Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 29 |
Inloggade | 55 |
Mobilspel
Pågående | 20 696 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Blamse tlött | 2008-10-25 00:53 | |
...där drev jag hjälplöst med på din våg av lögner Idag står jag utan hopp,men med sanningen i handen. Den största lyckan blir inte alltid som man tänkt sig för kär-leken var en lek för dig @blamsetlött | ||
Caligatia | 2008-10-25 00:56 | |
Det svåraste att hantera är inte tystnaden - det är dess eko. | ||
Blamse tlött | 2008-10-25 00:57 | |
Ta min hand min vän hans näve var lika stor som en björnfot nyfikenheten tog överhand så jag tog tag i hans hand och följde honom längs vägen Vem var han denna man Är du mitt öde,frågade jag? Han tittade på mig och log Känslan går inte att beskriva men jag drogs med som en magnet Sökandet efter evigheten större än havet självt var stark min själ den skrek efter längtan till livet Han höll min hand hårt jag var inte rädd utan kände en trygghetskänsla Jag litade på honom,han skulle ju visa mig vägen till färdens mål Plötsligt stannar han till Här min vän lämnar jag dig nu får du klara dig på egen hand Det enda jag såg var en dörr framför mig mitt ute i ingemansland Han säger: Om du lyckas öppna dörren till livets labyrint, och hittar vägen ut då har du funnit ditt mål här i livet @blamsetlött | ||
Blamse tlött | 2008-10-25 01:00 | |
Min Vackraste dotter En aura omsluter dig den är gjord av solens värmande strålar denna aura bevisar för mig att du är ett stjärnornas barn Du är ett naturens under som sjuder av livets magi Du hör himmelriket till som ett lån har du kommit till mig mitt bedårande änglabarn Ett spirande liv är du så liten och späd du ler emot mig, ja skrattar Jag lyfter dig sakta och varsamt till min trygga famn, intill mitt hjärta Jag viskar i ditt öra välkommen hit till kärlekens värld min kärlek du skall få känna av den skall du leva och glädjas jag lovar,jag är ju din mamma @blamsetlött | ||
Blamse tlött | 2008-10-25 01:03 | |
Blundar, känner hur du Smakar, kittlar och retar. Blundar, känner hur du Smeker, kysser och ömsom Gnider dig emot mina lår. Blundar, känner hur lusten Längtan och berusningen Gör sig påtaglig. Blundar, känner upprymdhet Vill ha dig, hela dig Känner intensitet Ber dig älska mig. @blamsetlött | ||
gubbi | 2008-10-25 01:20 | |
Många väldigt vackra och bra dikter som ramlat in här nu! Blamse tlött: du skriver väldigt vackert! Linn79: Ska skriva in fler av mina alster så småningom! Det är för övrigt kul att tråden tagit fart nu! :) | ||
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-10-25 01:33 | |
jag var full och hade förlorat hennes telefonnummer gatan var våt och svart och gatljusen och krogarna och ett tomt rum var någonstans i min ensamhet var jag klar till att krypa över min egen tröskel hon jobbade bara tvåhundra meter därifrån jag gick dit även om jag skämdes som en hund. | ||
kanamana | 2008-10-25 01:34 | |
Dagens boktips: Språkets och tystnadens otaliga svek av Faraj Bayrakdar | ||
Knevertskij - Ej medlem längre | 2008-10-25 01:35 | |
Kan man säga att en dikt inte är vacker? känns som man skulle få väldigt mycket skit då. | ||
gubbi | 2008-10-25 01:42 | |
Självklart får man det om man vill, all poesi har ju inte för avsikt att vara vacker! Men man kan å andra sidan försöka uttrycka det konstruktivt! | ||
gubbi | 2008-10-25 01:43 | |
Å andra sidan är det väldigt individuellt och situationsbundet vad man gillar när det gäller poesi - på samma sätt som musik, film etc. | ||
SheDeVille | 2008-10-25 01:47 | |
En dikt behöver ju inte vara vacker - det beror ju liksom på både innehåll och språk. Alla har rätt till sin åsikt och kan uttrycka den. Precis som många väljer att uttrycka tankar och känslor i dikt. Sedan behöver man ju inte "tycka till om allt" - speciellt inte om man inte är intresserad av ämnet/innehållet. Min åsikt är att ibland är det bättre att vara tyst än att säga något . Tystnad kan ju också vara talande. | ||
_Candid - Ej medlem längre | 2008-10-25 01:51 | |
Ja, det är väldigt känsligt att lämna ut dikter, så det är bättre att inte säga något än att skriva att dikten var dålig. Säger ingen något fattar man ju ändå att det inte var bra. | ||
gubbi | 2008-10-25 01:55 | |
Instämmer helt och hållet! | ||
magyarisch | 2008-10-25 02:02 | |
Denna skrev jag igår, läste upp den på pappas begravning idag: När löven faller.. När du tog ditt sista andetag, så föll det första lövet på träden. Naturen visade sin sorg och vinden blåste lätt i mitt hår. Jag kommer sakna dig, jag kommer att längta efter dig. Men jag vet att där du är nu, väntar du på oss. Du bevakar varje ögonblick. Du går med oss längst de mörka vägarna. Jag viskar ditt namn på dagen, jag skriker ditt namn under natten. När jag vaknar upp så inser jag att du verkligen har tagit det sista andetaget. Vi ses igen, inte nu, inte imorgon, utan när min tid är kommen. Vi fick låna en ängel, som kom, spred sitt ljus, roade många, men en dag rann tiden ut, vi fick inte ha dig kvar. Men du var som en lärare, en lärare som jag fortfarande har minnen av. | ||
gubbi | 2008-10-25 02:07 | |
Det är verkligen fantastiskt vackert och jag blir väldigt känslosam! Otroligt fint! | ||
_Candid - Ej medlem längre | 2008-10-25 02:07 | |
:'-( Så vackert skrivet magyarisch, men jag är ledsen för din familjs skull, tack för att du delar med dig av den fina dikten! | ||
Knevertskij - Ej medlem längre | 2008-10-25 02:09 | |
Svinet är död Blodet är röd men det var nöd för jag behövde bacon | ||
Knevertskij - Ej medlem längre | 2008-10-25 02:14 | |
Jag tolkar er tysthet som att den inte var något vidare :( | ||
gubbi | 2008-10-25 02:17 | |
Jodå knevert! Den var uttrycksfull, konkret och jag gillade den! Det är tvära kast i poesin i den här tråden! Kom ihåg dock att när det gäller kultur så gäller den gamla klysckan att skönheten ligger i betraktarens ögon - så det finns inga objektiva rätt eller fel! | ||