbet?

För kännedom :

På grund av tjänstledighet för att prova på rollen som ENBART PROJEKTLEDARE ( dvs jag kommer i fortsättningen att delegera allt till andra) annonseras nu min tjänst som renodlad Mor ut:

BESKRIVNING AV TJÄNST
Anställning som Mor i Företaget Familjen

Mor har en central roll i Företaget Familjens ledning. Dina arbetsuppgifter blir följande:

Organisation och verksamhet
Innovativ produktchef
Informatör
Group Controller
Evenemangsplanerare
Transport
Service
Inköp
Vård och Omsorg
Förskollärare
Verkstadstjänster
Design och Inredning
Lokalvård
Kock
Verksamhetscoach
Psykolog och familjerådgivare
Ungdomsledare och fritidspedagog
Jurist
Jonglör
Du ska även kunna hantera makens eventuella "behov" på lämpligt sätt.
Andra påkommande uppgifter.

Utveckling och vidareutbildning sker fortgående under anställningen ........

Lön: 0

Semester: Anställningen kräver att man är åtkomlig året om. Eventuell korttidsfrånvaro måsta avtalas långt i förväg. Eventuell tilläggsjobb kan avtalas, om det bättrar ekonomin i Familjen och inte kommer i konflikt med uppgifterna som Mor.

Avgörande krav: Honkön av fräsch kvalité och standard med flexibel och positiv inställning. Stor vikt läggs vid stresstålighet och samarbetsförmåga samt vilja och förmåga till utvecklingsarbete. Du bör även ha en mycket god ekonomisk förståelse. Avgörande är dock ditt stora intresse för service! Har du humor och en stor omtanke om gäster och kollegor är detta en fördel !!!

Önskvärt: Egen förmögenhet. Tillgång till semesterställe som kan passa för familjen.

Kvalifikationer:

1. Körkort.
Du måste kunna köra eget fordon med defekt klimatanläggning genom tät trafik, medan du lyssnar till spädbarnet (eller maken) som gallskriker i baksätet och dom äldre barnen som bråkar högljutt. Du måste kunna koncentrera dig på att köra medan du sjunger "Imse Vimse Spindel" och du måste veta var alla offentliga toaletter finns. Du bör ha erfarenhet i att vänta utanför stallar, ishockeyrinkar, klubblokaler och diskotek sena kvällar.

2. Inköpschef.
Du måste göra inköp och planera menyer för envars aptit i minst 18 år framöver samt för makes smak i evighet.
Det krävs produktion av egen mjölk till nyfödda, och det krävs ofta att det skall göras middag till många personer.

3. Administratör.
Du blir direkt ansvarig för ekonomisk långsiktsplanering, budget och ekonomisk uppföljning, budgetkontroll, fakturakontroll, klagomål och förhandlingar. Hantering av festarrangemang och inköp till samtliga födelsedagar (inkl. egen) och jubileer, skolavslutningar, begravningar o.dyl. Du bör kunna lagar och förordningar i detta ärende.

4. Vård och omsorg.
Du måste kunna fungera utan sömn upptill sex dygn, medan annat arbete skall utföras som vanligt.
Du måste kunna visa duktighet i vård av patienter tidiga morgnar och sena kvällar. Erfarenhet av blöjbyte med ett stort leende på läpparna samtidigt som du med mjuk röst sjunger Blinka lilla Stjärna och såsen bränner vid på spisen och katten kissar på duntäcket i DIN säng. Färdighet i fläckborttagning ses som extra merit i denna kategori... som merit härtill räknas också långt kast med liten katt ut genom öppet fönster. Du bör därför kunna kvalificerade vererinäruppgifter (se nedan). Godkänd kurs i första hjälpen är obligatoriskt! En stor merit är också att ha kunskap om lättare nedsövningar på samtliga anställda inom företaget !!

9. Veterinärassistent.
Kunskap ang spjälkning och bandageomlägg gällande liten katt med inkontinens. Kunskap om återupplivningsförsök erfodras.
Du måste kunna vakta och uppfostra ett varierat urval av husdjur (efter att ägaren har tröttnat på dom). Ofta förekommande utfodringar och rengöringar av burar ingår i de dagliga arbetsuppgifterna. Du måste vara duktig i att handtera djurrelaterade grannkonflikter och tidvis utföra begravningar.

5. Småbarnspedagog.
Du måste kunna citera alla berättelser om Nalle Puh och Byggare Bob samt ha kännedom om allt som är skrivit om dinosaurier och hästar. Du måste självklart kunna Lilla Snigel utantill. Färdighet i att göra halskedjor av makaroner och tandtråd är ett krav.

