Spelrum
Giraffen | 42 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 22 |
Inloggade | 65 |
Mobilspel
Pågående | 20 505 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
TASKMÖRT | 2009-02-18 17:17 | |
jo det har vi kanske. Förlåt mig fader, jag hädade. | ||
krutmarie | 2009-02-18 17:19 | |
Taskmört, det blir 3 AveMaria med radbandet och sen kan du börja om igen! | ||
dilivio | 2009-02-18 17:34 | |
taskmört, haha. precis vad jag menade.. | ||
bitley - Ej medlem längre | 2009-02-18 17:45 | |
Trossats, troslös... dagens freudianska plakett till Stormvind 66. | ||
Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-20 11:42 | |
Jag får ett blad en gång i månaden från ett bokförlag som heter Libris, det får jag för att jag köpte en bok som heter "Från jord till bord" för ca ett år sedan, en kokbok. Eftersom att jag inte är så intresserad utav allehanda reklam så har det tagit mig först till nu att förstå att detta bokförlag är ett kristet sådant som prånglar ut diverse divina böcker, något jag är totalt ointresserad utav eftersom att jag inte är troende på något sätt. Hur som så slog det mig i dag då jag ögnar igenom detta blad och läser en recension om en bok som behandlar hela kristendomens historia att -hur intressant kan Jesus ha varit eller är egentligen? Hela religionen baserar sig på honom och hans offer för människans synder, men vad mer? Han åt, sket och dog precis som alla andra människor och däremellan passade han på att vara med sina vänner och familj, precis som alla vi andra. Visst förstår jag också att det ligger mycket mer bakom detta fenomen men kan inte låta bli att fundera lite på varför just den killen har stått i fokus i ca 2000 år, kan han verkligen ha varit så intressant eller är det bara myten om honom som är det? | ||
Limer | 2009-02-20 12:01 | |
Min övertygna trosuppfattning är att Darwin var en snubbe som inte var helt ute och cyklade. | ||
-Robson- - Ej medlem längre | 2009-02-20 14:45 | |
bitley 2009-02-18 17:45 "Trossats, troslös... dagens freudianska plakett till Stormvind 66." Och de felianska freudskrivningarna var NATURLIGTVIS inte på något sätt riggade av vår käre Illi Stormwind. ;-) | ||
Torasin | 2009-02-20 14:50 | |
Jag fastnade också främst för det härliga citatet "Pascal var tydligen vetenskapsman också". Ursäkta mig, men Pascal var väl ändå FRÄMST vetenskapsman! Han är ju närmast en gud inom matematik och har dessutom fått enheten för tryck uppkallad efter sig.. Att han dessutom var teolog och filosof, det var däremot helt nytt för mig.. Busy beaver.. | ||
mrperfect | 2009-02-20 16:44 | |
Det finns bara en trossats och den går ut på att det inte finns någon Gud, kommer aldrig att finnas någon Gud och aldrig har funnits någon Gud. det är bättre att satsa på att Gud aldrig har eller kommit att existera eftersom det är en lögn och när man väl kommer till insikt till detta så blir man inte besviken! | ||
ewaleena - Ej medlem längre | 2009-02-20 16:51 | |
Min trossats hamnar aldrig där den ska hamna då jag för det mesta är troslös. | ||
Bromsolja - Ej medlem längre | 2009-02-20 17:50 | |
Jag gillade stormvind bättre som blondin. | ||
-Robson- - Ej medlem längre | 2009-02-20 18:06 | |
Jag gillade komjölken bättre än bromsoljan. | ||
Bromsolja - Ej medlem längre | 2009-02-20 18:10 | |
Min "mjölk" är alltid tillgänglig för dig, det vet du. | ||
-Robson- - Ej medlem längre | 2009-02-20 18:12 | |
Skulle tro det, ja, ;-P | ||