Spelrum
Giraffen | 39 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 60 |
Mobilspel
Pågående | 20 105 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Virvelie | 2009-09-21 02:34 | |
Tack för tipsen Tanten! Solresor är dom enda som har resor till Malta med direktflyg. Annars är det Air Tours, med lång mellanlandning i Frankfurt. Vi åkte med Solresor förra året och det var inga problem då. Är det säkert att betala med kort över nätet? Man kan ju gå in på ex. vis Ticket och betala, men det kostar 150 kr att dra kortet i deras apparat. Jo, när man läser om ospecader resro, så fattar man ju att dom inte är intresserade av att sälja dom, utan vill självklart att man betalar mera och köper en specad resa. Förra året var första gången i mitt liv som jag reste utanför Skandinavien, så jag är ju ingen globetrotter. Därför backar jag nog för att snickra ihop en resa själv och åka med Ryan Air. Känns bättre när man kan köpa allt i ett paket, då har man transfer och allt annat klart på en gång. Ska bli spännande att höra hur Mammamus resa blir :) Håller tummarna för att du får lyxhotell ;) | ||
mammamu - Ej medlem längre | 2009-09-21 03:21 | |
Jag ska åka upp till arlanda nu:) Jag hoppas givetvis att jag får ett lyxhotell men jag är inte så kinkig så det går bra med nåt sämre med!:P Återkommer med hur mitt boende blev! Må gott!! // Jenny | ||
Smutsig Djur - Ej medlem längre | 2009-09-21 11:04 | |
Jag har tänt ett ljus framför totempålen för dig och ditt hotell. | ||
BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-09-21 11:43 | |
Vivelie nä har man inte rest mycket kanske det är dumt att börja med att snickra ihop en resa så sant:) Jag själv är ju en liten globetrotter:) Men som nån skrev kolla när du bokar ospec att du behöver inte göra extra tillägg för tex om du vill ha lägenhet etc. Och kolla om bussresan från flygplatsen är inkluderad, inte ofta det är det nuförtiden. | ||
Virvelie | 2009-09-21 15:07 | |
Tack BiNo8. Transfer bokar man när man bokar resan, så det är klart. Känns bra att veta att det finns en buss där att bara kliva på. Sen blir det ju spännande att se vart de tippar av oss... Resan är nere i 2999 nu. Ska nog vänta ett par dagar till. Hur sent kan man boka utan att det blir krångel med betalning och sånt? Vi ska ju åka Torsdag morgon nästa vecka, vågar man vänta med att boka till måndag? Det verkar som att det finns rätt gott om platser kvar på hotellen även på den resan som avgår Torsdag den här veckan. | ||
BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-09-21 17:46 | |
VirveliaJa sånt är ju alltid svårt att säga, visst kan du chansa att vänta tills på måndag, men det är ju inte säkert den är kvar då:) Det brukar inte vara några problem med bet, antingen kan du ju bet via nätet eller gå in till reserarrangören | ||
oboymannen | 2009-09-21 18:31 | |
Sluta krångla. Alltid bättre att åka specifierat. Man vill ju inte köpa grisen i säcken. Lätt värt dom extra pengarna. Ryan Air ställer bara till massa problem :) | ||
Linn79 - Ej medlem längre | 2009-09-21 18:34 | |
Ryan Air har funkat 100% när jag rest med dem. SAS däremot var sena, slarvade bort min väska och var otrevliga. Jag hade kanske otur just den dagen. | ||
Virvelie | 2009-09-21 21:07 | |
Jag var in på Ticket idag och det visade sej att det kostar inget extra för mej att boka resan genom dom, då slipper jag betala med mitt kort över nätet också :) Jag har svårt att tro att det är fullbokat till Malta vid den här tiden på året. Malta är så litet, så det känns som att det kvittar vart på ön man hamnar, därför är det lite spännande att resa ospecat också. | ||
Virvelie | 2009-09-21 21:30 | |
Finns det NÅN som har åkt ospecat med Solresor?? Enligt resebyrån är det så att vissa bolag har kontrakt på ett antal rum per hotell, oavsett om de får det bokat eller inte, medans andra lyckats få till avtal där de kan "lämna tillbaka" rum som inte blev uppbokade. Det innebär att de som reser ospecat förmodligen får ett billigare boendealternativ än de hotell som charterbolaget normalt har. Önskar jag visste hur Solresor har det på Malta. | ||
Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2009-09-21 21:32 | |
Ursäkta, var ligger hotell Ospeck? | ||
BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-09-21 21:40 | |
oboymannen jag har åkt med Ryan 4-5 ggr per år dom sista 4 åren ALDRIG några problem med dom (peppar peppar) däremot SAS har dålig service och ganska så otrevlig personal | ||
Tanten M - Ej medlem längre | 2009-09-21 21:50 | |
Att åka ospec är alltid ett ltet äventyr, för det är precis så att ibland kan man få tjusigt hotell - andra ggr ett "kyffe" (dock alltid med toalett/dusch ;) Solresor har inte avtal med några större hotell som de andra resebolagen, chansen att du hamnar lite "off" e rätt stor. Men tänk på att det är inte hotellet du ska va på, utan på ön. Om den nu e liten så spelar det ju som sagt ingen roll. Skulle också vänta med att beställa/betala tills närmare avresan. Får du ett mindre roligt hotell kan du iaf glädjas åt att du betalade mindre... | ||
Evy_83 | 2009-09-21 22:27 | |
Det är ingen skillnad på Solresor och de övriga arrangörerna på de flesta av resmålen, som tant skriver ovan. | ||
Virvelie | 2009-09-21 23:27 | |
Ja, vi åker ju inte dit för att sitta på ett hotellrum i alla fall. Får man tak över huvet och egan toa/dush så må det ju duga hur det än ser ut. Det som var skönt på Malta var att där fanns just inga kryp alls. Jag såg inte en myra eller mygga på hela tiden, nån enstaka liten fluga bara. På gatorna kunde man ibland se små fina ödlor om man hade tur, men de var aldrig inne i husen. | ||
Virvelie | 2009-09-25 01:46 | |
Jaha, nu har jag i alla fall bokat ospecat. Får väl se vad det blir... Det blev i alla fall betydligt billigare så. | ||
BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-09-25 11:25 | |
Vad roligt:) Hoppas ni får det trevligt:) | ||
Yamma | 2009-09-25 11:35 | |
Jag var på bröllopsresa på Malta i somras, jag bokade via MrJet, då blev det jättebilligt! De hittar de billigaste flygen och de billigaste hotellen och kombinerar dem. Vi var där i 15 dagar och bodde på fyrstjärnigt hotell för 8000 kronor var, totalt. | ||
Tanten M - Ej medlem längre | 2009-09-25 11:59 | |
Det va ju skitdyrt... Min reskassa brukar säga max 2000:-/vecka (hotell+flyg) o det kommer man ofta iväg på om man åker när det är "lågsäsong". | ||
Virvelie | 2009-09-26 23:19 | |
Mmm, men Malta blir sällan sådär tokbilligt tyvärr. | ||