6. Skräddare.
Du måste kunna designa och sy kanindräkter och fantomdräkter till speciella tillfällen samt givetvis kunna sy i knappar, fålla, laga och stryka och pressa.

7. Frisör.
Du måste kunna upptäcka och behandla huvudlöss, ta bort tuggummi från hår och klippa en rak pannlugg medan du får en fors av glåpord. Kännedom om flätning, hårfärgning och herrfrisering ses som en merit.

8. Cykelreparatör.
Du måste vara förtrolig med alla aspekter vid underhåll av cyklar, inkluderat montering och demontering av stödhjul.
Du måste också kunna laga cykelslangar på en campingplats.

10. Målare och Interiörarkitekt.
Du måste vara van med att ta bort klibbiga saker och klotter från dörrar och tapeter. Det är en stor fördel om du kan måla taket medan du gör middag.

11. Växeltelefonist.
Du måste hålla en diskussion i gång i telefonen medan ett barn klamrar sig till ditt ben och ett annat hamrar på en konservburk med en träslev. Du skall utfodra tonåringar som pratar i telefonen med näringsrik mat så att de undviker total utmattning.

12. Trädgårdsmästare.
Du måste kunna starta gräsklipparen, betjäna trädgårdsredskap och hålla krukväxterna vid liv.
Du måste kunna numret till giftinformationen, och du måste hålla dig uppdaterad på de nyaste metoderna inom kompostering, besk äring av buskar, förkultivering och kapning av träd. Du måste veta vart varenda död mus ligger begravd.

13. Lokalvårdare.
Du bör ha kännedom om alla i branschen förekommande effektiva fläckborttagningsmedel, men även hur man blandar till egna med exempelvis vinäger, salt och dyligt. Dammsugare finnes att tillgå, men du bör ha stor kunskap om hantering av denna samt hur man hanterar själva slangen samtidigt som du tillreder middagen för företagets gruppmedlemmar. Vid fönsterpolering förekommer höga höjder varför höjdskräck ej är önskvärt!

14. Kock
Du bör ha kunskap om näringsrik och god kost. Fantasi och variation med bra kvalité på måltider är en fördel. Helst ska tillagning ske på kortast möjliga tid och när som kunden önskar.

14. Underhållningschef.
Du måste kunna koordinera diverse sportarrangemang via telefon och vid personlig kontakt med lärare och aktivitets ledare .Du kommer att bli uppmanad att träna lagspel i alla sorters väder, och vill bli uppmuntrad att gå in i häftiga diskussioner med motståndare. Inköp och underhåll av utrustning krävs.
Sökanden måste också kunna arrangera fester, baka kakor och hitta på lekar där alla vinner.
Du får självklart ansvar för julfirandet.

Vi erbjuder dig ett spännande och varierande arbete på ett företag där du har möjligheter att utvecklas ... eller invecklas!

Knevert - Ej medlem längre2007-01-26 21:54
Antal inlägg: 805

Lönen var inte så bra. Så nej tack.

KillerCow2007-01-26 22:06
Antal inlägg: 222

Hum, låter som jobbet min mor har haft för ett tag sedan. Hon hade det länge.
Hon gillade det, men tycker själv att det var riktig dålig betalt o stannade egentligen bara för att hon älskade personerna hon jobbade med
;)

grönöga - Ej medlem längre2007-01-26 22:11
Antal inlägg: 5570

Jisses Bitte !!! Jag finner inte ord....

huultsfred - Ej medlem längre2007-01-27 02:15
Antal inlägg: 123

lol

XY_2007-01-27 09:53
Antal inlägg: 601

Bitte: Det bästa jag läst på mycket, mycket länge! Det är inte för inte man bär titeln "Mamma" med den allra största stolthet!

Bitte - Administratör2007-01-27 09:57
Antal inlägg: 24071

Precis,, fattar ni vilket jobb vi verkligen gör,, undrar vad man skulle kunna begära i lön för allt detta..

XY_2007-01-27 10:17

"Lönen" är väl given? Det är t ex det där man kan se i ögonen på sina barn - även på tonåringen som får en att tacka för all den tid man haft för kompetensutveckling under årens lopp...;)

Respekten från folk i allmänhet, däremot, som borde vara självklar, får vi som föräldrar allt återerövra från en tid långt, långt före industrialismens och kapitalismens genombrott. Mitt "motto" är att ingen uppgift, inget arbete jag genomför/har är viktigare än att vara mamma - oavsett hur skicklig jag då är på mitt lönearbete. Så jag sträcker på mig och tillåter _ingen_ att klappa mig på huvudet i något sammanhang. För, som jag ser det, så är jag först och främst människa och med det kommer att ta hand om mina barn - oavsett vilken tid eller kultur eller ekonomiskt system osv, osv.

"Mamma" är världens finaste ord, och det är inte så dumt, när folk i denna yrkes- och statusfixerade tid, frågar "vad gör du?" svara: "Jag är mamma".

Bär fanan högt - jag värderar ingenting så högt som mina barns respekt!

sirspellalot - Ej medlem längre2007-01-27 10:27
Antal inlägg: 320

Om det nu är så jobbigt att göra allt detta - gift dig inte och skaffa inga barn. Sitt på din kammare och fröjda dig över tanken på att just du är fri ifrån patriarkatets onda tyranni.

XY_2007-01-27 10:33

Ööhh....? "Patriarkatets onda tyranni"? Vad har det med föräldraskap att göra? Blandar du ihop önskan att få vara en människa som har möjligheter att utveckla sig på andra områden "utanför hemmet" med efterkrigstidens styrning av kvinnorna in i hemmet som serviceinstitutet som vi lärde oss kalla "hemmafru"? Eller tänker du att en feminist inte är stolt över att hon är kvinna - främst, stolt över den magiska förmågan att kunna bära och föda fram ett nytt liv?

sirspellalot - Ej medlem längre2007-01-27 10:34

XY_ Jag menade inte dig utan Bitte.

Vanvård - Ej medlem längre2007-01-27 10:53
Antal inlägg: 143

haha, väl sagt sirspellalot

AlliC732007-01-27 19:47
Antal inlägg: 121

Hmmm,låter som ett intressant jobb. Jag tror att jag är kvalificerad på ett flertal av punkterna. Jobbar som personlig assistent så vård och omsorg är inga problem. På fritiden är jag första hjälpare inom röda korset så första hjälpen-utbildning finns. Jobbar också deltid i ett stall så djurvård är inga problem. Är utbildad massör och ska nog kunna få barnen att kopla av tills de somnar.
Eftersom att jag jobbar 70 timmar i veckan och ändå hinner med fritid så ska jag nog klara av administrationen...

tinaol2007-01-28 18:51
Antal inlägg: 2558

BITTE RULES !!

miss_ztar - Ej medlem längre2007-01-28 19:50
Antal inlägg: 316

JAg vet en som platsar!!!
Min mamma!! Världens bästa mamma som gör allt det där och lite till för oss "ongjävlar" (som hon dock säger med ett leende på läpparna, massor av kärlek i rösten och samtidigt kramar om oss riktigt hårt).. =) Hon räcker nog till för ett gäng till trots att hon förutom oss har 4 jobb så vi får det vi behöver (och lite till ibland) =)
Min mamma är bästast i världen faktiskt!!!
PS: hon brukar hinna spela lite betapet på nätterna när vi somnat

falafelibröd2007-01-29 11:30
Antal inlägg: 782

jag måste säga att i företaget där jag växte fram så hade vi två personer tillsatta på den ovan nämnda posten. Självklart en mamma, men faktiskt även en pappa, och båda två var dom mer än väl kvalificerade för alla de olika kraven.

rajott2007-01-29 14:58
Antal inlägg: 7

jag håller med falafeln; man är väl två personer i ledande position i ett väl fungerande familj-företag?

Slemmie2007-01-29 15:53
Antal inlägg: 129

Jag håller med rajott. "Patriarkatets onda tyranni" får man väl undkomma genom att se till att företaget har någon slags jämställdhetsprogram. För inte är det väl alla män som (som sirspellalot..??) tror att det automatiskt är mamman som tar hand om alla dessa uppgifter??!

sirspellalot - Ej medlem längre2007-01-29 19:04

Min poäng var endast att om man ser på barnuppfostran som en primärt ekomisk angelägenhet snarare än en fråga om kärlek så skall man inte skaffa barn. Om jag någonsin blir pappa så kommer jag ta ut så mycket pappaledighet som min eventuella fru tillåter. Jag är fett less på förfrämligade feminister som hela tiden tror att kärnfamiljen är någon slags medveten konspiration för att hålla kvinnors inflytande i samhället i schack.

Snöa2007-01-30 13:55
Antal inlägg: 142

Kan hålla med till en vis del...MEN "falafelibröd" har samma uppväxt som jag ger mina barn! Jag och min sambo har delad vårdnad och delat ansvar för hus och hem. Den som är hemma, diskar, plockar och tvättar...vare sig det är jag eller min sambo! Jobbar båda så gör vi dessa sysslor när vi kommer hem. Jag kan även se en man söka denna tjänst. Det handlar ju om vem som är föräldraledig. Så har det varit hos oss i alla fall.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?